Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SE K600i] No Name in telefoonboek & nrs onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen wat vreemds met mijn telefoon, mijn K600i.
Opeens staat er bovenaan in de telefoonboek lijst een 'Geen naam'. Het nummer (Huisje) is soms leeg, soms staat er een heel lang 8000002220022+0002 nummer in. Ik kan 'Geen naam' niet verwijderen; doe ik dit wel, dan staat hij er net zo hard weer opnieuw, soms met zo'n bovenstaand nummer, soms met niks. Ik kan hem dan wel bewerken, maar dan móet ik een naam ingeven.

Tussen mijn andere contacten door staat ook meerdere keren 'Geen naam' met wel een nummer. Dat zijn nummers die ik voorheen wel had, mét naam!
Ook het nummer van mijn ouders is vandaag uit mijn telefoonboek verdwenen. Gelukkig weet ik het uit mijn hoofd ;) dus ik typte het in, staat er wel in het schermpje 'Bezig met bellen: Thuis' 8)7

Snapt iemand waarom hij dit doet, en waar de nummers heen gaan? Ik zal straks even proberen te connecten met mijn Bluetooth programma... euh, Mobile Master... maar de kans lijkt mij 0,0 dat die mijn 'verdwenen' nummers nog terug kan roepen.

Ik heb de telefoon nu een half jaartje, mijn bijbehorend abonnement gaat over 7 dagen in... de verzekering loopt al, maar dekt vast weer geen software-schade, as usual... :'(
Updaten heb ik nog niet gedaan. Moet ik even blauwtanden of het kabeltje opzoeken denk ik, wanneer ik thuis ben.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:56

Gallus

Cheesy

IK heb de V600i, de Vodafone variant van dit toestel. Ook ik heb onderaan mijn telefoonlijst een aantal keer 'Geen naam' staan. Ik heb geen idee waar het vandaan komt en mis eigenlijk ook geen nummers, maar misschien bel ik die mensen ook wel nooit...

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Gallus schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:28:
IK heb de V600i, de Vodafone variant van dit toestel. Ook ik heb onderaan mijn telefoonlijst een aantal keer 'Geen naam' staan. Ik heb geen idee waar het vandaan komt en mis eigenlijk ook geen nummers, maar misschien bel ik die mensen ook wel nooit...
Hmm, denk je dat het een vorm van artificial intelligence is? Ik denk gewoon een softwarematige bug hoor!

Even mijn telefoon uitzetten. En weer aan...

mja, ik heb nog steeds Geen naam in mn telefoonboek staan, nr. 80006. Het nummer verandert ook steeds... Ik heb Geen naam nu verwijderd en nu staat hij er gelijk weer, maar nu zonder nummer.

Dit is echt heel, heel weird. Ik ga straks maar even naar SonyEricsson schrijven / bellen.
Oh, wat klote dat ik gewoon weer softwarematige problemen met dat ding krijg! = geen garantie. Hij is pas 1/2 jaar oud! :'(

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:19
Dark Blue schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:54:
[...]

Hmm, denk je dat het een vorm van artificial intelligence is? Ik denk gewoon een softwarematige bug hoor!

mja, ik heb nog steeds Geen naam in mn telefoonboek staan, nr. 80006. Het nummer verandert ook steeds... Ik heb Geen naam nu verwijderd en nu staat hij er gelijk weer, maar nu zonder nummer.

Dit is echt heel, heel weird. Ik ga straks maar even naar SonyEricsson schrijven / bellen.
Oh, wat klote dat ik gewoon weer softwarematige problemen met dat ding krijg! = geen garantie. Hij is pas 1/2 jaar oud! :'(
Je krijgt dat toch sowieso garantie? Het valt binnen een jaar namelijk.
En kan je hem niet updaten vai SEUS?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:56

Gallus

Cheesy

Dark Blue schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:54:
[...]

Nee, ik denk dat het erin gezet wordt door goede aliens die ons willen waarschuwen voor kwaadaardige aliens die...... Natuurlijk is het een softwarefout en ook software fouten vallen gewoon onder de fabrieksgarantie. :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Verdorie... :{
Ik heb wel het USB-kabeltje, niet het datakabeltje... mn ex heeft het kabeltje met andere aansluiting dus dat gaat niet werken. En verder heb ik een Bluetooth dongle. maar dat zal ook wel niet willen.

Nou, woest. Selecteerde de verkeerde aansluiting, toen deed ie het wel... en kreeg de melding 'de nieuwste update is al geïnstalleerd' ... :(

[ Voor 26% gewijzigd door Dark Blue op 20-06-2006 01:47 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Goed, ik geloof dat ik de oplossing heb. Het is een klein beetje misgegaan, maar ik kan je vertellen hoe je het goed kunt verhelpen:

Als updaten niet werkt, firmware flashen te eng is, en je gewoon van dit bovenstaande probleem met z'n No Name's af wil...

- Ga naar Instellingen, Master Reset, Instellingen Resetten. Dit reset alleen je 'instellingen' en laat al je foto's, ringtones en telefoonboeknummers gewoon staan.
- Voer deze reset uit. Je moet even je code invoeren en daar gaat-ie.
- De telefoon herstart, en komt op met een first-time wizardje. Druk gewoon lekker op Nee en wijs de wizard af.
- Joystick naar beneden: Telefoonboek oproepen
- Telefoonboek wordt geladen: de telefoon zegt geen nummers te hebben, en de vraag of hij ze van SIM-kaart moet laden: Kies nee.
Vervolgens zie je je normale telefoonboek weer zoals je 'm had, in mijn geval mét nummers die ik kwijt was of die naamloos waren geraakt, en zonder Geen Naam's bovenin en tussendoor _O_

Wat ik echter fout deed was wél de nummers van SIM kaart lezen :P dus nu heb ik alle nummers van langer dan een half jaar terug er 2x in staan. Nouja, liever 100 nummers teveel dan te weinig! :)

Als er iemand nog een andere oplossing hiervoor heeft, post het dan zeker...

Pagina: 1