Toon posts:

Nieuw Gamesyteem! {Dual Core AMD}

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik game op dit moment op een Dell 2400, Intel Celeron 2600Mhz, 1GB ram, Ati 9250 (pci) bus, 15"scherm tevens van Dell. Omdat dit zo ontzettend verouderd is ben ik van plan een geheel nieuw systeem samen te gaan stellen. Ik wil vooral gaan gamen (o.a. WoW en Meerdere shooters > Denk aan CoD, CoD2, etc.) Mijn Budget is ongeveer €1400

Ik had zelf al dit samengesteld bij Salland:

Kast: Thermaltake Behuizing Aguila Zwart, 2 X 120 Mm
Voeding: Cooler Master Voeding Real Power SLI 550 Watt, Zwart, Blue Leds, 24-pins
Fikker: BenQ DVDRW DW1655 Zwart, Lightscribe
Hardedisc: Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300
Mobo: Asus A8n-SLI Premium
Proc: AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed
Proc. Cooler: Zalman CNPS9500 Led Koper
Geheugen: G.Skill DDR Normal Dual Channel 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5

Dit alles bij elkaar kost €984,26 (Samengesteld bij Salland)

Nu ben ik dus nog een belangrijk ding vergeten. De videokaart! Ik twijfel zelf nog een beetje tussen:
  • Sparkle Calibre P790 (7900GT met 512MB ram) <Ong. €380>
  • "Any" 7900GTX <€450 tot €500>
  • "Any" 7950GX2 <€550>
Ik heb al behoorlijk wat revieuws gelezen, maar ik zou toch nog graag jullie mening willen weten.
Ik zou graag willen weten wat jullie aan dit systeem nog zouden veranderen?
Welke van deze drie videokaarten jullie zouden willen nemen?

Alvast bedankt!

Ik neem overigens ook een G5 + G15 bij dit syteem! Iemand nog tips voor een goede muismat? ongeveer €10 euro, het liefst ook bij Salland bestellen!

Edit: Ik neem ook een nieuw scherm, een 17" Tft'tje

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 20:47 . Reden: schermpjeeh ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou een 7900GT nemen. Die anderen zijn te duur voor wat je krijgt. Vooral als je voor je systeem niet zo high end gaat, dan is zon uberdure videokaart erbij een beetje zonde.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Geen ATi kaartje? Volgens mij is een goedkope X1900 ook wel leuk.

Enne, bij zo'n kaart moet je natuurlijk geen 17" nemen :P Moet je minstens 20" nemen :)

[ Voor 42% gewijzigd door Brent op 18-06-2006 20:49 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou ook zeker voor de 7900GT gaan, die geeft toch de beste prijs/prestatie verhouding.

Verder vind ik het systeem wel netjes.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-02 21:05

Krizzie

Progressive Music \o/

X1900XT die zit inmiddels op 375 euro en maakt de 7900GT overal in. :)

Geluidswolk

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 13:37

Skyline GT-R

RB26DETT

Nu ik weet niet of je nog lang met dat systeem wilt gamen dat je nu hebt, maar als ik jou was zou ik toch echt nog een maandje wachten. Dan komt immers die nieuwe intel Core 2 Duo uit. Daarmee kreeg je voor hetzelfde geld betere prestaties! En als je toch liever een AMD hebt dan zou ik ook tot dan wachten. Dit omdat de prijzen van AMD processoren dan een serieuze daling kennen! Of met andere woorden, je kan meer / beter kopen voor hetzelfde geld!

Sommige zullen nu wel zeggen, ja maar zo kan je blijven wachten... Maar dit vind ik persoonlijk toch echt het wachten waard.

Ook over je voeding twijfel ik een beetje. Ik zeg niet dat het een slechte is, integendeel, maar 111€ voor die voeding vind ik best wel veel. Zeker als je weet dat je voor 90€ de Enermax Liberty 500W hebt bij Salland. Scheelt je toch weer 20€...

Ook vind ik je keuze voor het oudere S939 nogal vreemd. Dit omdat het naar de toekomst toe helemaal geen upgrademogelijkheden beid. Ook is het nieuwa AM2 platform niet duurder en die nieuwe nVidia nForce 500 serie is net iets beter als de oude. Maar dit brengt mij langs de andere kant weer bij het Conroe verhaal...

Je keuze van grafische kaart zal je vooral moeten bazeren op het feit ofdat je later al dan niet SLi wilt gaan gebruiken. Want over een jaar zal je nog vlot aan een GF7900GTX geraken, aan een GF7950GX2 geraken zal een ander paar mouwen zijn. Maar als je zegt, nee ik kom over een jaar gewoon een nieuwe DX10 kaart dan maakt het niet uit. Maar ik zou dan gewoon voor de 7900GTX en het geld dat je er mee uitspaart in iets anders steken.

Met die iets anders bedoel ik dan een X-Fi geluidskaart aangezien je gamer bent, lijkt met zo'n geluidskaart toch echt een must, tenzij je cheas ass stereo speakers hebt natuurlijk.

[ Voor 66% gewijzigd door Skyline GT-R op 18-06-2006 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, ik wilde zelf nou juist niet voor de 7900gt gaan... < vergeet dat die erbij stond :> >

Ik twijfel juis heel erg tussen de GTX en de GX2. Omdat dit prijsverschil redelijk weinig is, en ook de performance scheelt niet veel.

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 17:17

Oof

Ik weet niet of je de ruimte hebt voor een crt maar neem ipv de 17" tft een sony(of soortgelijk) 24" breedbeeld bijvoorbeeld. Is even duur.
Voor de muismat. Gewoon proberen ik heb nu zelf een looney tunes muismat en ik blijf die voor gamen fijner vinden dan een dure steelpad of soortgelijk.

Verwijderd

ik zou echt wachten op de conroe, veel beter dan de 3800+
en daarbij zou ik gaan voor de 7900GTX
de GX is naar mijn mening een nutteloos kaartje dat nvidia puur heeft geintroduceerd om de gestoorde gamer te plezieren(ik vind voor elk systeem een 7600GT al genoeg omdat DX10 over een jaar komt)

de 7900GTX is trouwens al overkill voor een 3800+ op dit moment

en waarom geen AM2 als je toch nu wil kopen kan je iig later naar een 5000+ upgraden

Verwijderd

Topicstarter
hmm thanx voor jullie comments!

Ik ga zo even een nieuw systeem samenstellen, nu even een match spelen :>

Edit: Welk geheugen moet ik nemen bij een AM2 x2 3800+ ? 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 21:41 ]

Verwijderd

DDR2/800 AFAIK, moet je even naar de specs van je mobo kijken wat hij aankan. Meer heeft geen nut en met minder trekt hij het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/254/am2config9iq.th.jpg

Dit heb ik nu samengesteld. kost alleen wel wat meer..

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 19:33
ik raad je aan om een x1900xt te nemen.. die is even duur als de 7900gtx en ook beter :)
en je kunt inderdaad beter 2 weekjes wachten, want dan krijg je veel meer voor je geld.

When in doubt, Ctrl-Q

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-12-2025

_AvA_

en dat ben zo.

Zalman is ook niet meer 'de beste' kwa koeling, er zijn ook nog andere merken die leuk zijn, maar ook waterkoeling past wel in je budget (bijv. thermaltake Bigwater 745, 3 120mm rads, 105 euro) en die kan je ook nog altijd uitbreiden.
een 3800+ is ook wat aan de magere kant, maar als je gaat voor de waterkoeling oplossing, weet ik zeker dat je hem wel wat kan opvoeren zonder dat hij erg veel warmer word.

Als je niet zeker weet of je SLi gaat gebruiken, koop dan geen SLi moederbord. Ik heb nu ook een SLi moederbord, en een 6800GT van Gainward, maar die dingen zijn nu niet meer te krijgen. Dat is dus gewoon weggegooit geld.

Ik zou kwa videokaart gaan voor een 7900GT of GTX, en niet voor de 7950, want die heeft een sli moederbord nodig.

Zo heb je hier en daar wat bezuinigt, en aan de andere kant toch weer wat betere prestaties.

Harde schijf: Ik raad een van seagate aan, aangezien deze heerlijk stil zijn.
De 7200.10 reeks heeft een model van 320 GB, voor net onder de 100 euro, en die heeft maar 1 platter, dus lagere acces times.

Hoop dat je er wat mee kunt ;)

Droogkloot.

Verwijderd

ik zou iig die zalman vervangen door een goedkopere arctic freezer 64 pro oid.
deze koelt zeer goed voor z'n prijs (€18)....
aleen weet ik niet of die ook op een AM2 socket past....

maaaaaaaar.......ik zou gewoon lekker wacht tot de intel conroe (Core 2) er is...
die is zeker sneller dan die processor die je nu in je lijst hebt staan, en niet al te duur......
Suc6 verder met je keuze....

Verwijderd

tudeLati schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:25:
ik raad je aan om een x1900xt te nemen.. die is even duur als de 7900gtx en ook beter :)
en je kunt inderdaad beter 2 weekjes wachten, want dan krijg je veel meer voor je geld.
alleen krijg je dan onder full load wel een gigantische energieprijs erbovenop, dat scheelt echt veel

@TS: dat DDRII 800 geheugen is errug duur
zoek een setje met een CAS 5 rating
bij DDR geheugen is 2.5 meestal standaar en dat komt overeen met cas 5 DDRII

daarbij waarom zo'n dure kast met dure SLi voeding
ik raad je de antec sonata 2 aan, 450 watt voeding is meer dan krachtig genoeg, 55 watt kom je amper aan bij crossfire met de x1900 serie

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! _/-\o_

de Aguila staat vast :7 , vind ik gewoon een mooie kast! ;).

Ja ik ben 'egt' van plan om sli te gaan draaien. Dat gezegd te hebben denk ik dat de 7900GTX op dit moment de beste keus is. De 1900xt word heel warm + stroomtrekker. Ook vind ik dit zonde van t mobo.

Dan de voeding, ik vind dat 'wattverbruik-ding' wel erg kicke! Maar ik vind het ook wel een fijne gedachte dat die voeding SLI sowieso trekt.

De hardeschijf zal ik zo even achteraan gaan :).

De Zalman vind ik toch wel erg mooi. En ik wil 'm gaan modden (als ik weer geld heb :+ ) dus dan staat die toch wel een heeeel stuk mooier.

Verwijderd

sorry ik ben echt anti-SLi/crossfire, dus bash er misschien een btj op
maar sli is ook echt nutteloos, de prestatiewinst is minder dan 50 % terwijl je er wel de volle prijs voor moet betalen, op dat moment is qua verbruik en prestaties door nieuwe technieken een nieuwe kaart, des noods mid end, veel interessanter.

daarbij is binnen een jaar DX10 er en dan is het toch zonde als je met 2 DX9 kaarten van beide 450=900 euro in je pc hebt zitten terwijl een DX10 kaart die er dan vet uittrekt
ik raad je de 7900GT aan, en als die het niet goed meer doet koop je een prima DX10 kaartje dat des noods 600 euro is(300 voor de GT+ een DX 10 kaart van 600 euro is ook 900) maar minder zou het ook al doen terwijl je wel gigantisch meer prestatiewinst hebt
denk aan unified shaders ook, dat maakt ook verschil omdat ati/nvidia dan geen verhoudingen meer moet kiezen en de kaart dus in alle games het goed doet.

daarbij het energieverbruik
je ziet nu al bij de processors dat de performance per watt "god" aan het worden is voor AMD en intel, ik verwacht dat ati en nvidia "deze god" ook snel zullen gaan aanbidden waardoor het op de lange termijn ook beter is

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Wat de muismat betreft kan ik een Icemat (2nd edition) heel goed aanraden, maakt wel wat geluid maar als je altijd muziek of game aanhebt zoals ik is dat geen probleem :P
1 tikje en mijn muis glijd de halve muismat over, en als ik de muismat <10 graden schuin houd glijd de muis er al af

Kost ook wat meer, maar dat mag wel aangezien je een G5 koopt, imho.

[ Voor 23% gewijzigd door geez op 20-06-2006 20:17 ]

Pagina: 1