HDTV als computerscherm en tv

Pagina: 1
Acties:

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:08
ik ben van plan om een hd tv te kopen mits het mogelijk is wat ik wil.

Ik wil straks hd tv van @home nemen en ik wil het als mijn computer scherm gebruiken.
Ik weet dat sommige hdtv`s dvi uitgangen hebben dus dat zou niet het probleem moeten zijn.
Er zijn ook videokaarten met een hdmi uitgang en dat kan ik er er natuurlijk ook voor gebruiken.

@home wil natuurlijk ook een HDMI aansluiting gebruiken of niet?

Gaat dit werken als ik dit naast elkaar ga gebruiken of zouden jullie het anders doen?

De hdtv moet natuurlijk een 4 meter van me af staan, dus ik heb een lange kabel daar tussen nodig.
Gaat te voor veel vertraging zorgen of kwaliteits verlies?

En waar moet ik nog meer opleetten om een goeie opstelling te krijgen kwa aanlsuitmogelijkheden?

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07 01:48

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hoi, ik had net verdomde uitgebreide uitleg getypt, in mijn reaction. |Er ston van alles in, toen ik klaar was wile ik op sen klikken DRUKTE IK PER ONGELUK OP VERKEERDE KNOPJE, ALLES WEG!

Maar omdat ik van het leven houd zal ik het verkort zeggen: :O

eeuh

Je wilt dus een decoder kopen, en een HDTV met een PC erop aangelsoten.

Je moet wel eerst zeggen wat de afstanden zijn van alles, en wat voor een PC: Desktop/MediaCenter/AppleIminimac etc.

HEt beste zou zijn: HD-Receiver op HDMI/DVI aansluiting, en PC op VGA aansluiting.

Als het DVI is, heft het dezelfde kwaliteit als HDMI maar dan heb je alleen een extra kabeltje nodig voor de geluid, van receiver naar de TV-Audio-in. Er zijn heel makkelijk switches te vinden voor HDMI>DVI.

De HDMI en DVI kabels hebben veel last van kwaliteitsverlies, vooral na zo'n 4 meter dus houd het daarbij. Dus als je een desktop hebt is DVI niet aangeraden, maar bij een laten we zeggen "Philips" media center naast de tv weer wel.

Dus: een TV met een snelle responsetijd: 8MS kan, maximaal 12 MS

Goede contrast: 800+
Minimale 550CD/m2
Aansluitingen: DVI, Scarts en VGA/D-Sub en Component.

Mijn advies, voor een goede en geodkope tv:

www.quelle.nl > TV's> Universum FT-8154.

Die heb ik zelf en hij werkt uitstekend :)

gr,

Salim Salamander

Gulfstream G650

• eatualive
ik ga toch meer voor sony of philips.

De specs van scherm snap ik wel maar maakt neit uit dat je het vermeld hebt. Ben zoiezo al erblij met je reactie.

Maar als ik het zo hoor kan ik het beter zo doen:

@HOME hdtv decoder op hdmi poort.
Computer onder tv plaatsenmet korte DVI kabel.
Geluid laat ik via een 5.1 surround systeem lopen.

Dan draadloos muis en toetsenbord op 4 meter...

Ik den kdat het zo toch wel goed gaat werken...

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Nou, dat zou wel moeilijk gaan, een TV met zowel DVI, EN HDMI. Sony is namelijk perfent fan van HDMI, omdat ze bijvoorbveeld de PS3 erop willen aansluiten, Samsung heeft weer DVI,.

Ik weet niet zeker of je een goede TV met beide aansluitingen kan vinden, maar denk eens aan Component.

Gulfstream G650

• eatualive
ze hebben meestal een hdmi en vga of een hdmi en dvi aansluiting.

• eatualive
weet iemand of dat het ergoed uit ziet als ik nou mijn computer aansluit met dvi of vga (binnen anderhalve meter aan bekabeling)

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Bij VGA kan je wel ver gaan, met DVI zal 1,5 meter perfect gaan!

VGA kan tot 20 meten zonder kwalititsverlies als het goed is . ;)

nou, ik heb DVI EN VGA, en een VGA-kabel die uitmond in een COmponent uitgang.

Gulfstream G650

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 14:21
Ook bij VGA moet je oppassen dat je niet te ver gaat. Zeker bij hogere resoluties (en ik neem aan dat dat hier wel de bedoeling is) kan snel kwaliteitsverlies optreden. Misschien is het minder ernstig dan bij DVI, maar bij VGA in bijv. 1920x1440 haal je echt geen 20 meter, hoe goed je kabels ook zijn. Vier meter? Tja... met een zeer goede kabel lukt het misschien net zonder (waarneembaar) kwaliteitsverlies, maar dat zou je uit moeten proberen.
Pagina: 1