Toon posts:

HD-materiaal en ondertiteling

Pagina: 1
Acties:
  • 2.003 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Er is zat informatie te vinden over het ondertitelen van DVD's ed, maar ik kan maar nergens fatsoenlijke informatie vergaren over het ondertitelen van HD film materiaal:

Bron filmmateriaal: 720p / 1080i TS (vaak opgesplitst in files van e.g. 100MB).
Bron ondertitels: ik heb de gewoonlijke SRT/SUB bestanden maar die behoren toe aan divx/xvid versies van de film die geript zijn van een andere bron.

Hoe speel ik nu mijn film af met ondertitel? Ik heb al door dat ik waarschijnlijk eerst het bronmateriaal onderhanden zal moeten nemen.

Ideeen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 15:55 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik neem aan dat je die HD movies op je PC bekijkt? Dan kan je toch gewoon door middel van DirectVobSub in bijvoorbeeld Mediaplayer classic je subtitle laden :)

edit:
Overigens heb ik bovenstaade tip door letterlijk (na vertaald te hebben ;)) je titel in google te gooien :)

[ Voor 28% gewijzigd door BtM909 op 18-06-2006 15:58 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 15:57:
Ik neem aan dat je die HD movies op je PC bekijkt? Dan kan je toch gewoon door middel van DirectVobSub in bijvoorbeeld Mediaplayer classic je subtitle laden :)

edit:
Overigens heb ik bovenstaade tip door letterlijk (na vertaald te hebben ;)) je titel in google te gooien :)
Heb ik al geprobeerd (Media Player Classic). Dit lukt wel voor 'gewone' AVI (divx/xvids) maar het lukt me niet met een transport stream (TS).

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik gebruik voor het bekijken van TS-files ook MPC en kan gewoon substoevoegen op de normale manier. Je zal dan wel één grote TS-file moeten hebben ipv een helemaal kleintjes.

Van TheaterTek DVD heb ik gehoord dat deze alle losse TS-files gewoon achter elkaar kan afspelen, maar of subs dan ook mogelijk zijn weet ik niet.

Verwijderd

Probeer het eens met VLC (www.videolan.org)

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:05

The_Scarabial

MTB for life!

svdvlist2 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 19:40:
Ik gebruik voor het bekijken van TS-files ook MPC en kan gewoon substoevoegen op de normale manier. Je zal dan wel één grote TS-file moeten hebben ipv een helemaal kleintjes.

Van TheaterTek DVD heb ik gehoord dat deze alle losse TS-files gewoon achter elkaar kan afspelen, maar of subs dna ook mogleijk zijn weet ik niet.
je kan alle TS files heel makkelijk mergen, doormiddel van:

code:
1
copy /b "c:\Inputfolder\*.ts" "Outputfilename.ts"

met de aanhalingstekens intypen in de commandprompt

Verwijderd

Ik ben hier ook al lang mee bezig geweest, maar het lukt me niet.
Players hebben veel moeite met het schatten hoelang een film duurt als hij in TS formaat is (essentieel om een subtitle file te syncen) . Had pas een speler die dacht de de film 6 uur duurde
Met VLC lukt het mij helemaal niet om ondertiteling te krijgen.
Das jammer want dat is hier zo'n beetje de enigste speler die HD1080i zonder haperen afspeeld op mijn PC'tje.
Mij is het nog niet gelukt om fatsoenlijk ondertiteling bij HD materiaal bij te voegen

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm
Juist... dat was waar ik oa ook tegenaan liep.
Het ziet er naar uit dat ik die complete TS moet gaan transcoden naar een HD xvid. Pfff.. da's een erge hoop werk !!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:14:
Ik ben hier ook al lang mee bezig geweest, maar het lukt me niet.
Players hebben veel moeite met het schatten hoelang een film duurt als hij in TS formaat is (essentieel om een subtitle file te syncen) . Had pas een speler die dacht de de film 6 uur duurde
Met VLC lukt het mij helemaal niet om ondertiteling te krijgen.
Das jammer want dat is hier zo'n beetje de enigste speler die HD1080i zonder haperen afspeeld op mijn PC'tje.
Mij is het nog niet gelukt om fatsoenlijk ondertiteling bij HD materiaal bij te voegen
Misschien is dat bij mij een rede geweest dat de subs in het begin wel goed lopen en als je dan een stuk verder klikt, klopt er geen meter meer van. (Vaak gaan de subs verder waar ze gebleven waren ten tijde van het verder klikken).

Wat ik dus doe is de TS bestanden samenvoegen tot één (mega) TS-bestand. Ik download van een website een srt/sub file. Deze sync ik met film mbv Subtitle Workshop, vaak moet je alles X seconden vooruit of achteruit schuiven ivm intro's. In de meeste gevallen lopen je subs dan de hele film goed indien je niet gaat schuiven/klikken in de tijdsbalk. Voor het afspelen gebruik ik MPC en deze kan gewoon subs toevoegen net als ten tijde van de divx/xvid filetjes.

Verwijderd

Is het ook mogelijk om hier vaste ondertiteling in te krijgen? Ik wil namelijk TS bestanden via de xbox360 afspelen, dit gaat wel goed alleen hij pakt de ondertiteling niet mee. Nu kan ik transcode360 gebruiken en dat werkt goed, alleen die gaat toch lang niet zo goed om met TS bestanden als direct via de extender, aangezien alles geencodeerd moet worden in real-time.

Verwijderd

PM me maar, heb wel bron voor synced hdef ondertitels.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 20:07:
PM me maar, heb wel bron voor synced hdef ondertitels.
Dat is het probleem niet, ik heb zelf ook gewoon gesyncte ondertitels, is 2 minuten werk om ze om te zetten, maar het probleem is dat de xbox360 ze niet automatisch eronder zet als ik een film opstart. Dus ik heb een film overthehedge.ts met een ondertiteling overthehedge.srt erbij staan. Via transcode zet ie de ondertiteling eronder(maar loopt dus niet soepel vind ik, beetje haperig) en als ik direct via de 360 doe, dan zet ie niet de subs eronder. Dus vandaar dat ik liever permanent subs eronder zet.

Verwijderd

Ik richtte mij tot de TS ;)

Verwijderd

Hey Bigore,

Ik heb precies hetzelfde euvel met de ondertiteling op mijn xbox 360 mediacenter extentie, op MCE zelf werkt de subtitle perfect, maar via mijn Xbox niet, heb jij daar toevallig al een oplossing voor?

Verwijderd

svdvlist2 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:46:
[...]

Wat ik dus doe is de TS bestanden samenvoegen tot één (mega) TS-bestand. Ik download van een website een srt/sub file. Deze sync ik met film mbv Subtitle Workshop, vaak moet je alles X seconden vooruit of achteruit schuiven ivm intro's. In de meeste gevallen lopen je subs dan de hele film goed indien je niet gaat schuiven/klikken in de tijdsbalk. Voor het afspelen gebruik ik MPC en deze kan gewoon subs toevoegen net als ten tijde van de divx/xvid filetjes.
Hoe krijg jij het TS file geopend in Subtitle workshop. Standaard gaat dit niet. Ik ben zeer benieuwd

Verwijderd

Ja hier graag ook permanente subtitles i.v.m. de xbox360. Nog steeds geen oplossing voor beschikbaar?
Pagina: 1