Toon posts:

Mijn PCI Tvkaart op mijn laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.067 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel het zegt, zou ik graag mijn pinnacle studio pctv rave tv-kaart aansluiten op mijn laptop. Aangezien deze niet past, zou ik ergens een soort van verlengstukje willen dat de kaart extern kan aansluiten (zeg ik het juist? van pcmcia naar pci?).

Is dit mogelijk in een goedkope oplossing (simpel kabeltje of zo)?

Thx!
Finch

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 10:14

neh

Om een lang verhaal kort te maken: nee.

Een mogelijkheid is misschien om een dockingstation voor je laptop te kopen met pci slots erin. Maar goekoop zijn die over het algemeen niet...

[ Voor 15% gewijzigd door neh op 18-06-2006 11:36 ]

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17

-ET-

Phone Home

Hij gaat sowieso niet standaard in je laptop passen, gezien je laptop geen pci sloten heeft (hooguit mini-pci)

En volgens mij zijn er ook geen verloopjes van PCI -> PCMCIA.

Is het niet makkelijker om een USB tv kaartje tekopen zoiets

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik zou ook gezegd hebben dat het niet werkt, maar wat gegoogle geeft toch resultaten (vooral PCMCIA op PCI aansluiten, maar dat heb je niet nodig) en het volgende: http://sewelldirect.com/pcmcia-to-pci-1-slot.asp

Nu, ik geloof dat je daar niet zo veel geld voor over zal hebben (dan koop je beter een nieuwe tv-kaart, he). Een gewoon kabeltje zal in geen geval gaan (PCI-kaarten moet je ook niet gewoon laten slingeren, je hebt op zijn minst een behuizing daarvoor nodig).
Ik gok dat een docking station ook moeilijk zal zijn, ten eerste moet je dan al een bepaald model notebook hebben (ofwel zit je met converter: dock (PCI, USB, LPT, COM, ...) > USB bij generische docks) en voor dat model moet dan nog een dock beschikbaar zijn met de juiste aansluitingen (als je een geschikte notebook (denk aan de bekende merken als Lenovo/IBM, Sony, Toshiba, ...) hebt, dan kun je aan een dock wel de juiste oplossing hebben.

Mijn tip: vergeet het hele idee en koop gewoon een tv-kaart voor je notebook, daarvan ben je helemaal zeker dat die zal werken terwijl ik bij converters toch steeds mijn hart vasthoudt omdat de meeste standaarden juist niet op voorzien zijn op het vertalen van hun gegevensstroom en zeker bij videogegevens kan het handig zijn als je ongestoord je gegevens binnenkrijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik heb al een tv kaartje, zocht gewoon een oplossing voor mijn laptop. Ken er niet veel van, maar technisch gezien lijkt het me toch mogelijk, niet?

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-01 18:23
1. volgensmij heeft een laptop geen gewone pci sloten.
2. laptops zitten vol.
3. laptops zijn gemaakt om compact te zijn. niet om veel uitbreidingsmogelijkheden te hebben.

dus nee het kan niet of word erg lastig

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:45:
Ja, maar ik heb al een tv kaartje, zocht gewoon een oplossing voor mijn laptop. Ken er niet veel van, maar technisch gezien lijkt het me toch mogelijk, niet?
Als je goed leest is er een omvormer te koop voor $979.95, het is dus inderdaad technisch mogelijk, maar als je dit bedrag niet neer wil leggen dan zal je een tv kaartje voor je laptop moeten kopen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:45:
Er is een oplossing, maar het is:
a) niet klein
b) niet goedkoop
c) groot en onhandig om mee te nemen

koop een usb-ontvanger, beginnen bij 100 euro.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1