[XP] BSOD Bad pool header

Pagina: 1
Acties:
  • 4.743 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:07
Ik heb een nieuwe pc voor mijn opa gemaakt, maar telkens als ik iets wil uninstallen of wil installeren, iets wil branden of gewoon niks zit te doen. krijg ik steevast een BSOD: BAD_POOL_HEADER. Dit heb ik alleen als ik iets uninstall, alleen dan (of die bovengenoemde opties). Anders niet. Films bewerken enzo doet hij wel gewoon. Wat kan het zijn? De pc is net nieuw...

Specs

Athlon 64 3000+

Gigabyte K8NF nForce 4
2x 512 pc3200
160gb maxtor hdd (SATA)
40gb western digital hdd (IDE)
pci-modempje 56k
pinnacle pctv stereo

RAM heb ik er al uitgehaald + getest, toen deed hij ook een BSOD....

Hoe verhelp ik dit? Ik vind het nogal lullig dat hij net een nieuwe pc heeft,, en nu deze problemen heeft.
offtopic:
hij zal wel denken, door hem laat ik nooit meer een pc bouwen :P

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
BAD_POOL_HEADER

This is, perhaps, the most obscure error message. In most cases, if you receive this error, it's related to the most recent change you've made on your system. Try undoing the change to get rid of the error.

bron: http://www.microsoft.com/...echrep/bsod.mspx?mfr=true

Verwijderd

Lees dit eens door, en als dit nog niet helpt, probeer eens alle drivers te updaten :) .

Hier heb je meteen alle resultaten ;).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 01:02 ]

• maarud
Ik zag de error voor het eerst toen ik een cd'tje brandde met Nero. Ik had Nero direct geinstalleerd sinds de XP installatie. Ik heb ff gekeken met Dumpchk.exe in de Minidumps, dit is de laatste: ( ik porbeerde iets te uninstalleren)

Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/6440/dump8ev.th.jpg

Deze cijfertjes zten in de BSOD:

***STOP 0x00000019 (0x00000020, 0x866BE031, 0x866BE081, 0x480A0200)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:21

Thandor

SilverStreak

RAM heb ik er al uitgehaald + getest, toen deed hij ook een BSOD....
Daaronder kan ik verstaan dat je het in een ander systeem hebt getest?

Mijn ervaring is dat geheugen erg 'selectief' stuk kan zijn. Zo heb je systemen waarop je letterlijk alles kunt doen behalve een paar bepaalde specifieke zaken. Zo heb ik een keer een systeem gehad dat 24/7 draaide totdat er Nero Burning Rom geïnstalleerd werd. Op dat punt kwam er een BSOD naar boven.

Na wat troubleshooten bleek dit aan het geheugen te liggen. Zodoende adviseer ik om het geheugen goed te testen. Hiervoor zijn programma's zoals Memtest. Deze moeten soms een lange periode draaien alvorens ze een fout kunnen vinden. Let wel op, één foutje is al teveel.
Vergeet daarbij niet het BIOS te checken op geheugen gerelateerde instellingen. Zet bv. een de klokfrequentie van het geheugen op 100MHz (DDR200, PC1600) of verander het voltage. (vDIMM)

Overigens is bij dit soort problemen de PMG FAQ ook handig.
Ik zie overigens ook een Maxtor hardeschijf staan en een nForce4 chipset.
Nu moet ik zeggen dat ik het hele verhaal rondom dat probleem niet van top tot teen ken maar wellicht is het interessant om het volgende topic te lezen:
Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• maarud
Ik zal eens alles updaten (firmware en drivers). Eens kijken of dat helpt.

Bedankt voor je feedback iig.

Tot nu toe heeft memetest (staat al 2 uur te draaien) geen enkele fout gevonden. Hopelijk is het op te lossen want de pc is net nieuw :(

• maarud
het werkt nog steeds niet :(

Memtest heeft 16 uur gedraait, geen fouten gevonden. NCQ staat op de schijf uit, en het is een nieuwe schijf zonder die problemen. Ik wil graag de BIOS enzo updaten, maar ik kan niet op mijn mobo vinden of het Rev. 1.x. of 2.x is :(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je de mogelijkheid hebt om een andere HDD te proberen doe dat dan eens.

Die 40GB WD lijkt mij al best een oudje.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
mcandor schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:17:
het werkt nog steeds niet :(

Memtest heeft 16 uur gedraait, geen fouten gevonden. NCQ staat op de schijf uit, en het is een nieuwe schijf zonder die problemen. Ik wil graag de BIOS enzo updaten, maar ik kan niet op mijn mobo vinden of het Rev. 1.x. of 2.x is :(
Als er niets op het moederbord staat over de revisie, is het een rev. 1.0 (ten tijde dat die werden gemaakt was er tenslotte alleen nog maar deze versie).
Je kan eventueel ook gebruik maken van een Windows flash tool van Gigabyte. Deze werkt prima hiervoor. Het wil bij Gigabyte echter nog wel eens zo zijn dat je na het flashen het BIOS even moet resetten met de jumper op het moederbord, omdat hij anders op zijn oude blijft draaien (tenminste, mijn Gigabyte bord wel, die heeft dat Dual Bios gedoe).

Ik begrijp dat de 160GB schijf een Maxtor SATA2 is. Je zou kunnen controleren wanneer hij geproduceerd is. Als dit voor 9 februari dit jaar is geweest, is heb je kans dat er nog een "verkeerde" versie firmware op staat, die problemen geeft met NForce4 borden.
Je kan dan een firmware update tooltje van Maxtor downloaden voor het model schijf dat je hebt. Dit heeft bij mij veel problemen opgelost (en het systeem een stukje sneller gemaakt omdat ik nu WEL NCQ en SATA2 kan gebruiken).

• maarud
Ik heb de 6V- versie van de schij, van 26MAR2006. Hij is 160GB. Ik heb NCQ al uitgeschakeld maar dat helpt niets. Soms krijg ik de fout ook al direct bij het opstarten van windows. Is het probleem verholpen als ik windows opnieuw installeer, of werken de CPU en het mobo oid niet goed samen?

Edit: de jumper staat op SATA1 dus dat probleem zou zich niet kunnen moeten voordoen...

edit2: BIOS update werkt niet, hij slluit het flash programma direct weer af als ik die BIOS-file laadt :(

edit3: Nou geeft hij ook BAD_POOL_CALLER errors :(

ik ga windows opnieuw installeren, nu op een normale IDE schijf, kijken of hij het dan wel doet

[ Voor 41% gewijzigd door maarud op 26-06-2006 17:04 ]

• maarud
Toen ik de software weer wilde verwijderen, kreeg ik weer een BAD_POOL_HEADER, dit keer bij een schone installatie van XP Pro op een IDE schijf. Het ligt dus aan de software van Thrustmapper. Telkens als ik dit probeer te verwijderen krijg ik deze fout. Of ligt het toch aan de combinatie van mobo en CPU wat niet samen wil werken?

oops dit had een edit moeten zijn

[ Voor 6% gewijzigd door maarud op 26-06-2006 19:28 ]

Pagina: 1