Pc boot niet meer (hangt bij bios)

Pagina: 1
Acties:

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb hier een pc die niet wil opstarten. Hij heeft altijd gewoon goed gewerkt. Maar nu plots, sinds een paar minuten, wil de pc niet meer booten. De pc gaat gewoon aan, maar blijft hangen bij het bootscherm van de bios. Ik heb geen toegang tot de bios, en de pc schijnt voor de rest nergens meer op te reageren.

Mijn conclusie:
Het probleem ligt niet bij de software van de pc, deze is namelijk nog niet eens geboot. Het probleem ligt dus bij de hardware, en volgensmij waarschijnlijk bij het mobo. De rest van de hardware lijkt mij gewoon goed te functioneren. Ik kan, als de pc nergens op reageert, moeilijk een andere bios flashen. Ik heb hier ook geen andere hardware liggen waar ik zo even mee kan testen.

Maar kan ik er zeker van zijn, dat het aan het mobo ligt?
Ik kan met veel moeite misschien nog wel aan een ander mobo komen om te testen, maar dan wou ik graag nog weten of iemand anders nog andere ideeën had (waar het aan ligt, wat ik kan doen enz.)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Probeer zoveel mogelijk hardware te verwijderen. Behalve videokaart, misschien kun je die tijdelijk vervangen. Als je 2 geheugen modules hebt kun je 1 verwijderen en kijken of hij dan start.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

probeer eens de CMOS te clearen? ff batterijtje deruit en 2min later ofzo terug insteken... En dan nog eens testen

anders, ik heb ook al eens dergelijk probleem gehad, en mijn CD-schrijver was fuxxored. Die ff afkoppelen mss en terug booten en proberen in de bios te geraken

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:25:
probeer eens de CMOS te clearen? ff batterijtje deruit en 2min later ofzo terug insteken... En dan nog eens testen

anders, ik heb ook al eens dergelijk probleem gehad, en mijn CD-schrijver was fuxxored. Die ff afkoppelen mss en terug booten en proberen in de bios te geraken
Jep, misschien iets te snel gepost (ik zelf). Ik weet niet precies waar de fout zat, maar binnen 1. min had ik er een schroevendraaier bij, kast open, jumpertje om, et voilà: hij doet het weer.

Dank je wel, nu kan m'n zusje ook weer aan het werk! (en ik verder met gamen :P)