Toon posts:

tweak gevraagd [WINDOWS XP]

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had een hele simpele vraag. Het zit zo: Elke keer als Windows updates lekker zijn gangetje gaat [dat is niet het probleem], vraagt ie elke keer aan het einde of ik opnieuw wil opstarten. Ik ben dan bijvoorbeeld met iets bezig en voel me dan niet echt geroepen me door Windows opgedrongen te worden opnieuw te starten. Helaas gebeurt dit wel. Windows hangt dan als een soort jengelend kind om de 5 minuten aan mijn pc om te vragen om een reboot. Bestaat er een tweak om dit uit te schakelen? Het is namelijk nogal irritant, aangezien dit dus ook gebeurt als ik aan iets werk [video bewerking, presentaties maken, brieven schrijven] en vaak wordt dan het hele systeem instabiel en krijg ik crashes.

Alvast bedankt!

[ o ja, ik heb het over Windows XP ;) ]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 03:17 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 15:44
Zelfde hier.. gewoon even alles opslaan en opnieuw opstarten.. Ben je het snelst er van af

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:34

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-02 22:35

ThaHandy

Discovery Channel

wat ik doe is de opnieuw "opstarten/later" venster ergens rechts onderin proppen en heb ik er geen last meer van
cls schreef op zondag 18 juni 2006 @ 03:20:
Zelfde hier.. gewoon even alles opslaan en opnieuw opstarten.. Ben je het snelst er van af
en je uptime naar de haaien :+ 40 dagen nu

alhoewel ik zo nu en dat die "updates zijn gereed melding" krijg :) beter dan die irri popup

[ Voor 66% gewijzigd door ThaHandy op 18-06-2006 03:56 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 15:44
Nee dat ding heeft zo'n countdown naar de 5 minuten en daarna forced ie je gewoon om te rebooten.. Echt heel kut.. dan maar je uptime naar de haaien ik wil zo'n ding niet in m'n scherm elke 10 minuten...

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-02 19:50
5 seconde zoeken op Google:
Uitschakelen van auto restart:
In the Start Menu go to Run type “gpedit.msc” and press Enter
Now a Group Policy editor will open. In this window navigate to: Computer Configuration -> Administrative Template -> Windows Components -> Windows Update
Double click on No auto-restart for scheduled Automatic Updates installations
In the settings window Choose Enabled and click OK
Close Group Policy Editor
Uitschakelen van de 'je moet rebooten' melding:
In the Start Menu go to Run type “gpedit.msc” and press Enter
Now a Group Policy editor will open. In this window navigate to: Computer Configuration -> Administrative Template -> Windows Components -> Windows Update
Double click on Re-prompt for restart with scheduled installations to a long time interval, like 1440 minutes.
Close Group Policy Editor

[ Voor 37% gewijzigd door Pwigle op 18-06-2006 03:38 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:58

Theo

moederbord

je kan ook instellen dat hij updates automagisch download, enm dat jij ze zelf moet installeren. Dus je installeerd ze ff snel vlak voordat je weg gaan of gaat slapen ( en de pc gewoon uit kan)

Kun je instellen bij configuratiescherm, automatische updates

Nu met WP, PV, EV en PC

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:59

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hmm ik sluit gewoon het venster van windows update en annuleer de herstart melding en heb verder nergens last van? (xp pro)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit hoort eigenlijk meer thuis in Windows Clients
Maargoed, dit is redelijk simpel zelf uit te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.