Toon posts:

Probleem met HD:staat niet onder deze computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag, ik heb deze week een nieuw mobo en processor gestoken. Hiervoor heb ik dus windows opnieuw geinstalleerd zonder te formateren zodat ik de gegevens eerst nog kan backuppen ( mobo was gecrashed ). Nu zit ik echter met 2 harde schijven en constateer volgende: Als ik men 2e HD afkoppel start pc niet meer op hoewel windows op andere HD staat, op zich gene probleem: backup maken formateren en dan opnieuw installeren zonder dat 2e hd erin zit. Het probleem is echter dat in deze computer de 2e harde schijf niet te zien is en in systeembeheer en hardware ik deze wel kan zien! Ze heeft echter geen naam gekregen en kan er niets aan wijzigen. Iemand enig idee hoe ik deze HD terug kan activeren?

Alvast bedankt, Grtz

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zijn er partities aanwezig op die schijf? Zo nee, maken en formateren. Als die er wel zijn moet je waarschijnlijk in de disk manager (start->run->diskmgmt.msc) de partities actief maken.

[ Voor 8% gewijzigd door AtleX op 18-06-2006 16:01 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Nope geen partities...Mja kmoet binne rake in die 2e HD eh, keb ze al als slave in andere pc gestopt en tis zelfde probleem...

Verwijderd

Probeer is met een of andere linux live CD? (Knoppix, DamnSmall, Puppy,Ubuntu,...)? En kijk is of ie daar die andere harde schijf herkent? Dan weet je al of het een hardware- of softwareprobleem is.
Zijn het trouwens SATA of PATA schijven? Indien PATA: jumpertjes checken.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je geen partities (meer) hebt kom je er natuurlijk nooit op, dus je moet zowiezo even partities maken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

AtleX schreef op zondag 18 juni 2006 @ 16:28:
Als je geen partities (meer) hebt kom je er natuurlijk nooit op, dus je moet zowiezo even partities maken.
Ik denk dat hij bedoelt dat het gewoon 1 volume is, en niet opgedeeld in partities. Ik zie geen reden waarom zijn harde schijf eraan zou zijn doordat zijn moederbord dood is gegaan.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32
rechterknop op deze computer -> beheren (manage) -> schijvenbeheer (disc manager) -> daar kun je de schijf partitioneren/activeren.

Verwijderd

Topicstarter
Cereal schreef op zondag 18 juni 2006 @ 16:36:
rechterknop op deze computer -> beheren (manage) -> schijvenbeheer (disc manager) -> daar kun je de schijf partitioneren/activeren.
Dan zie ik volgende:
Afbeeldingslocatie: http://tk.files.storage.msn.com/x1pbglk-vqL4BuDNBD1KswqKEycPBzaXNmBNF2XhxzJay0F4YN5LRN9ZSpE4u9jr6KMVVUJn4KncU9MQZiek_vHshHLRAhYu3At7WQT9WphKtFR0_E85wJgo2wJUV1fBXXQMjdJyRV02bcSUrnAL-HOhWOMoyypfFmZ

Het is gewoon een 2e harde schijf geen partitie op eerste. Kan dus gewoon niet binnen in men harde schijf die als Slave in men pc zit. In computerbeheer ziet ik ze staan maar in deze computer niet...
Pagina: 1