Center Speaker gezocht

Pagina: 1
Acties:

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-02 15:52
Hallo allemaal,

Na zoek pogingen op dit forum met het woord "center" vond ik niet de resultaten die ik verwachte. Ik ben namelijk op zoek naar een goede center speaker in de prijs van +-300 Euro.

Ik wil een degelijke speaker, die mag ook zelf-bouw zijn.
Maar het oog wil ook wat dus het moet er niet onafgewerkt uit zien.

Ik heb mijn zinnen nu op de KEF q9c gelegd maar ben nog aan het twijfelen en wil eigenlijk jullie mening horen over de center speakers die momenteel beschikbaar zijn. Ik wil namelijk geen rommel.
zo heb ik mijn sub in de winkel gekocht. wat nu een Visonic Sub 8.2 is (nog nooit betere gehoord vanaf dat ik ze heb). mijn front en backspeakers ga ik na de center speaker upgrade doen. dat zijn nu 2x Jamo compact 90 3 weg front en 2x Grundig M800 3 weg back speakers.

Nu gebruik ik een Akai speaker uit de jaren 80, die bedoeld is als stereo speaker, als center speaker en dat wil ik dus veranderen.

alvast bedankt voor de adviezen.

Verwijderd

Dit soort threads mogen niet. En ga gewoon luisteren in de winkel.

• sn33ky
en wat is de reden dat dit niet mag? ik zie anders genoeg van zulke trreads hier op de forums.

zie niet dat het niet mag.
Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

[ Voor 34% gewijzigd door sn33ky op 18-06-2006 15:00 ]

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je zal toch echt moeten gaan luisteren. Is het beste. Anders zit je zometeen met een center speaker die totaal niet bij de rest van je set past. Ben je weer niet blij met het geluid, kan je wéér een nieuwe center gaan halen of de rest van je speakers gaan vervangen.

• sn33ky
Waar zijn er goede winkels in de omgeving van helmond? want in helmojnd vind ik geen een winkel die alleen center speakers verkoopt.

Mischien paar goede winklels in Eindhoven?

Verwijderd

hifi.nl voor winkeloverzicht, gl & hf

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:03

jasjenl

Liab A Tymo

Je moet niet eerst een center speaker kopen en daarna pas fronts. Eén van de belangrijkste zaken bij een center speaker is dat ze goed matchen met je frontspeakers. Dit bereik je in de praktijk meestal alleen maar door als center dezelfde speaker of een speaker uit dezelfde serie als je frontspeakers te gebruiken. Echter, je frontspeakers bepalen voor een veel groter gedeelte hoe je audio set klinkt dan je center dus kun je veel beter eerst frontspeakers gaan uitzoeken die je mooi vindt klinken. Daar koop je dan een bijpassende center speaker bij, indien beschikbaar van dat merk/type.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:49

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

ik heb daar ^^^ mijn Q10c gekocht voor een spot bedrag, volledige nieuw in de doos, geen enkelebeschadiging niks! Voor 25 euro thuis laten bezorgen, vrij snel na de betaling.
Maar goed, niet helemaal de bedoeling van dit forum...

Life is not about specs, it is about joy!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

sn33ky schreef op zondag 18 juni 2006 @ 14:28:

Ik wil een degelijke speaker, die mag ook zelf-bouw zijn.
Now we're talking!

in de buurt van helmond:
http://www.speakerland.nl/content/index.php
Ga je daar eens orienteren :)

En hier is ook genoeg DIY pret te vinden hoor; ook voor centers.
Denk maar aan "de center" van deepspace, of bijvoorbeeld mijn visaton/celeritas combo.

Bereid je voor op een stijle leercurve, vallen en opstaan, maar ook op een supergeluid voor een leuk budget.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1