Toon posts:

Airport Express aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.463 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg morgen mijn eerste Apple, de MacBook, en wil mijn pc de deur uit doen.
Ik heb een paar vragen over de Airport Express.

Ik zit nu bij chello en wil dus draadloos internetten.
Probleem lijkt me dat ik nu dus 2 dingen ga wijzigen: MAC adres van de PC-MacBook + Airport Express.

Welke stappen moet ik straks doorlopen om probleemloos te kunnen internetten?
Moet ik het nieuwe MAC adres opgeven aan mijn provider of kan ik dit zelf? Welk Mac adres, van de MacBook of de Express? Of is het handiger om de Express eerst aan mijn PC te installeren?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je kan het MAC adres niet zomaar wijzigen, dus je zal contact op moeten nemen met Chello om je MAC adres aan te laten passen.

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op zondag 18 juni 2006 @ 14:28:
Je kan het MAC adres niet zomaar wijzigen, dus je zal contact op moeten nemen met Chello om je MAC adres aan te laten passen.
Ik had enige tijd geleden problemen met mijn aansluiting en heb toen handmatig het MAC adres van mijn moden gewijzigd op de website van chello. De modem is toen via USB opnieuw aangesloten ipv 10/100 kabeltje. Dat is een andere actie dan deze?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 14:45 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik denk dat je nu iets soortgelijks moet gaan doen, maar ik denk dat de mensen van Chello je daar meer over kunnen vertellen

Launching containers into space

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-02 14:00
is het niet zo dat chello het MAC-adres van je modem wilt weten? Als dat het geval is hoef je volgens mij niks door te geven aan chello.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17
http://prov.upc.nl moet je geloof ik bezoeken, daar vul je je klantnummer + pass in en dan wordt het mac adres van je airport aangemeld.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Mikey NL schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:04:
is het niet zo dat chello het MAC-adres van je modem wilt weten? Als dat het geval is hoef je volgens mij niks door te geven aan chello.
Niet helemaal.
Ze koppelen het MAC van je modem aan het MAC van je netwerkkaart. Die twee samen geven je toegang tot hun netwerk. Als het MAC van de PC/netwerkkaart veranderd, kom je er niet meer op. Dan moet je, zoals hieronder al aangegeven, je MAC-adres aanpassen via de Provisioning pagina. Je kan, indien dit mogelijk is met zo'n Airport, ook het MAC adres van de PC die op dit moment aan het modem hangt, clonen.
Dus het MAC adres van de netwerkkaart overzetten naar dat Airport.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:03:
[...]

Niet helemaal.
Ze koppelen het MAC van je modem aan het MAC van je netwerkkaart. Die twee samen geven je toegang tot hun netwerk. Als het MAC van de PC/netwerkkaart veranderd, kom je er niet meer op. Dan moet je, zoals hieronder al aangegeven, je MAC-adres aanpassen via de Provisioning pagina. Je kan, indien dit mogelijk is met zo'n Airport, ook het MAC adres van de PC die op dit moment aan het modem hangt, clonen.
Dus het MAC adres van de netwerkkaart overzetten naar dat Airport.
dus ik moet mijn het MAC adres van mijn MacBook opgeven aan Chello en daarna via die prov website zelf het MAC adres van mijn Express wijzigen, 2 handelingen dus?

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Volgens mij niet: ik lees hieruit dat je alleen het Airport Express-MAC adres moet doorgeven, al dan niet via die website. Bedenk maar: het MAC-adres wat Chello straks ziet is dat van je router: de Airport Express dus.

Maar ik heb zelf geen Chello, dus ik durf niks met zekerheid te zeggen...

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb een tijdje een netgear router gehad en toen hoefde ik bij chello niks te wijzigen.
chello ' ziet' toch mijn modem? mijn modem gaat dan naar de router en dan pakt de MacBook 'em op. Dus als ik dit doortrek dan hoef ik niks te doen, alleen kabeltje uit pc pluggen en die in express stoppen en dan de express via de pc configureren?

nee, dat kan niet, want de pc heeft geen wifi en is niet connected.. 8)7

Verwijderd

Ik heb ook Chello, en heb een gewone Sweex router die ik idd hetzelfde MAC adres moest geven als mn netwerkkaart van mn ouwe laptop.
Nu heb ik een Macbook Pro en Airport Express. Die heb ik gewoon op een poortje gezet van mn router en dat werkt perfect. Dus als je ergens nog een oude router heb liggen, zou ik dat gewoon zo doen.

Verwijderd

Topicstarter
ik zit denk ik met een probleempje, weet het alleen niet 100% zeker.
me chello lag er een maandje geleden een paar dagen uit, daarna kon ik alleen nog maar
met mijn usb modem via de usb aansluiten.
dat werkt perfect. maar op de een of andere manier krijg ik de via de UTP kabel het zaakje
niet aan de praat, ligt niet aan de kabel, en ik denk ook niet aan de ingebouwde netwerkkaart, windoos geeft nl. aan dat die werkt, kan dus misschien aan het modem liggen.

mijn usb modem heeft een apart MAC adres voor de usb en HFC aansluiting.
als ik naar prov.chello ga zie ik het volgende:

Cable Modem: 00:0e:5c:yy:yy:yy <-- HFC adres
PC MAC Address: 00:0e:5c:xx:xx:xx <-- USB adres

beiden staan op het modem, ik had een zelf gewijzigd geloof ik via deze site.

vraag 1.klopt het dat ik mijn adres van mijn ingebouwde netwerkkaart dus niet heb, en dat die dus ook niet nodig is?

maar nu wil ik dus de airport express gaan aansluiten. die doet het alleen met de UTP kabel.

vraag2. kan ik de instellingen gewoon zo laten staan bij UPC en gaat die express dan werken? ik kan de express alleen met UTP kabel aansluiten en zoals gezegd heb ik me modem nu met USB kabel aangesloten, die heeft een ander fysiek adres dan het HFC adres of het adres van mijn netwerkkaart in mijn pc.

Ik wil nl. mijn PC de deur uitdoen, alleen de macbook nog gebruiken en die via het draadloze netwerk gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
zo, de Macbook is aangesloten op mijn internet via de 10/100 kabel, dat lukte prima.

maar nu heb ik dus moeite met het aansluiten van Express. Ik zit bij chello, moet ik in de express setup een ip adres invullen en een dns server?

Dus gewoon internet lukte prima, nu heb ik de airport express aangesloten en dat gaat niet goed, hij kan niet connecten.

edit: gelukt, modem paar keer aan uitzetten en toen kwam ik bij prov.chello.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 21:18 ]

Verwijderd

Je kunt ook even je AE aansluiten op je PC en diens MAC-adres door de AE laten overnemen. Daarna koppel je je PC af en sluit je je modem aan.

Dan gebruik je nog steeds dezelfde MAC-adressen en hoef je bij chello niets te wijzigen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is niet aan te raden als je dat ook gewoon bij UPC kunt wijzigen. MAC-adressen clonen is altijd een last-resort optie.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik op eenvoudige wijze WEP of WAP aanzetten, ik heb nu een onbeveiligd netwerk.

moet ik airport netwerk utility opstarten, dan naar 'configure' , 'airport', 'change netwerk security' en dan WAP of WEP kiezen.

Als ik dan een password intik: bijvoorbeeld 'davidgilmour' en dan opnieuw ter bevestiging, is dat dan alles?

Ben nl. een beetje bang dat t allemaal niet meer opstart...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 23:03:
Hoe kan ik op eenvoudige wijze WEP of WAP aanzetten, ik heb nu een onbeveiligd netwerk.

moet ik airport netwerk utility opstarten, dan naar 'configure' , 'airport', 'change netwerk security' en dan WAP of WEP kiezen.

Als ik dan een password intik: bijvoorbeeld 'davidgilmour' en dan opnieuw ter bevestiging, is dat dan alles?

Ben nl. een beetje bang dat t allemaal niet meer opstart...
Ja, in principe wel. Misschien heb je wat aan dit document: Designing AirPort Networks en dan voornamelijk hoofdstuk 3 en hoofdstuk 4, pagina 27-28. Mocht je er niet meer inkomen, dan kun je altijd nog je Airport Express resetten. Hoe dat kunt doen kun in dit artikel lezen: Resetting AirPort Express. Als je Aiport Express naar de factory defaults reset, kun je 'm vervolgens weer instellen met de Airport-configuratie-assistent. In die wizard wordt overigens ook gevraagd welke beveiling je wilt hebben. Dus mocht het de eerste keer niet lukken, dan kun je hier een tweede poging wagen :).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 23:18:
[...]

Ja, in principe wel. Misschien heb je wat aan dit document: Designing AirPort Networks en dan voornamelijk hoofdstuk 3 en hoofdstuk 4, pagina 27-28. Mocht je er niet meer inkomen, dan kun je altijd nog je Airport Express resetten. Hoe dat kunt doen kun in dit artikel lezen: Resetting AirPort Express. Als je Aiport Express naar de factory defaults reset, kun je 'm vervolgens weer instellen met de Airport-configuratie-assistent. In die wizard wordt overigens ook gevraagd welke beveiling je wilt hebben. Dus mocht het de eerste keer niet lukken, dan kun je hier een tweede poging wagen :).
thnx, het is gelukt zoals ik het dacht, moest alleen daarna opnieuw opstarten wat ie niet aangaf.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:28:
[...]

thnx, het is gelukt zoals ik het dacht, moest alleen daarna opnieuw opstarten wat ie niet aangaf.
Je computer? Die hoef je niet opnieuw op te starten. Alleen de Airport Express wordt opnieuw opgestart en dat duurt ongeveer een halve minuut. Daarna kun je weer verbinden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1