[Fetchmail] alleen mail ophalen als qmail draait.

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Eigenlijk een vrij simpele vraag, maar nergens een goed antwoord te vinden.

Korte voorgeschiedenis: Na een upgrade van Debian stable naar unstable was er een patch voor qmail nodig om te kunnen werken. Qmail was niet langer actief, maar dit was niet duidelijk. Gevolg, fetchmail heeft een dag alle mail van de servers geplukt, maar kon ze niet kwijt in de mailboxen van de users: dagje mail dus kwijt. Gelukkig is het een test systeem, maar toch.
Hoe kan ik fetchmail zo instellen dat het alleen mail van de server haalt als qmail actief is?

[ Voor 3% gewijzigd door GA!S op 18-06-2006 13:30 ]

de betaler vervuilt

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 09:37
Ik zou overwegen om mail NIET weg te halen bij gmail. Je hebt tot veel ruimte tot je beschikking.
Verder zou je in bash kunnen scripten om processen te kijken. Of je checkt het via SMTP?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Q-mail niet G-mail.

de betaler vervuilt

Verwijderd

scriptje maken met het en en laten kijken naar de PID van qmail. bestaat het pid na fetchmail starten en anders niet.

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vreemd, als mijn MTA (exim) niet draait, en fetchmail kan er geen verbinding mee maken, dan gaat hij de mail gewoon niet verwijderen op de server, en gaat er dus geen mail verloren. Wat staat er in je logs ivm fetchmail als dit probleem zich voordoet?

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

De functionaliteit zit niet in fetchmail volgens mij..
Maar je kan er omheen scripten natuurlijk...
de cron een script laten draaien om te kijken of qmail nog draait en wat fetchmail killed als qmail er niet meer is en een groot alarm laat afgaan ofzo.. Of gewoon de boel weer opnieuw opstart.
Dan hoef je niets aan je huidige setup te veranderen, dan draai je er alleen een extra checkscript naast..

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Freggy schreef op zondag 18 juni 2006 @ 23:06:
Vreemd, als mijn MTA (exim) niet draait, en fetchmail kan er geen verbinding mee maken, dan gaat hij de mail gewoon niet verwijderen op de server, en gaat er dus geen mail verloren. Wat staat er in je logs ivm fetchmail als dit probleem zich voordoet?
Hmmm, dat is inderdaad vreemd. Dan zou het toch ergens in de fetchmail config moeten staan. Wat staat er in je config files? In de logs kan ik niets vreemds vinden trouwens. Ik zal nog eens beter zoeken.
possamai schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:42:
De functionaliteit zit niet in fetchmail volgens mij..
Maar je kan er omheen scripten natuurlijk...
de cron een script laten draaien om te kijken of qmail nog draait en wat fetchmail killed als qmail er niet meer is en een groot alarm laat afgaan ofzo.. Of gewoon de boel weer opnieuw opstart.
Dan hoef je niets aan je huidige setup te veranderen, dan draai je er alleen een extra checkscript naast..
Dat is inderdaad een oplossing, hoewel het wat haken en ogen heeft. Een herstart van qmail had in dit geval namelijk geen zin, er was een patch nodig om hem uberhaupt weer werkend te krijgen na een update van libc (geloof ik).
Beter zou het zijn een script te maken dat fetchmail pas draait als qmail actief is. Waar kan ik voorbeelden vinden?

de betaler vervuilt

Pagina: 1