Toon posts:

iPhoto verkleint foto's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vandaag heb ik iets heel raars meegemaakt....ook ng eens heel erg k107e...Ik was een beetje aan t klooien met .mac (probeerde foto's online te zetten)...toe iik in iPhoto op PhotoCast drukte is ie blijven hangen. Bij de 2x openen waren een heleboel foto's verkleint (om ze makkelijk te kunnen uploaden). Op zich geen probleem maar hij heeft volgens mij de originele ook aangepast...Dus ik zit nu met k\_/t kleine foto's. Dit zuigt zo hard... :'(

Na wat beter te hebben gekeken bleek dat de foto's op de 13de aangepast zijn...heel raar want ik heb die folders al een tijdje niet meer bekeken. Na nog meer onderzoek bleek dat de automator voor de laatste keer ook op de 13de is geopend. Ik ben vervolgens in de automator gaan kijken maar daar staan geen taken.

Kan iemand hiermee helpen, heeft iemand dit ooit eens meegemaakt of weet iemand waar het aan kan liggen zodat dit nooit meer gebeurd?...

Laat me ajb weten.

Groet,
Andrei

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:56

The_DoubleU

Tweaker in München

Dus Foto -> Terug naar Orgineel werkt ook niet meer?

Verwijderd

Topicstarter
The_DoubleU schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:37:
Dus Foto -> Terug naar Orgineel werkt ook niet meer?
Nee dat werkt ook niet mee...net geprobeerd... :'( :'( :'( :'(

Verwijderd

Topicstarter
geen ideeen meer?

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Tja.. backup terugzetten, maar als je die had gehad had je hier niet gepost waarschijnlijk. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Dit is intens triest...

Hebben jullie geen enkel idee hoe dit heeft kunnen gebeuren?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:46
Soms moet je even geduld hebben voordat er iemand reageert Labios_Caesar, wacht in het vervolg gewoon even rustig af mischien volgt de oplossing spoedig..

Verwijderd

staan er geen orginele foto's in de iPhoto library (dus wat je via de finder benaderd)

Verwijderd

Topicstarter
alle foto's in de iPhoto directory (in finder) zijn ook aangepast.

Oh ja nog een vraag...is het normaal dat in de iPhoto directory in finder 3 directories zijn met copies van dezelfde foto's? Dus een directory: originals, 1 directory modified en nog een directory....Ben ik nou gek of is dat niet handig? 3x dezelfde foto's verspreid over 3 directories --> ruimte verspilling. En de originals blijven niet eens original...klote zooi

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:32:
alle foto's in de iPhoto directory (in finder) zijn ook aangepast.

Oh ja nog een vraag...is het normaal dat in de iPhoto directory in finder 3 directories zijn met copies van dezelfde foto's? Dus een directory: originals, 1 directory modified en nog een directory....Ben ik nou gek of is dat niet handig? 3x dezelfde foto's verspreid over 3 directories --> ruimte verspilling. En de originals blijven niet eens original...klote zooi
Die drie lijken me originelen, edits, en de thumbs. Normaal gesproken zouden de originele foto's niet aangepast moeten worden, het is mij ook een raadsel hoe dat hier gebeurd kan zijn.

Verwijderd

In mijn 'Originals' folder staan wel mijn ongewijzigde orginele foto's en volgens mij zou dat bij jou ook gewoon zo moeten zijn. Als dat niet zo is lijkt het me dat de foto's op je pc sowieso al niet de orginele foto's waren?

Verwijderd

Topicstarter
In mijn originals staan aangepaste foto's. En met aangepast bedoel ik dat ze verkleint zijn om volges mij online te zetten? Het waren allemaal digitale foto's op maximale resolutie (5 megapixels). Dus ze zijn weldegelijk aangepast...heel raar..

Verwijderd

Topicstarter
En ik weet nog steeds niet hoe zoiets heeft kunnen gebeuren.... :( 8)7 :?

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:31
Ik heb het ook. Bij mij heeft iPhoto de foto's verkleint in zowel de map Albums als in de map Data. Maar NIET in de map Originals, kijk daar eens? (Als ik deze foto's in iPoto sleep dan herkend hij ze ook niet :s erg vaag) en baalde er ook goed van

Verwijderd

Topicstarter
Ik De Buurman schreef op maandag 26 juni 2006 @ 08:27:
Ik heb het ook. Bij mij heeft iPhoto de foto's verkleint in zowel de map Albums als in de map Data. Maar NIET in de map Originals, kijk daar eens? (Als ik deze foto's in iPoto sleep dan herkend hij ze ook niet :s erg vaag) en baalde er ook goed van
Bij heeft ie dus alles aangepast...incusief originals...KLOTE ZOOI...
Pagina: 1