Corsair VS2gbkit533d2 op P5LD2-v

Pagina: 1
Acties:

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-05 17:16
Hallo,

Ik heb een P5ld2-v mobo'tje gekocht met hierop een pentium D 805 aangeschaft als budgetsysteempje. Hierop dacht ik Corsair VS2gbkit533d2 te gaan draaien. De eerste set begaf het na ongeveer een half uur. Na een half uur wilde hij niet meer opstarten (na bluescreen). De melding "overvoltage failed or overclocking failed" na verwijdering van 1 dimm. 1 Dimm was defect, in welk bankje ik die ook plaatste, hij werkte niet meer. De andere werkte nog. Afgelopen week een nieuw setje opgehaald en wat bleek? Deze begaf het na een uur. Weer bluescreen. Niet meer booten en geheugenreepje defect. Hetzelfde verhaal, 1 defect reepje en de andere werkt nog prima.

Ik moet er wellicht ook nog bij aangeven dat ik soms strepen in mijn bios kreeg :) met name na de melding "overvoltage failed", daarna uitzetten en weer aanzetten en soms werkte het.

Nu draait de pc 24 uur prima met het geheugen uit mijn "werk" pc. (ook 2 x 1024 dual channel). Het Corsair geheugen werkt hier ook niet meer in vanwaar ik de aanname maar doe dat het echt naar zijn grootje is.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen of moet ik er gewoon van uitgaan dat het niet samen werkt? Iemand enig idee wat de oorzaak is? Volgens de configurator van Corsair moet het "uiteraard" geen probleem zijn. Een biosupdate (voordat ik de 2e set verklote) heeft ook niet geholpen.

Ik hoor het graag!

Lennart

[ Voor 9% gewijzigd door lennartb op 18-06-2006 08:25 ]

Verwijderd

Ik denk dat het Corsair geheugen sowieso samen moet werken met je mobo; "welk merk ram past op welk mobo"-verhalen zijn imo een beetje dood (alles past op alles mits je chipset het maar ondersteund :) ).

Heb je nog meer ander geheugen geprobeerd op je Asus mobo?

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-05 17:16
Jazeker, hij draait nu de heledag met micron geheugen (uit een delletje). Geen enkel probleem. Ook 533 etc etc, default settings. Geen problemen meer gehad. Booten met 1 van de 2 corsairs doet hij niet meer (in beide pc's niet meer) dus gok dat het echt niet goed werkte, tis immers het 2e setje..

Gisteren dacht ik nog dat de biosversie 1 van de boosdoeners kon zijn (heb een beta bios) win 2003 wilde niet installeren. Nu is dat ook geen punt meer...

Verwijderd

hoe groot is het geheugen reepje wat je er nu in hebt geduwd? 512 mb of kleiner toevallig?

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:18:
hoe groot is het geheugen reepje wat je er nu in hebt geduwd? 512 mb of kleiner toevallig?
512millibit is wel heel weinig hè ;) Grote kans dus dat het groter is. Verder staat er dat hij 2x1024MB erin heeft. Dus twee reepjes van 1024MB :)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Volgens het HoH forum heeft de TS nu een TWIN2X2048-5400C4 setje gekocht die het wel doet :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rone op 03-07-2006 18:47 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
r00n schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:46:
Volgens het HoH forum heeft de TS nu een TWIN2X2048-5400C4 setje gekocht die het wel doet :)
alleen snap ik niet hoe hij een TWINX2GB kit krijgt voor 8E meer dan een value 2GB kit :?
Pagina: 1