Sinds een paar dagen ben ik bezig om een database op te zetten voor een beginnend bedrijf dat kado's voor medewerkers van andere bedrijven regelt.
Iedere vrijdag wil hij kijken welke mensen van welke bedrijven de volgende week jarig zijn.
Edit* Hij gaat dan zelf de bedrijven af en geeft de kado's voor de jarige medewerkers af.
Ik heb op dit moment het volgende ontwerp al (gemaakt met Dezign v4):

Het probleem is dat het bedrijf wil weten welke contactpersoon de bestelling geplaatst heeft.
Nu heb ik tussen 'bedrijf' en 'bestelling' een relatie geplaatst, maar is het niet handiger om 'contactpersoon' eraan te koppelen ?
Of zou het beter zijn om een nieuwe relatie tussen 'bestelling' en contactpersoon te maken ?
Een opmerking:
het model is nog lang niet af, dus gelieve niet helemaal af te kraken
Tips voor attributen en tabellen zijn altijd welkom.
Iedere vrijdag wil hij kijken welke mensen van welke bedrijven de volgende week jarig zijn.
Edit* Hij gaat dan zelf de bedrijven af en geeft de kado's voor de jarige medewerkers af.
Ik heb op dit moment het volgende ontwerp al (gemaakt met Dezign v4):

Het probleem is dat het bedrijf wil weten welke contactpersoon de bestelling geplaatst heeft.
Nu heb ik tussen 'bedrijf' en 'bestelling' een relatie geplaatst, maar is het niet handiger om 'contactpersoon' eraan te koppelen ?
Of zou het beter zijn om een nieuwe relatie tussen 'bestelling' en contactpersoon te maken ?
Een opmerking:
het model is nog lang niet af, dus gelieve niet helemaal af te kraken
Tips voor attributen en tabellen zijn altijd welkom.
[ Voor 31% gewijzigd door paulus4ever op 18-06-2006 15:15 . Reden: Plaatje aangepast ]