Waarom werkt de gecompileerde php niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Hey,

Ik heb net php gecompileerd (weer) en dat kreng werkt gewoon niet volgens de handleiding: http://nl2.php.net/manual/en/install.unix.apache2.php ik heb de stappen EXACT zo gedaan. het grootste probleem is dat die libphp4.so gewoon NIET gecompileerd wordt.. iemand een idee wat ik fout doe (wat dan dus niet in die handleiding staat)

Thanx.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Stap 1) Zit de stekker in het stopcontact?
Stap 2) Geef eens wat meer specificaties. Wat voor OS gebruik je? Is het niet handiger om een bestaande package te installeren met de packagemanager die zeeer waarschijnlijk meegeleverd wordt en die zeeer waarschijnlijk ook php kan installeren? :)

[edit]

Ah, volgens mij wil je de meest recente versie van php installeren op een FC5 systeem krijg ik hier binnengestraald, klopt dat? :+

In dat geval is Stap 1) nog steeds relevant met de informatie die je hebt gegeven, stap 2) echter niet meer. Ga dan door met

Stap 3) Staat de monitor aan
Stap 4) Monitorstekker in stopcontact?
Stap 5) Geen losse draadjes / lege gaatjes meer?
Stap 6) Enige reden waarom je denkt dat het niet functioneert zoals het zou moeten?
Stap 7) Deel de informatie waaruit je denkt te halen dat het niet functioneert zoals het zou moeten met ons (aka "Wat is de foutmelding"), en nee "Hij doet het niet" is géén foutmelding.

[ Voor 54% gewijzigd door eamelink op 17-06-2006 23:43 ]

• markg85
het is Fedora Core 5
ik wil dus 2 php versies installeren (zie me andere topics) php 5.1.4 is niet zo`n probleem aangezien die via yum geinstalleerd kan worden.. php 4.4.2 kan dat NIET omdat er simpelweg geen rpm pakket voor is. en dan komt de vraag uit me eerste post :)

EDIT:://

probleem is dat die libphp4.so gewoon NIET gecompileerd wordt er komt verder GEEN foutmelding.. het bestand komt gewoon niet terwijl ik volgens de handleiding even later deze regel in het apache confuiguratie bestand moet plaatsen: LoadModule php4_module modules/libphp4.so en dat bestand bestaat gewoon NIET.

nu a.u.b. geen achterlijke reacties meer, maar reacties die gericht zijn op het probleem.

[ Voor 45% gewijzigd door markg85 op 17-06-2006 23:47 ]

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-02 18:33
1) Wat is je configure
2) wat zegt 'make'
3) wat zegt 'make install'

Je topic start is trouwens wel erg summier. je andere vragen hadden ook prima in dit topic gekunt, voor elke vraag een apart topic openen is wat overbodig.. :)

• markg85
twiekert schreef op zondag 18 juni 2006 @ 00:03:
1) Wat is je configure
2) wat zegt 'make'
3) wat zegt 'make install'

Je topic start is trouwens wel erg summier. je andere vragen hadden ook prima in dit topic gekunt, voor elke vraag een apart topic openen is wat overbodig.. :)
juist niet!! dan krijg je weer het probleem wat ik wel vaker op forums zie.. sommige vragen worden dan wel beantwoord en na een tijdje kijkt niemand er meer in waardoor dan niet alle vragen worden beantwoord. dit vond ik dus beter.

./configure gaat gewoon goed.. geen errors
make gaat goed zonder errors
make install gaat ook goed zonder errors
snap jij het nog?

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:40
In de output van ' make install' staat in elk geval waar de libphp4.so heengekopieerd wordt. Bij mijn weten voegt make ook zelf de benodigde regel aan Apache's httpd.conf toe. Even checken dus of de paden kloppen waar naar toe gekopieerd wordt, heb je misschien twee Apache's op je machine staan?

• markg85
ik heb alles exact volgens de php handleiding gedaan (en ik heb dus maar 1 apache draaien). ik heb daarna nog "updatedb" gedaan en gezocht naar het bestand, maar hij vindt niets!!!

Verwijderd

waar ik bij mijn php-compilatie ook enorm hard bij vastliep was het probleem dat perl ontbrak (stond er wel op maar moest herinstalleren), waardoor ik tig rare errors kreeg.

Alhoewel het op een FC5 machiene vrij onmogelijk is dat perl vaag doet, toch eens proberen :)

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 12:34

klokop

swiekie swoeng

Het lijkt mij *niet* correct als geen van de stappen ./configure, make en make install *helemaal* geen informatie teruggeeft als 'ie klaar is. Zeker 'make install' zou aan moeten geven waar de bestanden geplaatst worden....

Post desnoods ff *alles* wat je intypt + *alles* wat er ge-output (mooi, de Ndrlnds taal...) wordt.

Dus je typt:
~# ./configure <enter>
En dan, wat gebeurt er dan?

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Zonder foutmeldingen of logs kunnen we niet veel. Op deze manier komen we er niet uit dus.

Voorlopig gaat deze dus ook dicht.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.