Windows XP HE afsluitprobleem (na een half uur)

Pagina: 1
Acties:

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-02 23:54

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Tweakers,

Sinds een aantal dagen heb ik een probleem bij het afsluiten van mijn pc. Dit komt tot uiting wanneer ik op de normale manier mijn pc wil afsluiten, start -> uitschakelen -> uitschakelen. De pc lijkt dan af te gaan sluiten, sluit ook enkele pictogrammen rechtsonder, maar blijft daarna hangen. Hij is dan bezig met ccApp de beeindigen. Wanneer ik op enter druk om dit te 'versnellen' werkt dit niet, en eveneens niet wanneer ik het de pc zelf laat doen, zonder op enter te drukken. Ik kan dan daarna helemaal niets meer doen, maar afsluiten doet de pc ook niet. Heeft iemand enig idee hoe dit kan gebeuren?

p.s. Wanneer ik mn pc dan via de aan-knop (4 sec. vasthouden) uitzet, krijg ik bij de volgende boot GEEN melding dat Win XP HE niet goed afgesloten is...hoe gek...

De loglijsten geven ook geen rare meldingen aan, en verder werkt mijn pc helemaal naar behoren (geen te hoge temps enz.)

Thanks

Verwijderd

deinstalleer je virusscanner eens, dat is namelijk ccApp.
Wellicht dat hier een probleem inzit?

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Je kan ook je norton virusscanner uitschakelen, door de service de disablen, of in de opties instellen dat ie niet opstart met windows om te kijken of dat helpt. Misschien is er een update voor die dat verhelpt door liveupdate uit te voeren.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Oke... dat zou id wel een heel erg goede optie kunnen zijn, omdat hij ook steeds het probleem aangeeft dat mn virusdefinities niet geupdate zijn terwijl liveupdate gewoon aanstaat. Dit gebeurt zelfs direct nadat ik mn virusdefinities met liveupdate heb binnengehaald. Idd Norton maar es opnieuw installen! I'll let you know of dat dit em was :)

Thanks

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
You got it all right jongens! Twas idd Norton die problemen gaf...ff naar de site gegaan, kijken hoe je t t beste kon verwijderen -> verwijderen...daarna opnieuw geinstalled en no probs anymore :)

Thanks lad's!