Sony PX20 beamer via (S-)Video aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01 21:23
Dit is mijn eerste post, ik heb al meerdere malen zeer veel informatie van dit forum kunnen plukken en ben hier zeer blij om

Ik heb een Sony VPL-PX20 op de kop getikt. Nu sluit ik 'm aan op mijn dvd-speler via s-video en/of scart, maar de beamer herkent het signaal niet en zegt 'no input'. Ik heb 'm ook op de Euro AV SCART-uitgang van m'n VCR aangesloten en vervolgens met zo'n scart -> s-video of composite stekkertje verbonden met de beamer; zelfde resultaat. Zelfs wanneer ik 'm op de pc aansluit via de s-video van m'n videokaart en windows instel op twee schermen krijg ik geen beeld.
.Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/8765/beamer4cv.th.jpg

Om toch maar even te controleren heb ik 'm even via een VGA kabel aangesloten op mijn PC en dat werkt perfekt.

Het kan natuurlijk zijn dat de gehele "video in" van de beamer gaar is, maar daar geloof ik niet echt in. Heeft iemand hier ervaring mee of weten jullie nog iets om te proberen?

Anders wil ik 'm via SCART -> S-Video -> VGA of RGB (BNC) kabels aansluiten, is dit een goed idee?

[ Voor 11% gewijzigd door kikibu op 18-06-2006 19:12 ]

Verwijderd

Koop dan gewoon een vga.BNC kabel en probeer dat? Maar... als al die aansluitingen niet werken denk ik wel dat hij dan gaat is. Zeker dat deze beamer een top product is en in het verleden een goeie 6000euro koste. Dat ding tik je echt niet zomaar ff op de kop voor een prikke. Dan nog maar de vraag of de lamp nog goed en de evt uitlijning van de lcd in de projector zelf nog goed is.

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-02 19:39
zorg er wel voor dat je verloopje naar de scart ook een uitgaand signaal ondersteund, een scart kabel kan namelijk tegelijkertijd twee kanten op een signaal versturen (vandaar ook dat ie zoveel aders haaft).
Scart>s-vhs/composite blokjes die een in en uitgaand signaal ondersteunen hebben daarom ook altijd een schakelaartje die je op in of out kan zetten. Probeer ander ook een ander s-vhs/composite signaal, uit je digicam of tv-out bijvoorbeeld.

• kikibu
Damsplaat schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:46:
zorg er wel voor dat je verloopje naar de scart ook een uitgaand signaal ondersteund,
Ik heb idd zo'n verloopstukje gekocht waarbij je kunt switchen tussen input en output. Om op de reactie van Mauce terug te komen, op de tv-out (s-video) wil hij ook geen beeld geven. Op de gewone VGA aansluiting wel. En waarschijnlijk is hij zo goedkoop, omdat hij er 985 branduren op heeft zitten, helaas kan ik vooralsnog niet zien of dat nou op standard of low modus is. Als iemand weet hoe ik dit kan uitzoeken zou dat ook fijn zijn :)

Mauce bedoel jij zoiets?

[ Voor 6% gewijzigd door kikibu op 18-06-2006 21:10 ]

Verwijderd

Dus via Vga input doet hij het wel? Dude koop dan gewoon een digitale reciever of dvd player met een vga/dvi out.
Ja idd zo kabel bedoel ik.
Maar wacht even van wat naar wat wil je een kabel hebben en welke aansluitingen? Je wilt dus de VGA input gebruiken van je beamer. Je hebt een ? en die wil je aansluiten.

• kikibu
Ik heb de de aansluitingen zoals op het plaatje te zien is.

Ik wil TV of DVD kijken op de beamer. Mijn TV is te oud voor SCART en mijn VCR heeft alleen een SCART uitgang. Mijn DVD-speler heeft een scart, s-video en composite uitgang.

Het lijkt er dus op dat de composite en s-video ingangen van de beamer gaar zijn, behalve als iemand hier nog een idee voor heeft. Als dit echt kapot is, heb ik misschien twee kabels nodig.

Ik heb dus al een scart naar svideo en composite convertor. Wat mij nu de goedkoopste oplossing lijkt, is het converteren van het s-video signaal (uit verloopstukje of DVD) naar een formaat dat de beamer wel ondersteunt. Op het plaatje is het waarschijnlijk al te zien. Ik denk dat dat de 15k RGB (onderste 3-5 ingangen) een optie is. Een andere optie is de RGB (VGA) ingang of RS-232C, ik weet niet wat het verschil hierin is omdat ze beide dezelfde connector hebben.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:30

jasjenl

Liab A Tymo

Je dvd speler heeft dus geen component uitgangen? Da's jammer, want Ik zie dat de beamer daar wel aansluitingen voor heeft (Y/Pr/Pb) en dat zou nog beter beeld moeten opleveren dan s-video.

• kikibu
jasjenl schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:44:
Je dvd speler heeft dus geen component uitgangen?
Sorry hij heeft deze uitgangen wel. Het is een Yamaha DVD S550, ik gebruik 'm vooral voor Xvid / DivX films. Wat zal een beter plaatje geven, dvd-speler -> component of pc -> vga (RGB)? Ik heb altijd het idee dat het via de DVD speler er mooier uitziet, omdat het een hardware-matige decoder is, maar ik weet niet of dit nou klopt.

Ik zie in de search dat component een verzamelnaam is. Er zitten 3 tulp uit op mijn dvd-speler en 3 component in op de beamer, alleen ik weet niet wat dat voor type aansluiting is, kan iemand dat uit het plaatje opmaken?

En natuurlijk nog het vraagstuk van TV kijken op de beamer. Ik heb de beschikking over SCART, composite en S-Video uitgang. Is het nou verstandig (als die component verloopstekkertjes niet al te duur zijn, koop ik die sowieso voor DVD) om een S-Video naar VGA te kopen? Of moet ik gaan voor een SCART -> VGA verloopstekker?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:30

jasjenl

Liab A Tymo

Ik denk dat je het beste resultaat zult krijgen met een component verbinding vanuit je dvd speler, met name omdat qua timing en scaling het beeld dan veel strakker zal zijn dan via een vga aansluiting. De 3 tulp aansluitingen op je beamer zijn bnc connectoren die, als ik de opschriften mag geloven, o.a. een component signaal van het type Y/Pr/Pb accepteren en dat is ook het type component dat er uit een dvd speler komt, alleen zul je op je dvd speler rca (tulp) aansluitingen hiervoor hebben. Volgens mij zou je een kabeltje zoals hier te zien is de boel moeten kunnen aansluiten. (let wel: ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus don't blame me als 't niet werkt ;) )

• kikibu
Ok even op een rijtje, zodat ik morgen of overmorgen naar het onderdelenhuis kan met de opties op een papiertje. Opties gesorteerd van beste naar slechtste.

Sowieso moet ik 3x een rca (tulp) naar bnc male verloopstekker kopen.. ? Of female?

Voor TV op Beamer:
  1. Verloop SCART -> component (3x)
  2. Verloop SCART -> VGA
    [*}Verloop S-Video -> VGA (bij gebruik SCART -> S-Video, dus twee verloopstukjes)
Voor DVD/Divx op Beamer
  1. Direct component van DVD-speler (verloop tulp -> bnc)
  2. VGA van PC
Klopt dit een beetje?

Voor PC op Beamer zijn er een aantal mogelijkheden. Als ik dit ooit zo aansluit, zal ik alleen films kijken (die wel eens in HDTV formaat zijn). Is hierbij een VGA kabel genoeg of moet ik voor een DVI -> HDMI kabel gaan, als deze überhaupt bestaan. RGBHV kan ook nog.

[ Voor 26% gewijzigd door kikibu op 19-06-2006 00:47 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Bij sommige dvd-spelers moet de video-out/s-video geactiveerd worden in het settings-menu.
Misschien dat deze standaard "uit" staat bij jouw dvd-speler?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• kikibu
Michael Knight schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:54:
Bij sommige dvd-spelers moet de video-out/s-video geactiveerd worden in het settings-menu.
Misschien dat deze standaard "uit" staat bij jouw dvd-speler?
Dit is niet het geval..

• kikibu
Ik ga zo naar het onderdelenhuis en hopelijk hebben ze de spullen uit het lijstje. Ik laat het jullie weten.

Misschien voordat ik ga kunnen jullie me nog even vertellen wat de beste manier is om mijn PC op de beamer aan te sluiten. Zoals gezegd ik zal het vooral voor (HDTV) films gebruiken.

Nog een vraagje, maar dan over de lamp van deze beamer: de LMP-200. Dit is een zogenaamde UHP lamp van 200W en hij is erg duur. Komen deze lampen nou vrijwel allemaal van Philips vandaan of ook van USHIO etc.? En zijn deze lampen voor elke beamer specifiek in aansluiting en specificaties?

[ Voor 34% gewijzigd door kikibu op 19-06-2006 15:21 ]

• kikibu
In totaal bij 4 winkels geweest, allemaal hadden ze geen RCA -> BNC kabels noch SCART -> VGA kabel. Over die laatste ben ik nu wat informatie aan het garen, maar ik denk dat ik de beamer toch weer van de hand doe. Hij voldoet natuurlijk prima voor gewoon PC werk met presentaties en films.

Bedankt voor jullie reacties iig :)

Als iemand alsnog weet hoe ik die video / s-video ingang aan de praat kan krijgen, share!
Pagina: 1