x1900xtx toxic problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 16:14

G3kko0

Why so serious???

Topicstarter
Hey mensen ik heb een vraagje betreft een probleem met mijn sapphire x1900xtx die ik net gekocht heb voor mijn nieuwe systeempje (en ja ik heb hier al gezocht of ik antwoord hier al kon vinden en op sapphire forum en google enzo maar tot nu toe nog niks gevonden wat heeft geholpen)

Mijn Systeem:

AMD S939 (box) Athlon 64 X2 4200+
A8R32 MVP deluxe
2 x 1GB PC3200 DDR (TwinMos)
Artic Cooling S939 Freezer
Coolermaster ATX 550w

naja het leek mij dus dat alles wel voldoende zou zijn en dat het soepel zou draaien alleen als ik games speel en ook in me windows scherm zie ik soms gewoon ff een zwarte streep door het beeld knipperen. In windows meestal nadat ik game gespeeld heb en tijdens games als Fear en Oblivion zie ik gewoon rare streepen op de vloer. Fable heb ik ook getest en die liep gewoon soms vast tijdens het spelen. Bij WoW heb ik bijna geen problemen alleen bij mijn opstartmenu zie ik overal zwarte strepen lopen.

Nu wil ik graag weten of dit sommige mensen bekend klinkt dat zij ook dit probleem hadden of iets dergelijks en of mensen misschien een oplossing weten. Ik heb zelf met verschillende drivers als gewerkt 6.3 tm 6.5 maar dat mocht niet baten. Ik ga naar alle waarschijnlijkheid anders mijn kaart gewoon ruilen want dit is gewoon echt klote voor zo'n dure kaart.

Greetz,

Ron

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:00
Dat ziet er inderdaad naar uit als een gevalletje omruilen maar weer, wat voor temperaturen heb je idle en onder load (kun je makkelijk uitlezen met rivatuner) ?

Verwijderd

Dat probleem had ik ook met mijn oude Geforce 4 TI 4200 , dat probleem heb ik verholpen dmv andere drivers te downloaden. Misschien kan je dat eens proberen? En anders zal je hem om moeten ruilen.

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Topicstarter
Temperaturen zijn ongeveer 40 idle en 60-65 nadat ik game gespeeld heb. De koeler die erbij zit doet naar mijn idee prima zijn werk dus daar ligt het denk ik niet aan.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
kan je een screenshot van zon streep maken het liefst meerdere als vergelijking.

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Topicstarter
Hmm als ik een screen maak van FEAR dan zie je er niks op dus dat is wel raar en van oblivion krijg ik geen screen gemaakt dus ja das ook wel beetje gaar...want zou het je graag willen laten zien want ziet er op sommige stukken echt niet uit.

• Moning2
Frodo19 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:20:
Hmm als ik een screen maak van FEAR dan zie je er niks op dus dat is wel raar en van oblivion krijg ik geen screen gemaakt dus ja das ook wel beetje gaar...want zou het je graag willen laten zien want ziet er op sommige stukken echt niet uit.
mijn docs -> my games -> oblivion -> oblivion.ini -> allowscreenshot -> 1 :)

[ Voor 8% gewijzigd door Moning2 op 18-06-2006 22:23 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wand die streepen kan je dat ook onder de noemer pixel uittrekken noemen?

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Topicstarter
Zou best wel eens kunnen ja...zit nu ff te stoeien met die screens maar moet je eerlijk bekennen dat ik normaal nooit screens maak van games die weet niet wat de beste manier is om screens te maken lol

• Moning2
Frodo19 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:27:
Zou best wel eens kunnen ja...zit nu ff te stoeien met die screens maar moet je eerlijk bekennen dat ik normaal nooit screens maak van games die weet niet wat de beste manier is om screens te maken lol
daar is dat geweldige knopje print screen voor :P oblivion pleurt de screens volgens mij in diezelfde my games map, ik weet niet of ie ze ook op het kladblok plakt :)

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Topicstarter
Ja met FEAR lukt dat wel maar op die screen zie ik niks dus das wel raar nu ff met oblivion proberen hehe

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Topicstarter
Screens bij Oblivion willen niet...zie ze niet in de map staan en copy paste in kladblok werkt ook niet. Beetje jammer dat ik dus geen voorbeeld kan laten zien, maar goed denk dat het er slecht uit ziet voor de kaart en dat ik gewoon maar moet gaan inruilen.

• Moning2
Frodo19 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:40:
Screens bij Oblivion willen niet...zie ze niet in de map staan en copy paste in kladblok werkt ook niet. Beetje jammer dat ik dus geen voorbeeld kan laten zien, maar goed denk dat het er slecht uit ziet voor de kaart en dat ik gewoon maar moet gaan inruilen.
ik lees zojuist dat als je anti aliasing aan hebt staan je dan geen screens kunt maken in oblivion... dus probeer dat eens :)

bron: http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=405831

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je het niet op de screens ziet ligt t miss aan de monitor of de VGA/DVI kabel...

• Moning2
Dutch_Razor schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:56:
Als je het niet op de screens ziet ligt t miss aan de monitor of de VGA/DVI kabel...
hij zei dat het in fear bijvoorbeeld alleen op de vloer was en het in oblivion helemaal erg was dus lijkt me niet, maar ik heb nog geen screens gezien...

misschien kun je een foto maken van je scherm ? misschien is je scherm wel rot... :/

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 11:07
Ik zou even alle kabels naar je monitor controleren. Ik had een tijdje geleden ook last van blauwe pixels in mn scherm. Ik van alles geprobeert, bleek uiteindelijk dat de kabel niet goed in mn monitor zat.

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Topicstarter
Heb zelf een syncmaster 913N en die doet het prima nog nooit problemen mee gehad dus lijkt me sterk dat het daaraan ligt. Ik heb me systeem ook bij een vriend gedraait waarbij ik diezelfde problemen had. Kabel zou misschien kunnen maar lijkt me sterk....ben btw fotocamera zoeken hehe :)

• Moning2
Frodo19 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 23:35:
Heb zelf een syncmaster 913N en die doet het prima nog nooit problemen mee gehad dus lijkt me sterk dat het daaraan ligt. Ik heb me systeem ook bij een vriend gedraait waarbij ik diezelfde problemen had. Kabel zou misschien kunnen maar lijkt me sterk....ben btw fotocamera zoeken hehe :)
weetje... het is ook mogelijk dat iets zomaar kapot gaat... dus het maakt vrijwel niks uit dat ie et eerder wel deed... 8)7
je hebt het systeem bij een vriend gedraait.. gewoon hele systeem er heen met scherm enal ? ja met een andere stroomaansluiting los je het niet op... 8)7

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Topicstarter
Het gehele systeem maar met scherm van me vriend die heeft een ilyama crt...en ja tuurlijk kan altijd iets zomaar kapot gaan :p 8)7

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Topicstarter
http://media.putfile.com/filmpje-1- filmpje van FEAR

http://media.putfile.com/filmpje-2- filmje van Oblivion

[ Voor 37% gewijzigd door G3kko0 op 19-06-2006 00:07 ]

• Moning2
duidelijk artifacts = kaartje naar de tering (je bent toch niet aan het overklokken he :9 ) dus terugbrengen maar

trouwens wat een vreemde framerate... of is dat je camera :)

[ Voor 23% gewijzigd door Moning2 op 19-06-2006 00:10 ]

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Topicstarter
Haha dat is me camera een ixus400 lol :) maar goed dank je elk geval :) en nee ben niet met me kaart aan het overklokken ofzo heb hem nog maar net 2 dagen :) wilde eerst maar testen hoe hij het zou doen en dat is nu dus redelijk kut hehe :P
De toxic versie die ik heb is wel standaard iets overgeclocked maar goed ik mag toch gewoon verwachten dat ie het dan normaal doet :P
Pagina: 1