[macbook] accu loopt leeg als mac uitstaat

Pagina: 1
Acties:
  • 1.583 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb een nieuwe macbook. Als ik deze uitzet en de volgende ga aan wil zetten is de accu leeg en gaat deze niet meer aan. Ik krijg dan ook een apple fout melding dat hij onverwachts osx heeft afgesloten.

Dit lijkt dan alsof hij in sluimer heeft gestaan en toen de accu heeft leeggetrokken. Ook raar voor 1 nacht. Ik weet 100% zeker dat ik hem heb uitgezet. Wat zou et kunnen zijn? kent iemand het probleem? O-) _/-\o_

Jochemmol

Verwijderd

DIt kan volgens mij ook wel in het Het grote MacBook topic... maargoed is dit pas 1x voorgekomen of heb je er al enkele dagen last van?

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12 23:18

t-h

wacht je ook tot hij uit is alvorens je hem dichtklapt? ik heb de PowerBook wel ns dichtgeklapt tijdens het uitschakelen. Dan gaat-ie in stand-by en sluit ie verder af als je hem weer openklapt. Maar ja, met een nachtje ertussen is de batt. dan wel leeg.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Zeker weten? Ik kan mijn iBook een paar dagen op stand-by laten en dan is de accu echt nog niet leeg hoor... :o

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

ja....dromen en fantasie zijn leuk he? :/

Ik heb een PB G3 500 MHZ gehad, iBook G3 466 SE, Ti G4 550 MHZ, iBook G4 1 GHZ,
Alu G4 15 inch & 17 inch en ik heb wat jij vertelt nog nooit in al die jaren meegemaakt.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:13
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:49:

Alu G4 15 inch & 17 inch en ik heb wat jij vertelt nog nooit in al die jaren meegemaakt.
Even voor alle duidelijkheid, ik heb het _eenmaal_ gehad met mijn iBook G4.. daar zat toen sinds een paar dagen een gloednieuwe accu in.. (was al wel meerdere malen vol & leeggetrokken)

Ik weet nog steeds niet hoe het kwam, maar het kan dus wel..

(Ik was toen zelf niet thuis..)

• Jochemmol
Ik heb het 2x gehad. Hij is net nieuw de accu (de hele macbook)

Ik zal jullie tips eens volgen. Kijken of het help. Bedankt

Jochemmol

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-12 18:15

alienfruit

the alien you never expected

Dood normaal.... heb ik ook gehad gaat blijkbaar uit zichzelf weer over :S

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

šŸ’©

Normaal zou ik 't niet noemen. Als 't vaker gebeurt is er een defect, waarschijnlijk aan de accu. MacBooks in sleep moeten 't toch echt wel meer dan een paar dagen uithouden op een volle accu.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12 13:40

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:49:

Je mag je best een beetje meer openstellen voor andermans problemen hoor. Sowieso heeft hij een MacBook, en die zie ik in jouw lijstje niet voorkomen, dus ga hier niet meteen een probleem ontkennen en iemand afdoen als fantast.

Zelf heb ik een Powerbook G4, waarbij ik wel heb gehad dat 'ie telkens uit zijn slaap ontwaakte door activiteit op de USB-poort. Kan dat bij jou het geval zijn? Kijk sowieso even naar de wake-opties in de Energy Saver preferences.

Wat verder anders is aan jouw Mac ten opzichte van die van mij, is dat die van jou in deep-sleep gaat na een tijdje. Dat wil zeggen dat als je hem dichtklapt, hij alleen stroom op het geheugen laat staan en de rest uitschakelt (sleep) en na een tijdje ontwaakt, het hele geheugen naar de harde schijf wegschrijft en vervolgens helemaal uitgaat (deep-sleep). Misschien gaat daar iets mis?

Het is in ieder geval niet normaal. Mijn Powerbook zou makkelijk een week kunnen sleepen op een volle accu. Kijk dus even in je logs (met Console) of er niet iets is dat je Mac wakker maakt.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist Ā©

• Jochemmol
Misschien kan ik terug gaan maar ik heb het probleem pas sinds ik extra geheugen erin gestopt heb. Athans toen is het me gaan opvallen 8)7

Jochemmol

Verwijderd

Jochemmol schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:15:
Misschien kan ik terug gaan maar ik heb het probleem pas sinds ik extra geheugen erin gestopt heb. Athans toen is het me gaan opvallen 8)7
Kom je nu mee :p Welk geheugen heb je er precies in gestopt?

• Jochemmol
Ik heb deze erin gestopt

1 x 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Corsair, VS1GSDS667D2)

Ik heb geen Apple gokocht omdat dat meer dan 3x zo duur is. Maar dit moet ook goed zijn las ik op internet. Heb ik prut gekocht? :'(

Jochemmol

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

šŸ’©

Nee, dat geheugen is prima.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12 13:40

dawuss

gadgeteer

Misschien een soort van reboot after power failure achtige praktijken?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist Ā©

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 20:22

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌄ + āŽ‹

Het lijkt me handig als je even je logfiles induikt (met Console.app) om te kijken of daar wat interessante meldingen staan over System Wake events die er niet horen, of System Failure events die mogelijk de oorzaak kunnen zijn van je probleem.

Launching containers into space

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 20:28
Verdomd, ik heb het ook gehad vanacht.
Computer uitgezet met halve lading, vanmorgen niet opstarten en kreeg ik een rapport voor mijn neus.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1