Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
ook zal de coretype kunnen verschillen... btw ik kan op de site van intel geen 866MHz pentium3 vinden in een SLOT 1 behuizing.... weet je zeker dat dit klopt, want tot zover ik weet gaan die slot1's tot 600MHz (dit zijn de Katmai cores) ook hebben de SLOT1 procs allemaal 512kb cache.
dan heb je 2 verschillende 866MHz in FCPGA namelijk de Coppermine core met 256KB cache en de nieuwere Tualatin core met 256KB of 512KB cache
grootste verschil tussen deze core's (behalve de cache) is het productie process. de coppermine is 0.18µm en de Tualatin is 0.12µm, ook de FSB (kan) verschillen de Coppermine kan een FSB van 100MHz en 133MHz hebben, de Tualatin altijd een FSB van 133MHz. Maar in het geval van 866MHz is deze gelijk. ook kan de Vcore verschillen deze loopt van de coppermine van 1.6V tot 1.75 volt en de tualatin van 1.45 tot 1.475.
oh ik kijk net op WIKI en daar zie ik ook een 3e FCPGA staan de Coppermine-T, ook geproduceert op 0.18µm met een FSB van altijd 133MHz en altijd 256KB cache en ook altijd een Vcore van 1.75V
WTF op Wiki staat ook dat er geen Tualatins zijn op 866MHz dus dan blijft er maar 1 ding over. of de beide processors moeten coppermine's (evt. met -T toevoeging) zijn en hebben beide 256KB cache, of je hebt een SLOT1 (katmai) processor van MAX 600MHz met 512KB cache en een coppermine (evt met -T toevoeging) met 256KB cache.
zie hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Pentium_3
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 03:49 ]
klik!WTF op Wiki staat ook dat er geen Tualatins zijn op 866MHz dus dan blijft er maar 1 ding over. of de beide processors moeten coppermine's (evt. met -T toevoeging) zijn en hebben beide 256KB cache, of je hebt een SLOT1 (katmai) processor van MAX 600MHz met 512KB cache en een coppermine (evt met -T toevoeging) met 256KB cache.
Hoeft dus niet waar te zijn
Klopt, maar de website van Balusc ondersteund deze claim....
De P-3 met 512KB cache is slechts uitgekomen tot maximaal 600Mhz of op minimaal 1Ghz. Er is geen 866Mhz versie met 512KB cache....
Dus TS, ik vermoed erg sterk dat er iets niet klopt met je gegevens. Als beide CPUs echt op 866MHz draaien mag je er vrij rustig vanuit gaan dat ze ook allebei 256kB L2 hebben.
Maar goed, ze willen niet samen draaien - ik zou eerder een ander probleem vermoeden: niet alle Sl1->So370 converters ondersteunen SMP. Waarom denk je dat dat bij deze wel zal werken?
Oslik blyat! Oslik!
Een programma run op een van de processoren en vraagt of een bepaalde instructie wordt ondersteund. Als het antwoord ja is wordt dat bewaard. Vervolgens komt het op de andere processor te draaien en gebruikt hij de instructie. Het zal daardoor crashen. Dus als je mazzel hebt ondersteunen ze de zelfde instructies zo niet, wat het meest logisch is ga je Microsoft onbegrijpelijke crash reports sturen over instructies die runnen op processors die het niet ondersteuren.
Maar ik zal exact overtypen wat er op de slot 1 processor staat:
866/256/133/1.65V S1
00160083-0367 Costa Rica
i (m) (c) '00 SL47S
Vervolgens wat erop de Socket 370 processor staat die op de CT370 zit:
... Of beter zelfs... ik leg hem onder de scanner!

2 maal 866 MHz, AUB.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Volgens mij bestaan er alleen converters die het mogelijk maken 'n S370-processor in 'n slot1 te stoppen.
Verder weet ik dat er moederborden bestaan met zowel 'n S370 als 'n Slot1 (o.a. van Zida/Tomatoboard).

Tomatoboard Instant 810c
Deze moederborden zijn niet bedoeld om twee processors tegelijk te draaien!
Ik heb nog nooit gehoord van moederborden die met verschillende slot/socket types multi-processor konden draaien. Dat verklaart dan ook dat ze afzonderlijk wel werken en samen niet.
Nogmaals... Ik kan me vergissen.
Ik zie nu dat je vermoedelijk 'n Dual-slot1 bord hebt. Ik wist niet eens dat er Slot1 processors boven de 500Mhz zijn geweest
[ Voor 13% gewijzigd door magic_nl op 19-06-2006 13:06 . Reden: Inschattingsfout... ]
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
De ene is een echte slot 1 processor de andere is een socket 370 die zit op een ct370 (Socket converter naar slot1).
Los doen ze het allebei, maar zodra ik ze alletwee wil gebruiken... 'no post' .
[ Voor 11% gewijzigd door Da_maniaC op 19-06-2006 13:10 ]
404 Signature not found
Nu doet hij het niet en de 2de proc heb ik toch gratis gehad dus.
Een optie zou zijn een wiretrick waarmee je het voltage van de s370 cpu verlaagd naar 1.65V of een afplak/doorlink mod op de slot 1 cpu, waarmee je het voltage verhoogd van 1.65V naar 1.7V
vooral de laatste optie is wel meer voor de die-hards, je moet je catridge openbreken, veel internetten, strakke hand hebben etc..
Makkelijker is een tweede 866mhz slot 1 zoeken of een tweede 866 s370 met een dual cpu supporting slotket
een beetje slot 1 bord heeft toch 2 losse voltage regelaars er op? denk dat 1,65/1.7 niet zo veel uit maaktDa_Bink schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:34:
Ik denk dat je probleem is dat beide cpu's niet het zelfde voltage vragen => hierdoor start je mb niet door
Een optie zou zijn een wiretrick waarmee je het voltage van de s370 cpu verlaagd naar 1.65V of een afplak/doorlink mod op de slot 1 cpu, waarmee je het voltage verhoogd van 1.65V naar 1.7V
vooral de laatste optie is wel meer voor de die-hards, je moet je catridge openbreken, veel internetten, strakke hand hebben etc..
Makkelijker is een tweede 866mhz slot 1 zoeken of een tweede 866 s370 met een dual cpu supporting slotket
maar op je slotket kan je makkelijk een VID3 losmaken en VID 0,1 en 2 aan VSS verbinden ( dat laatste kan gewoon in je socket met draadjes
404 Signature not found
Ik denk dus dat het probleem in de converter kaart zit. Ga na of die specifiek aangeeft SMP-enabled te zijn. Zo niet weet je wat je te doen staat
Oslik blyat! Oslik!