[Asus 6600GT] DVI uit Scart in

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:16
Het volgende doet zich voor:
Ik heb een complete mediacenter pc met een Asus 6600GT Silencer videokaart erin en die beschikt over een VGA uitgang en een DVI uitgang. Nu zat er bij de kaart een kabel van DVI->Component.
Aangezien ik een 72cm Philips CRT tv heb heeft ie dus geen Component in, nu heb ik een schakelunit gekocht die zou het signaal van Component naar RGB scart om moeten zetten.
Je raad het al, mijn tv geeft wel aan dat er signaal binnenkomt maar het beeld blijft vervolgens diep blauw. (wat bij mijn philips dus hetzelfde als normaal zwart betekent). De resolutie staat ingesteld op 800x600 en 32-bit @ 60Hertz.
Via S-video uit en S-video in krijg ik het beeld natuurlijk wel aan de praat maar dat ziet er niet uit.
Beste tweakers... HELP

Nieuwe drivers en software helpt niets, ook geeft forceware van NVIDIA zelf aan dat ie minimaal op 480P it wilt sturen maar dat kan natuurlijk niet.

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Niemand enig idee?

get rich or die try'in

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-07 16:42
Wat je nu probeert is wel erg ingewikkeld eigenlijk. Je probeert nu je kaart in te stellen (waar standaard RGB uitkomt) om Component uit te sturen en het daarna weer te converteren naar RGB. Wat voor converter gebruik je eigenlijk?

Misschien is het handiger om te proberen de kaart een 576i/50Hz resolutie te laten weergeven. Dat zou je tv (mits hij RGB input ondersteund) wel direct moeten kunnen laten zien. (Ik weet zo niet of dat inmiddels in de forceware drivers zit. Zo niet, kan het wel met Powerstrip.)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Is het zo'n simpel blokje waar we over praten ?

Afbeeldingslocatie: http://www.elvic.nl/contents/media/l_687.jpg

Zo eentje bedoel ik dus :)