Toon posts:

Scart-kabel DVD->TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enkele dagen geleden de dvd-speler van 27 euro (+ 3 euro verwijderingsbijdrage :X) gekocht bij de Media Markt. Helaas zat er geen Scart-kabel bij.

Thuis even gekeken of ik er nog eentje had liggen, maar helaas. Even de Scart-kabel van de KPN Digitale TV geprobeerd op de dvd-speler, en ja hoor, hij werkte zeer goed.

Toen gekeken voor een extra scart-kabel. Had er eentje van 1,5m voor slechts 2,50 euro bij het Kruidvat gekocht. Meteen aangesloten toen ik thuis kwam, en hij werkte.

Echter, de kwaliteit was een stuk slechter dan de Scart-kabel van de KPN! Het beeld was veel korreliger. :/

Mijn vraag is dus: weet iemand hoe dit kwaliteitsverschil kwam? Zit er kwaliteitsverschil in die kabels, heb ik gewoon een kapotte kabel per toeval, of komt het door de lengte (1,50 meter van Kruidvat, 0,75 meter KPN)?

NB: De Scart-kabel van KPN is bij nader inzien dikker van doorsnee dan die van de Kruidvat.

Verwijderd

de kwaliteit en de afscherming is beter, scart kan minimaal tot 10 meter dus :)

• ATR
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2025

ATR

Het is inderdaad de afscherming en de dikte van de aders die het verschilmaken. Koop gewoon een kabel die dikker is er het probleem is waarschijnlijk weg.

Het is trouwens ook onzin om een kabel van Hirschmann of iets dergelijks er tussen te hangen. Dan zou de kabel duurder zijn als de speler.

Verwijderd

Topicstarter
Uber-uber-uber hoge kwaliteit hoeft het idd ook weer niet te zijn, maar er zat gewoon té veel verschil tussen de Scart-kabel van KPN en het Kruidvat. Zijn er nog andere alternatieven om de DVD-speler en TV met elkaar te verbinden?

Bij de Media-Markt werd er eentje voor 10 euro aangeboden (een bakje die bij de dvd-speler stond). Welk merk het is etc. weet ik niet, maar zou dit interessant zijn, of hebben jullie andere aanraders?

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Een scartkabel van 1.5m voor 2.50 moet je je zeker niet teveel bij voorstellen. Probeer gewoon eens een goede te scoren, kost wel wat maar dan heb je zeker beter beeld.

Overigens je moet wel een RGB scart kabel halen he.

[ Voor 15% gewijzigd door schnumi op 18-06-2006 18:50 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:05
Probeer gewoon een beetje af te gaan op kabels die lijken op die van KPN. Dat ding is behoorlijk dik ja, maar je hebt dan dus goede kwaliteit.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen idd maar eens langs bij de Media Markt. Bedankt voor jullie reactie.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:55

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Had die kabel van 2,50 wel alle pinnen in de scartkabel doorverbonden? Anders verstuurd ie alleen het composite signaal en niet de RGB signalen over de kabel. Dat zou namelijk alles verklaren, ook de dikte van de kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je dat de kabel misschien (gedeeltelijk) defect was? Of dat het gewoon een soort type kabel was dat het sowieso niet doorgeeft?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Nee, er kunnen verschillende signalen over scart, sommige goedkope kabels hebben alleen de pinnen voor de slechtere kwaliteit aangesloten zitten, vandaar ook mogelijk de dunnere kabels.
Pagina: 1