Toon posts:

automatische redirectie naar webpagina via html-email?

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een niche-branche gericht delphi applicatie en een klant wil een nieuwsbrief in html-mail aan zijn klanten (die dat wensen) sturen.
Ik kan met mijn applicatie html mail zenden maar geen wysiwyg html editor bieden. Het handigste lijkt me dat de klant z'n nieuwbrief op internet zet en de mail een automatische link bevat, zodat de nieuwbrief in het mailvenster verschijnt (zonder dat de klant eerst op een linkje hoeft te klikken).
Ik merk alleen dat een automatische link via
<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=http://www.veterin.nl">
er sowieso in outlook niet in wil.
De vraag is : is dit te verwezenlijken of zijn er andere slimme oplossingen te bedenken om een nieuwbrief te mailen (b.v. een applicatie die een email adressenlijst makkelijk kan importeren)

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Ik denk niet dat dat gaat werken, dat zou het allemaal wel érg onveilig maken.

Kun je niet gewoon de HTML-codes mailen? Ik snap je zin:
Ik kan met mijn applicatie html mail zenden maar geen wysiwyg html editor bieden
niet goed. Je kunt toch gewoon in een ander programma de mail maken en dan via jouw applicatie versturen?

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom dat mijn applicatie de emailadressen levert voor de mailing. Ik kan met mijn applicatie html verzenden ik kan alleen de gebruiker deze niet grafisch laten editen en ook geen afbeeldingen toevoegen binnen mijn programma.

Ik ben op het compromis uitgekomen om in een html editor de niewsbrief te maken, de afbeeldingen op internet te zetten en de referenties naar de afbeeldingen in de htmlcode direct naar de internet afbeeldingen te laten verwijzen. Deze html code kan vanuit in mijn programma worden verzonden naar de adressenlijst.

Ik hou zelf helemaal niet van html mail met plaatjes, maar ja .. klant is koning.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:04:
Het gaat erom dat mijn applicatie de emailadressen levert voor de mailing. Ik kan met mijn applicatie html verzenden ik kan alleen de gebruiker deze niet grafisch laten editen en ook geen afbeeldingen toevoegen binnen mijn programma.

Ik ben op het compromis uitgekomen om in een html editor de niewsbrief te maken, de afbeeldingen op internet te zetten en de referenties naar de afbeeldingen in de htmlcode direct naar de internet afbeeldingen te laten verwijzen. Deze html code kan vanuit in mijn programma worden verzonden naar de adressenlijst.

Ik hou zelf helemaal niet van html mail met plaatjes, maar ja .. klant is koning.
edit: heel slecht gelezen nm |:(
ik zou is kijken naar Dreamweaver als je hierover beschikt en dan vooral in samenwerking met de MX kollection, zit een standaard voorbeeld bij, en als je dan ook nog de gratis ktml plugin installeerd heb je meteen een wysiwig online met afbeelding upload ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoerd op 18-06-2006 21:12 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ook achtergekomen:
Je kunt plaatjes in email html zetten als:
[img]"cid:cow"[/img]
en de plaatjes zelf dan als attachments toevoegen.

Maar dan ga je wel allemaal plaatjes rondmailen :-(

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:50:
Maar dan ga je wel allemaal plaatjes rondmailen :-(
is dat een probleem dan?
zo werkt het nu eenmaal ;)

Daarnaast geven veel mailclients niet altijd extern gelinkte plaatjes direct weer om de gebruiker te beschermen :)
Pagina: 1