[D70] - Trillend display

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Omdat hier nogal wat D70(s) eigenaren vertegenwoordigd zijn: heb net een D70s aangeschaft, maar is het normaal dat het display van een D70s een beetje trilt? Is vooral irritant bij het invoeren van commentaar. Hier op forum en internationaal kon ik er niets over vinden.

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Dat hoort toch echt niet denk ik. Terug naar de winkel dan maar!

Verwijderd

dat is idd niet normaal, omruilen maar

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20

Zoefff

❤ 

Hoe erg is die trilling? Op mijn D70 kan ik, bij het invoeren van commentaar, als ik héél goed kijk ook een zeer kleine trilling ontdekken. Vooral in de contrastrijke rand tussen een wit en zwart vlak. Het zou wel eens een combinatie van verversingsfrequentie, invalshoek en jouw ogen kunnen zijn? Wellicht dat het effect nog wat versterkt wordt op de D70(s) doordat de beeldlijnen daar wat verder van elkaar af liggen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• MaanBanaan
  • Niet online
Kan wellicht zijn dat door de grootte, het eerder opvalt. Hoe ervaren D200 bezitters dit? (2,5"scherm). Je hebt bij dit soort dingen natuurlijk altijd een stukje perceptie, maar om concreet te zijn denk ik dat het het beste te vergelijken is met een niet al te goede 50Hz televisie. Het is i.i.g. een beeld dat ik niet verwacht van een tft schermpje :). Mijn IXUS 400 heeft nergens last van. Dingen als kijkhoek en verversingsfrequentie spelen geen rol geloof ik.

[ Voor 2% gewijzigd door MaanBanaan op 18-06-2006 19:16 . Reden: minteken in smiley geeft geen smiley =) ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20

Zoefff

❤ 

Het scherm in de D200 is natuurlijk een "compleet" ander scherm, dus dat is niet echt eerlijk vergelijkingsmateriaal. Als het echt zo ernstig is als je zegt (slechte 50Hz televisie) dan zou ik toch maar eens met de camera terug gaan ja. Of op zijn minst met eenzelfde model vergelijken :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Mijn oude 17" CRT trilt als er een ventilator aanstaat :+ ik weet niet of je iets dergelijks in hetzelfde stekkerblok hebt zitten als je scherm :P

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 18:01:
Mijn oude 17" CRT trilt als er een ventilator aanstaat :+ ik weet niet of je iets dergelijks in hetzelfde stekkerblok hebt zitten als je scherm :P
Ze hebben het over een fototoestel niet over een beeldscherm ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Justawitte op 18-06-2006 18:12 ]

Verwijderd

Ow haha meschien moet ik de thread eerst lezen |:( 8)7

Verwijderd

Zelf heb ik een D50, maar dit probleem is mij nog nooit opgevallen.... Ik zou inderdaad vrolijk terug naar de winkel rennen en vragen of je een andere D70 mag bekijken ter verificatie en dan kan het personeel je ook gelijk vertellen of jij gek bent...

• MaanBanaan
  • Niet online
Dat ga ik idd maar eens doen, de camera is tenslotte duur genoeg ;).

(Maar in verhouding tot een 70-200 2.8... *ahem* is die D70s bijna gratis *kuch*)
Pagina: 1