Toon posts:

Hamachi, problemen met selecteren NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraag over Hamachi, nu werkt dit tooltje bij mij prima voor games zoals Generals (Z-Hour) maar nu wil ik er ook Warcraft 3 mee spelen en dan loop ik tegen het probleem aan dat hij niet mijn Hamachi NIC lijkt te pakken, maar mn gewone ethernet NIC.

Op deze manier start ik een server die voor mijn hamachi maatjes dus niet te vinden is. Of mijn bovenstaande analyse correct is weet ik niet, maar als iemand mij kan vertellen wat het probleem is en hoe dit opgelost kan worden dan hoor ik dat graag.

Gr,

BlizzRD

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Kunnen ze niet op je Hamachi IP connecten....??

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Bij de meeste games (waaronder wc3) zal er worden gekeken naar alle netwerkadapters. Ik verwacht dat het onderscheid tussen lokaal en internet wordt gemaakt door het verkeer maar 1 hop te laten maken voor het een gameserver moet 'zien'.

Daarmee is je analyse inderdaad fout. Een veel voorkomend probleem bij veel hamachi gebruikers is wel het gebruik van een firewall. Zet die voor de aardigheid eens uit voor je begint? Als je dan wel een game vind weet je dat het daaraan ligt en mag je in de documentatie eens zien hoe je je firewall goed mag configureren :)

Localhost is where the heart is

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 22:14
Dit staat hier compleet verkeerd + dat je topictitel niet bepaald duidelijk is ;)
Move to CSA + titelfix.