Toon posts:

WDC hd 60 graden, hd tune info

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

zoals jullie kunnen zien is er iets mis

Afbeeldingslocatie: http://webservr.xs4all.nl/hd.GIF

nu zit de schijf voor een fan (lian li kast, 1000b) + dat de schijf zelf nog een koeler heeft..

weten jullie wat te doen?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 12:30
Ff voelen of ie inderdaad zo heet staat.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op zondag 18 juni 2006 @ 10:56:
Ff voelen of ie inderdaad zo heet staat.
als ik die hd koeler eraf haal (ispire), dan maakt het kwa temperatuur niets uit.. hij geeft dan nog dezelfde temp.

Verwijderd

http://www.bugtrack.almico.com/view.php?id=468
The temperatures reported by all SMART monitoring software is incorrect for the WD2500KS due to a firmware bug. The drive is not defective but the temperatures that the revision of the drive you have bought report to software are incorrect. We are working on a solution.

Verwijderd

Wat geeft die temperatuur aan direct na het opstarten, als de PC lange tijd heeft uitgestaan?
De temperatuur zou dan nog maar iets boven kamertemperatuur mogen zitten.
Is de temp dan ook al zo hoog, dan is de temperatuur sensor onbetrouwbaar.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Die BE attribuut die faalt kan je ook negeren. Daar heb ik Western Digital ooit voor gemaild en dit was hun reply:

The unknown attribute BE is a software bug that our SATA II drives fail when the drive are in fact not defective.

Er zitten blijkbaar nogal wat bugs in hun software.

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07-2025
Ik heb hetzelfde type schijf en die staat constant op 54 graden zelfs met een 12cm fan op 12v ervoor. De beste test is om te voelen of die inderdaad boven die 50 graden zit. Mijne voelt zeker niet warmer als mijn raptor die 37 graden is volgens hdtune.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:08

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Mijn WD2500YB zit ook rond de 60 graden met casefan ervoor. Zelfs direct na een koude start van de PC staat hij al op 50 graden, terwijl ik hem als test in mijn hand heb liggen en hij gewoon nog als kamertemperatuur aanvoelt. :z
Wel een slordige firmware-bug, al heeft het verder geen gevolgen voor de werking van de HD.

PSN-id: Chrasher

Pagina: 1