Toon posts:

Celly 333@500 ????? HELP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een celeron 333 en wil die op 500 mhz laten lopen. Heb een kut mobo en kna alleen
66 of 100 mhz instellen maar op 100 mhz boot mijn pc niet!!!heb een slot 1 processor heb ook a;l geprobeerd pin B21 afteplakken maar die is zo verkankerd klein dat lukt mij niet zonder de andere pinnen te raken plz help!!!

Verwijderd

Alsie niet boot met een fsb van 100 is het een simpel geval van Pech gehad !

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Wat ook een optie is is een celeron 300A aan te chaffen.
Let wel op dat het een A is, die loopt namelijk wel goed op 100 Mhz FSB.
Dus dan loopt ie 450 MHZ }:O
Pin B21 afplakken heb ik ook met een celeron 333 geprobeerd maar de multiplier zit waarschijnlijk in de CORE :(
Wil je toch proberen om pin B21 af te plakken dan moet je een klein stukje "PLAKBAND" merk ala CHIPPO (die scheurt snel) en plak dat op pin B21 (dan raak je ook andere pinnetjes) en dan HHHHHEEEEELLLL voorzichtig met een Stanlee mesje om pin B21 heen snijden en ... VOILA ;)
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx zal het proberen :(

Verwijderd

Pin B21 afplakken heeft geen enkele zin !!

Vroeger zorgde dit truukje ervoor dat een 66fsb CPU automatisch werd herkend als een 100fsb. Maar tegenwoordig kun je op zoon beetje ieder mobo zelf de fsb instellen -> afplakken overbodig !!

Verwijderd

Lee-Oswald = vfkjdsgfbkjdgbvdkjsgbk ok?

en ja hallo d8 je dat ik dat nog niet geprobeerd had?
heb een GA-6BA GIGABYTE mobo en die kan alleen 66 of 100 mhz aan als FSB als ik de jumper op het mobo op 'force 100 mhz'
zet dan boot hij niet eens (zwart scherm dus wat nu)

ps op een 2e pc met AX6BC EZ zelfde verhaal boot ook niet op 100 mhz (celly 333)

Verwijderd

Heel Simpel... probeer om aan een Abit BH6 te komen... volgende week komt er bij een 633@950Mhz op :9
Pagina: 1