Wat is een normale GOEDE beginnersauto

Pagina: 1
Acties:
  • 4.463 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:16
Hoi,

Ik heb wat zitten rondneuzen op internet en ik vind heel veel informatie, maar 1 ding dat ik mis is echt veel ervaringen. En daarom dacht ik eraan om maar hier even een topicje te droppen.

Over een paar maandjes ben ik 18 en ben al druk aan het sparen voor een eerste auto (rijbewijs krijg ik :)). Alleen ik zie heel veel auto's op internet, zelfs al vanaf 450 euro enzovoort maar dat zal wel niks zijn. Nu zoek ik gewoon een autotje dat nog een tijdje meekan, en waarmee ik niet om de 100 km stil mee sta. Betrouwbaarheid staat bij mij nu toch wel even bovenaan. Zelf kon ik wat peugotjes vinden van wat ik een mooi model vind voor 2000 euro :). Zou dit nu echt wat kunnen zijn of kan zoiets niet? Waar moet ik beter naar kijken?

Ik kijk uit naar jullie tips :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

oude kleine Japannertjes een Starlet, een Mitsubishi Colt, een Suzuki Swift en dat soort zut zal je niet snel in de steek laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind de Peugeot 106jes en AX wel leuk, zijn ook nog best betrouwbare auto's, kan niet veel aan kapot. De 106-jes zijn wel wat duurder omdat ze er wat leuker uit zien.
106 xsi is wel leuk, sportief en best luxe. Wel oppassen dat je geen afgetrapt exemplaar koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
Peugeout 106 of 205 is zeer geschikt of een Citroen Saxo / C1 / C2 kan ook leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Met elke wagen kan je pech hebben. Het is gewoon een kwestie van je kop erbij te houden. Er zijn genoeg wagens op de markt.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volvo 440? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:12
Alfa Romeo natuurlijk, 155/145/146 :Y)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane
  • Laatst online: 21:43

dijkmane

biertje ?

ik ben t eens met GoldenSample.

kleine jap is en blijft betrouwbaar, maak je n keertje parkeerschade, nou en ?
altijd starten/lopen, goedkoop in belasting en verzekering.

heb je jaartje of 2 rijervaring en wat meer geld, koop je wat beters

specs : wil je niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 16:11

SeatRider

Hips don't lie

GoldenSample schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:02:
oude kleine Japannertjes een Starlet, een Mitsubishi Colt, een Suzuki Swift en dat soort zut zal je niet snel in de steek laten ;)
Swifts zijn leuke autootjes. Tip: zoek een sedan. Niet zo populair in deze contreien, vaak van oudere mensen geweest en, zeker in de 1.6 uitvoering, fokking rap. Zoiets.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 08:06
GoldenSample schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:02:
Zie bovenstaande.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

suzuki alto, rijd altijd, spot goedkoop en heeft ook zn charme (je moet alleen niet 2.06 zijn zoals ik :+ )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
djidee schreef op zondag 18 juni 2006 @ 10:47:
suzuki alto, rijd altijd, spot goedkoop en heeft ook zn charme (je moet alleen niet 2.06 zijn zoals ik :+ )
Nee, inderdaad, m'n schoonmoeder heeft er ook een gehad.Als ie in z'n twee stond zat m'n been klem tussen het stuur en de pook :P

Maar zoals reeds gezegd, koop een Japanner. Ik heb zelf een Golfje gekocht, maar als daar iets aan kapot gaat is het vrij duur (als je nieuw spul koopt he, een rubbertje voor je injectie-stuk bovenop je blok kost bijv. 65 euro)

Oh, en ik heb ooit zonder kleerscheuren (alleen wat blauwe plekken rond de riem en bij de schenen) een botsing in een swift overleefd op de bijrijdersplek toen we met 80 op een stilstaande auto klapten, dus echt gevaarlijk zijn die dingen ook niet :)

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 18-06-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Lancia Delta HPE natuurlijk 8)

Serieus: de 1.6 blokken zijn enorm sterk, alleen lampjes ed gaan weleens stuk :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:43
ephymerous schreef op zondag 18 juni 2006 @ 04:06:
En nu ff serieus..
djidee schreef op zondag 18 juni 2006 @ 10:47:
Dat ze die auto ook in 5 deurs hebben uitgebracht..
Laatst zag ik er nog 5 mensen instappen, + buggy (kinderwagen) achterin gepropt..
Damn, als je die zag stuntelen.. (of een ongelukje krijgen..) :X

[ Voor 56% gewijzigd door Hoyden op 18-06-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op zondag 18 juni 2006 @ 04:06:
mijn keuze :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
SeatRider schreef op zondag 18 juni 2006 @ 10:14:
[...]

Swifts zijn leuke autootjes. Tip: zoek een sedan. Niet zo populair in deze contreien, vaak van oudere mensen geweest en, zeker in de 1.6 uitvoering, fokking rap. Zoiets.
Lijkt wel mooie auto nog in de buurt bij mij ook.....Maar is die prijs niet een beetje heel erg laag? Staat ook nergens km stand bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Dersan schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:26:
[...]

Lijkt wel mooie auto nog in de buurt bij mij ook.....Maar is die prijs niet een beetje heel erg laag? Staat ook nergens km stand bij.
Het was wel de goedkoopste die ik er tussen zag, 3 jaar nieuwer ook dan de volgende, namelijk 850 voor een 91'er. Maar dacht dat dat was omdat de 91er een automaat was. Ik zou zeggen rij op je proefrit er even mee langs een Suzuki garage voor de zekerheid. Je kunt ook een ANWB keuring laten doen, maar voor een auto in die klasse lijkt me dat zonde. Je vindt namelijk altijd wel wat bij een auto van 12 jaar oud.

Edit: het bedrijf lijkt vooral te doen in een duurder soort auto, en dit is dus een typisch gevalletje van inkoopprijs = verkoopprijs, snel wegwezen met dat ding.

[ Voor 12% gewijzigd door SeatRider op 18-06-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

zo snel is ie niet weg zo te zien :)
Hij staat iig al lange tijd stil, apk is in dec-2005 verlopen.

Verder blijft het altijd geluk hebben. je kunt met je "uiterst betrouwbaar type" continu pech hebben, of nooit last hebben van je "probleem type"

Heb zelf een ford fiesta uit 1990. behalve goedkoop zijn die dingen ook supersimpel. dus een hoop dingen zijn zelf te vervangen/repareren. vorig jaar gekocht voor 900 euro. afgelopen week door de apk, alleen de remkabels hoefde vervangen te worden :) (70 euro plus fles port voor behulpzame vader :) )

Mijn broertje had een seat ibiza uit 98. ding heeft in een jaar 7 keer terug gemogen naar de garage. (en aan die auto kun je dus ook niks zelf doen :( )

neef voor mij heeft jaren geleden een honda nogwat gekocht voor 100 gulden. was eigenlijk alleen bedoeld voor de vakantie. maar hij beviel zo goed dat ie er 6 jaar in rondgereden heeft, zonder echt grote problemen :)

oftewel tis ook een kwestie van geluk :)

[ Voor 18% gewijzigd door heuveltje op 18-06-2006 12:49 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

heuveltje schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:45:
zo snel is ie niet weg zo te zien :)
Hij staat iig al lange tijd stil, apk is in dec-2005 verlopen.
Dat had ik nog niet nagekeken :). Dan zou ik gewoon in overleg met de verkoper iets met de APK proberen te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
ff wat kleine auto foto's op een rij:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/3/0cb90bf382762fdeceb140452eb29453.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/c/5efaeee03b70affb477ed9636d0db6ac.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/5/2597ee05f87641b52671fbcc776edd65.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/d/1d00bb89676b160cba28c62700b7f7ed.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/5/2e72efc22117f09825ce09c6d6791be5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/a/2c2f6c5ee0677ab7bbab66a5b66d32da.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-09 13:03

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De Nissan Micra K10 is nog niet genoemd :)

Afbeeldingslocatie: http://szalony.fm.interia.pl/micra11.gif

Ook een bekende Japanner die weinig onderhoud nodig heeft en je nooit in de steek laat.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Net als vele anderen ook van mij het advies voor een kleine Japanner.
Als je eventueel een maatje groter wil zijn er ook nog de Toyota Corolla en de Nissan Sunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

swift.
Prima dingen, niet te klein (zoals een alto)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitsubishi colt. Heerlijke degelijke auto. Rijdt altijd.

Heb zelf een 97 model. Tikkeltje duurder, maar rijdt prachtig en nooit problemen. En nog pittig ook. De oudere modellen schijnen net zo fijn te zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

teacher schreef op zondag 18 juni 2006 @ 14:28:
swift.
Prima dingen, niet te klein (zoals een alto)
klopt, de foto van de colt die gepost is is overigens ook als swift geleverd, die dingen zijn echt ruim van binnen als je ze vergelijkt met huidige 'kleine' autotjes... dit komt voor een deel ook omdat de geposte foto van dat model colt ook als Lancer is geleverd (was voor een deel 't zelfde aan de voorkant) en heeft ook om die rede een relatief grote benzine tank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Opel Astra?
Iets groter maar rijdt erg lekker. (ik rij sinds een week dus een Opel Astra, is ook mijn eerste auto.)
Extreem zuinig rijden ze niet, maar hij rijdt lekker sportief en ziet er best goed uit.

Ik heb hem (bij toeval) gratis gehad van een collega. Het ding is 15 jaar oud en er zit 256.000 km op de teller maar de monteur van de garage (hier om de hoek) zegt dat de auto in goede conditie is en dat er zo nog 50000 op de teller bij zou kunnen.

Of dat ook zo is zien we in de toekomst wel. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

endless schreef op zondag 18 juni 2006 @ 15:06:
Opel Astra?
Iets groter maar rijdt erg lekker. (ik rij sinds een week dus een Opel Astra, is ook mijn eerste auto.)
Extreem zuinig rijden ze niet, maar hij rijdt lekker sportief en ziet er best goed uit.

Ik heb hem (bij toeval) gratis gehad van een collega. Het ding is 15 jaar oud en er zit 256.000 km op de teller maar de monteur van de garage (hier om de hoek) zegt dat de auto in goede conditie is en dat er zo nog 50000 op de teller bij zou kunnen.

Of dat ook zo is zien we in de toekomst wel. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. :)
alleen de eerste astra's roesten toch erg? dat hebben ze later indat model opgelost geloof ik...
ik weet niet of het wel zeker de Astra was maar er staat me iets van bij, iemand die dit kan bevestigen? (moet je dan rekening mee houden wil je z'n astra kopen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
GoldenSample schreef op zondag 18 juni 2006 @ 15:11:
[...]

alleen de eerste astra's roesten toch erg? dat hebben ze later indat model opgelost geloof ik...
ik weet niet of het wel zeker de Astra was maar er staat me iets van bij, iemand die dit kan bevestigen? (moet je dan rekening mee houden wil je z'n astra kopen ;) )
Er zit wel wat roest op ja, maar daar hou je bij het kopen van een auto sowieso rekening mee lijkt me.. :) Bij mijn auto zit er een beetje roest onder de tankdop, niks boeiends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

de wat oudere opels zijn vooral rondom de wielkasten erg gevoelig voor roest, dus ff checken, maar dat doe je eigenlijk bij elke 2e handser lijkt mij

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

GoldenSample schreef op zondag 18 juni 2006 @ 15:00:
[...]
klopt, de foto van de colt die gepost is is overigens ook als swift geleverd
De Colt is nooit als Swift geleverd. Wel is de Swift in de USA geleverd als Geo Metro waarvan de latere modellen misschien wat meer op de Colt lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Allemaal te doen, behalve de clio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

VW: golf, jetta,polo
Honda: civic
peugeot: 205
Ford: fiesta
Opel: Corsa, Astra
uit bouwjaren +- 1989
die zijn allemaal niet zo duur meer

Ik zou geen citroen nemen, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er nooit problemen mee hebben en het fantastische auto's vinden, de praktijk leert anders...

maar het ligt er een beetje aan wat je budget is, voor 100/200 euro hoef je niet te verwachten dat je er een jaar lang kosteloos in kan rijden...

maar om een voorbeeldje te noemen, een vriend van me heeft een opel omega gekocht voor 50euro er een jaar in gereden toen er weer opnieuw apk op moest naar de sloop gebracht waar je standaard voor elke auto 75euro krijgt... en dus 25euro winst gemaakt (benziene kosten niet meegerekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zo iemand die (nog) nooit problemen heeft gehad met een Citroen. Mijn vriendin rijdt sinds 2 jaar een ZX uit 1997 en daar zijn op de APK keuring na nog nooit kosten aan geweest. De wegligging en het comfort zijn veel beter dan in mijn eigen Golf TDI. Een ZX is zuinig en rijdt mede door de passief meesturende achteras scherp door de bocht. Roest komt bij de ZX-en uit 1996/97 bijna nooit voor.
De iets grotere Citroen Xantia is volgens de Duitse Tüv de betrouwbaarste Citroen ooit. Een Citroen is nog niet zo'n slechte keuze. Japanners zijn leuk maar onderdelen zijn flink duurder dan bij vergelijkbare Europese auto's. Ik zou voor 2000 euro een ZX 1.8 uit 1997 kopen. Dik 100pk en nog een standaard airbag ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-08 07:39

Tortelli

mixing gas and haulin ass

dyna18 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 00:08:
Peugeout 106 of 205 is zeer geschikt of een Citroen Saxo / C1 / C2 kan ook leuk zijn.
Jammer dat je een c1 en c2 niet voor 450 euro koopt, als je een betrouwbare auto wilt dan kun je je het beste richten op de merken en modellen die GoldenSample noemde, honda civic kun je er nog wel aan toevoegen. En de kleine nissans. Die merken scoren in de meeste betrouwbaarheids tests altijd als meest betrouwbaar. (rekening houdend met betaalbaarheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:12
Ben ik...

Ik snap die run op kleine auto's sowieso niet. Kan allemaal lekker goedkoop zijn enzo, maar als je er wat mee krijgt, en dan bedoel ik een serieus ongeluk is je kans -zeker in een oude kleine auto nihil- en zeker als beginnend bestuurder is je kans op een ongeluk aanwezig!

Mijn pa heeft ons altijd gezegd, wanneer je een auto koopt koop dan direct ook een echte auto want die zijn aanzienlijk veiliger. En mijn pa heeft al veel te veel praktijk voorbeelden gezien in zijn 23 jarige loopbaan bij de politie.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik heb tot nu toe altijd oude jappen gereden (1 colt en 3 charades) en die bevielen qua kosten prima :) De duurste was 50 euro in de aanschaf, maar dan moet je wel rekening houden met wat kleine kosten als ruitenwissertjes en misschien een v-snaartje ofzo. Voorwaarde is dan wel dat je zelf handig moet zijn met auto's :)

Nu heb ik bij een dealertje een inruiler gekocht (half jaartje terug), een Mazda 323 sedan 1.6 GLX uit 92. Perfect ding, zo goed als geen roest en rijdt als een trein! Moet je wel een beetje geluk hebben dat je dus een goed onderhouden model koopt, dan heb je er gewoon weinig kosten aan.

Ik ga dus mee met de mening japanner, 90-95 en sedan. Die zijn niet zo gewild en dus goedkoop, buiten dat zijn de (imitatie)onderdelen goedkoop en zijn ze vaak ook nog best pittig :)

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-08 17:50
Bmw E30? De 6cylinders gaan superlang mee, en zijn ontzettend goedkoop aan te komen PLUS dat je ook nog vooruit komt :P
Afbeeldingslocatie: http://e30.degec.org/kis05281.jpg

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Spiller schreef op maandag 19 juni 2006 @ 01:37:
Bmw E30? De 6cylinders gaan superlang mee, en zijn ontzettend goedkoop aan te komen PLUS dat je ook nog vooruit komt :P
[afbeelding]
lol 6 cylinder

uuh verzekering? :w

btw voor een beginners auto nog best duur hoor...
wat was ts zijn budget? ooh 2000 euro?
vento, audi80, vectra, 318...

[ Voor 15% gewijzigd door kaasaanfiets op 19-06-2006 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Inderdaad de verzekering, maar buiten dat weegt zo'n BMW erg veel en betaal je je dus scheel aan wegenbelasting. Ik zou het geen beginnersauto willen noemen nee :P

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 04-09 10:27

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik ben begonnen in een 86-er ford fiesta voor 150 euro :P 4 maanden in gereden want deze kwam toch echt niet meer de apk door :)

Daarna heb ik een daihatsu charade aangeschaft en ik kan je vertellen : doe hetzelfde ! dat ding was rete goedkoop in aanschaf (voor mij 350 euro, verkoop normaal tussen de 600 en 1400 naar het bouwjaar) en een verzekering is ook niet zo duur (180 euro in de 3 maanden voor iemand die 6 maanden zijn rijbewijs had :P ) en benzine.....wat is dat? 1 op 18 haalde hij gemakkelijk :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jouw was zou ik gewoon goedkoop beginnen. Het moet natuurlijk geen rampending zijn dus doe altijd een proefritje voordat je wat koopt. Ga alleen niet meteen voor een dure (denk ook aan verzekering / wegenbelasting) auto maar ga voor een wat kleiner lichter autotje.

Ik heb zelf nu speciaal voor mijn afstuderen een Ford Fiesta 1.1 uit 1991 gekocht voor 350 250 euro en heb er nu 10.000KM opzitten en het enige defect was gratis op lossen. Hiernaast 1 keertje lekke band @ snelweg gehad (focking schrikken met 120km/u, wel eigen schuld) maar verder niets. Ook deukjes/krasjes boeien me niet omdat ie er toch al inzitten. En zoals al eerder gezegt is ... weinig elektronica dus veel zelf te vervangen. Het enige is een beetje roest onder de tankdop en bij de wielkasten maar dat mag wel na 15 jaar :Y)

Oja, ook nog vergeten, benzine is die ook niet de duurste in. 1:15 haal je makkelijk, wat rustiger en 1:16+ is mogelijk :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:45

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ik kan alleen maar beamen wat meerdere zeggen. Ga voor de kleinere of middenklasser jappen.

Dus Toyota Starlet/corolla
Nissan Micra/sunny
Mazda 323
Mitsubishi colt
Honda Civic zou ik mee uitkijken omdat dat auto's zijn die populair zijn bij de paupers en dus meer kans hebben om mishandelt te zijn...

zijn gewoon degelijk en zuinig en toch pittig (afhankelijk van de motor ofcourse)

Denk dat ik zelf voor een E9 corolla zou gaan...

[ Voor 19% gewijzigd door beschuitfluiter op 19-06-2006 12:29 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou ook voor de Toyota Corolla gaan, liefst de oudere versie. Dat die dingen rond de 400 Euro kosten doen niks af aan het feit dat die krengen erg betrouwbaar zijn. Je moet er niet mee tegen een stoep aanrijden want dan ben je gewoon op slag dood. (Bij wijze van.. ;) )

Wil je toch nog veiligheid, kijk dan voor een wat nieuwere Japanner met airbags en kreukelzone, als beginner leek mij dat wel handig. Ik heb alleen gekozen voor een Renault Megane uit '97. Veel extra geld aan kwijt helaas... maargoed, dat heb je met Franse auto's heb ik me laten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Ik dank jullie hartelijk voor jullie tips :). Ik heb ze allemaal goed doorgelezen en heb er veel aan :). Nu nog even een zomertje werken en dan mn eerste autotje aanschaffen :). En ik denk dat het een japannertje wordt;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 20:20
als beginners auto zou ik toch een volvo nemen ;) O-)

een oude 740 for example:
- kan je veel zelf aan doen
- het zijn tanken (dus een wedstrijd met een boom win je ;))
- betrouwbaar: 250k km is geen probleem
- voor > 1000 heb je een goeie
- een 4 cylinder GLE +/- 130 pk 4 versnellingen + overdrive is ook lekker vlot

overigens is dit allemaal ervaring :D (was mijn 1e auto)

nadeel:
- zwaar > wegenbelasting
- niet de meest zuinige auto O-)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 16:36
ephymerous schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:15:
[...]

Ben ik...

Ik snap die run op kleine auto's sowieso niet. Kan allemaal lekker goedkoop zijn enzo, maar als je er wat mee krijgt, en dan bedoel ik een serieus ongeluk is je kans -zeker in een oude kleine auto nihil- en zeker als beginnend bestuurder is je kans op een ongeluk aanwezig!

Mijn pa heeft ons altijd gezegd, wanneer je een auto koopt koop dan direct ook een echte auto want die zijn aanzienlijk veiliger. En mijn pa heeft al veel te veel praktijk voorbeelden gezien in zijn 23 jarige loopbaan bij de politie.
Kan je denk ik juist beter in een auto rijden waarin je weet dat je dat risico loopt, in plaats van in zo'n 'mij kan niets gebeuren' boot. :D

De 205 zou ik niet aanraden voor een beginner. Deze kan erg listig zijn, met name bij 'gas los in bocht' scenario's, die juist bij een beginner voor zullen komen. De achterkant zal dan proberen de voorkant voorbij te komen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 20:20
ijdod schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:46:
[...]

Kan je denk ik juist beter in een auto rijden waarin je weet dat je dat risico loopt, in plaats van in zo'n 'mij kan niets gebeuren' boot. :D
als ervaren bestuurder wel ja (ik ben zelf voorstander van de metalen spies ipv airbag). Als beginnend bestuurder met weinig ervaring is het wel prettig te weten dat, als je een foutje maakt, het niet gelijk goed fout gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door -Jaap-io op 19-06-2006 13:59 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:12
Citroen ax zou een goede optie zijn
-1.1 is erg vlot (0-100 11,6 sec) en de 1.4 snel (0-100 9,6 sec).
-goedkoop
-zeer licht (+- 700 kg)
-makkelijk in onderhoud en zeer degelijk.
-rijden als minikarts, in tegenstelling tot de 205 geen last van overstuur bij gas los (ax is een van de makkelijkste auto's om eens naar een circuit te nemen). idiale auto om als beginner mee te leren rijden.

nadelen:
-zoals alle TU blokken (citroen bx/ax/zx peu 106/205/306 enz) last van zwakke koppaking.
-klein.

[ Voor 11% gewijzigd door _Drake_ op 19-06-2006 14:43 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 20:58
djidee schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:34:
de wat oudere opels zijn vooral rondom de wielkasten erg gevoelig voor roest, dus ff checken, maar dat doe je eigenlijk bij elke 2e handser lijkt mij
De opels tot half 1996 om precies te zijn.

Zelf heb ik als beginnersauto voor een Jap gekozen; een mazda 626 sedan ui 1994. Is zeker niet de kleinste, maar wel veel auto voor je geld. En niet zo'n lelijk, hoekig model. Enige wat er bij mij vervangen is in 1,5 jaar is de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Incubus666 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 07:36:
[...]

De opels tot half 1996 om precies te zijn.

Zelf heb ik als beginnersauto voor een Jap gekozen; een mazda 626 sedan ui 1994. Is zeker niet de kleinste, maar wel veel auto voor je geld. En niet zo'n lelijk, hoekig model. Enige wat er bij mij vervangen is in 1,5 jaar is de accu.
correctie, begin 1995 ;) het facelift model astra F heeft er al geen last meer van (uitzondering daargelaten natuurlijk)

mijn eerste auto was ook een astra, ga daar maar eens naar kijken/in rijden. voor 2000 euro moet je een hele mooie 1996 astra wel kunnen vinden met wat opties. veel auto voor weinig geld

en nog een tip, niet luisteren naar mensen die zeggen dat opel onbetrouwbaar is enz. enz. laatst op de sloop geweest voor nieuwe koplampunit voor mijn astra (heb er nogsteeds 1 :P O+ ) en de meeste die daar stonden hadden meer dan 250k op de teller, zelfs een paar met 300k+ dus dat zit wel goed ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Luuk op 20-06-2006 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

[...]
De 205 zou ik niet aanraden voor een beginner. Deze kan erg listig zijn, met name bij 'gas los in bocht' scenario's, die juist bij een beginner voor zullen komen. De achterkant zal dan proberen de voorkant voorbij te komen.
Sorry, waar slaat dit op?

de TS zoekt toch een goedkope beginners auto? geen race auto!
dan zal hij vast niet naar de 'rally' rijeigenschappen van een auto kijken!

rijd zelf ook een 205 (XR 20 jaar oud!) de laatste apk koste mij €86 (uitlaatje + filters enz)

als of je direct als een opgefokte sjonnie gaat rijden als je je papiertje hebt... LOL

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

G-PHREAK schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:06:
en de meeste die daar stonden hadden meer dan 250k op de teller, zelfs een paar met 300k+ dus dat zit wel goed ;)
Genoeg opels op de sloop dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:06:
[...]

Genoeg opels op de sloop dus :+
niet veel meer opels dan jappies iig :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:24

rapture

Zelfs daar netwerken?

G-PHREAK schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:18:
niet veel meer opels dan jappies iig :) :+
Meer wagens op de sloop betekent nog goedkopere reserveonderdelen die je eruit kan slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:29

Destruction

(ex-)Automonteur

Michael Knight schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:00:
De Nissan Micra K10 is nog niet genoemd :)

[afbeelding]

Ook een bekende Japanner die weinig onderhoud nodig heeft en je nooit in de steek laat.
Topbak.

Mijn broer heeft er ook een gehad, uit '87.

13.000Km in gereden, en niet al te voorzichtig.. Niet kapot te krijgen dat ding :) was een 1.0. Niet supersnel, maar je zit droog, en je moet toch ergens mee beginnen :) Ik vond die Micra's altijd maar gare ouwewijvenhokken, maar het zijn echt topauto's met een dijk van een blok _/-\o_ Hij is verkocht omdat-ie stil kwam te staan nadat mn broer een leaseauto kreeg, werd dus niet meer gebruikt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 20-06-2006 23:58 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Drake schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:41:
Citroen ax zou een goede optie zijn
-1.1 is erg vlot (0-100 11,6 sec) en de 1.4 snel (0-100 9,6 sec).
-goedkoop
-zeer licht (+- 700 kg)
-makkelijk in onderhoud en zeer degelijk.
-rijden als minikarts, in tegenstelling tot de 205 geen last van overstuur bij gas los (ax is een van de makkelijkste auto's om eens naar een circuit te nemen). idiale auto om als beginner mee te leren rijden.

nadelen:
-zoals alle TU blokken (citroen bx/ax/zx peu 106/205/306 enz) last van zwakke koppaking.
-klein.
2nd that!

Mijn AX-je 1.1I komt goed mee in het verkeer en is mega zuinig ( 1:18 met dit weer, 1/15-1/16 in de winter, gemiddeld over de afgelopen 11 maanden: 1/16.429 :Y) ).
Met je bewering dat ze rijden als minikarts ben ik het niet helemaal mee eens, daarvoor is mijn 1.1I first toch echt veeeel te soepel afgeveerd. Overigens zijn de gt en elkele andere uitvoeringen zijn wel wat sportiever geveerd.
€11 wegenbelasting per maand :Y) .
Ze zijn idd makkelijk te onderhouden, kijk ook eens op www.axclub.net
Dat ze zo klein zijn vind ik een voordeel, ik prop hem altijd overal tussen :D .

[ Voor 12% gewijzigd door THIJZEL op 21-06-2006 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gas-los-overstuur bedoel je?
Dat is de aangewezen manier om met een 205 haaks de bocht door te gaan toch? :P

Voor de rest:
dingen wegen 780 kg, minder dan 4 meter lang (handig om te weten bij ferries), onderdelen genoeg op de sloop, lopen (als je geen GTI neemt) 1 op 14/15..

Alleen kan bij problemen arbeidsloon nogal hoog uitvallen omdat Pug motortjes nogal opgepropt zitten waardoor dingen moeilijk bereikbaar zijn.
Een ashoes vervangen betekent bijvoorbeeld dat de versnellingsbak eraf moet (en dus nieuwe bakolie en dergelijke)....

Enne..

TU6 zwakke koppakkingen?
Nooit last van gehad, maar ik rijd dan ook de boel netjes warm alvorens te trappen.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 21-06-2006 00:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-08 11:52

Cramthabam

Leef en laat leven

G-PHREAK schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:06:
[...]

correctie, begin 1995 ;) het facelift model astra F heeft er al geen last meer van (uitzondering daargelaten natuurlijk)

mijn eerste auto was ook een astra, ga daar maar eens naar kijken/in rijden. voor 2000 euro moet je een hele mooie 1996 astra wel kunnen vinden met wat opties. veel auto voor weinig geld

en nog een tip, niet luisteren naar mensen die zeggen dat opel onbetrouwbaar is enz. enz. laatst op de sloop geweest voor nieuwe koplampunit voor mijn astra (heb er nogsteeds 1 :P O+ ) en de meeste die daar stonden hadden meer dan 250k op de teller, zelfs een paar met 300k+ dus dat zit wel goed ;)
Nog een correctie. Ik heb een corsa uit 1993. Deze heeft alleen een plekje op de deur zitten maar voor de rest nog geen roest te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:46

Neoz

Neoz & Hobbes

Volvo 340 Automaat :) Niet stuk te krijgen

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet genoemd een toyota mr-2 2.0 ook wel mooie wagen maar denk iets over je budged meestal zoon 3000euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:29:
Nog niet genoemd een toyota mr-2 2.0 ook wel mooie wagen maar denk iets over je budged meestal zoon 3000euro.
We hebben het hier over een beginners auto, een MR2 is niet echt een beginners auto (2 zitter sport auto, die heel duur is in onderhoud ;) )

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
En duur in de verzekering als je net auto begint te rijden ook nog zo'n two-seater!

Ik zou voor Toyota gaan. Lekker betrouwbaar en rijdt ook aardig zuinig naar ik heb begrepen.

Zo'n BWM met 6 cylinders is leuk hoor maar duur in onderhoud!

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

TheRitz schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:34:
En duur in de verzekering als je net auto begint te rijden ook nog zo'n two-seater!

Ik zou voor Toyota gaan. Lekker betrouwbaar en rijdt ook aardig zuinig naar ik heb begrepen.

Zo'n BWM met 6 cylinders is leuk hoor maar duur in onderhoud!
You just made my point

Mijn eerste auto, ford fiesta 998cc met een 4-bak, koste geen kont
2e auto Daihatsu Charade 1.1 met een 4-bak, koste ook geen kont
Nu mijn 3e en mooiste auto, Volkswagen Scirocco 1.8 GTX 16v met 5-bak, kost ook geen kont want ik heb al een no-claim van 80% :P (anders 370 euro per kwartaal, WA verzekering, nu 31 euro per maand :P )

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Toevallig zit ik ook net te kijken voor een eerste autootje samen met m'n vriendin. Ik ga volgend studiejaar op stage in Almelo en dat is vanaf mijn huis 35 km. Ik heb al uitgerekend dat je met een kleine auto bijna net zo duur uit bent als met een trajectkaart op dat traject, als je alle andere voordelen meetelt kom je zelf goedkoper uit (denk aan de prijs van 2 retourtjes naar je auto en de kosten van de benzine daarheen).

Zelf ben ik uitgekomen bij een Toyota Starlet, een Suzuki Swift 1.3 en een Honda Civic 1.5 Vtec. Hierin is de Civic flink zwaarder en dus duurder in de wegenbelasting, dus de voorkeur gaat uit naar de Swift, aangezien die groter is dan de Starlet (van binnen dan). Hij is ook nog 's lekker zuinig (1:16 gecombineerd volgens fabrieksopgave) en lekker ruim.

Bevooroordeeld als ik ben heb ik Renault, Peugeot, Citroen, Fiat, Lancia en andere merken met een mindere reputatie wat betreft betrouwbaarheid in de jaren '90 overgeslagen in mijn zoektocht, het moet nml wel blijven rijden, maar als iemand goede ervaringen heeft met een ander model dat ik nog niet noem, roep het gerust. Ik zag al dat er wat AX rijders zijn hier, m'n ouders rijden al jaren Citroen en hebben daar wisselende ervaringen mee (gaat beetje ver om hier allemaal te melden).

Bij zo'n Suzuki Swift of zo'n Civic ben ik trouwens wel een beetje bang dat hij van een jong figuur is geweest die hem helemaal aan gort heeft geraced. Dingen als "mooi verlaagd" of "sportstuurtje" zijn voor mij dan ook meteen een reden om verder te kijken. Dat is toch terecht of overdrijf ik?

Via een verzekeringsvergelijker heb ik een WA verzekering gevonden voor iets van 25 euro en aan wegenbelasting ben je 11 euro per maand kwijt als je per jaar betaalt. Kortom: valt best mee qua vaste kosten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 22-06-2006 21:40 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
BackSlash32 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:30:

TU6 zwakke koppakkingen?
Nooit last van gehad, maar ik rijd dan ook de boel netjes warm alvorens te trappen.
Het is altijd nog een TU3M, en jij hebt het waarschijnlijk over XU blokken welke compleet anders gebouwd zijn :P

en het is algemeen bekend dat de koppakingen daarvan zwak zijn
linkerhoekje van het onderblok is het zwakkepunt.

zoek op google maar eens op axclub hoeveel mensen er wel niet al een koppaking hebben moeten vervangen.
THIJZEL schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:02:
[...]
Met je bewering dat ze rijden als minikarts ben ik het niet helemaal mee eens, daarvoor is mijn 1.1I first toch echt veeeel te soepel afgeveerd. Overigens zijn de gt en elkele andere uitvoeringen zijn wel wat sportiever geveerd.
Klopt, maar dat is vrij eenvoudig wat "stugger" te krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door _Drake_ op 22-06-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

In zo`n Nissan Micra heb je ook vrij veel ruimte. Ik ben zelf 1.90m en heb alle ruimte als ik voorin zit.

Achterin is het wat krapper, maar dan vergelijkbaar met de starlet en swift (swift is iets krapper) :)
Deze auto`s zijn eigenlijk nooit afgetrapt en altijd in het bezit geweest van oude mensen. Je moet ze misschien wel even opnieuw inrijden omdat ze vaak lui zijn.

Als je een late Micra K10 1.2 kunt vinden uit `92 (laatste bouwjaar) heb je een redelijk 'jonge' wagen, die zeer geschikt is voor korte afstanden. Kom je een vijfbak tegen, dan zit je ook op de snelweg heerlijk op de weg zonder hoge toeren.

Verbruik van mijn K10 (`86) vierbaks is in de zomer bij 110KM/pu 1:21 op de snelweg en in de stad 1:17. Wil je vlot met het verkeer mee en rijd je graag hard dan zit je op resp. 1:18 en 1:15. Olie heb ik nooit zelf bij hoeven vullen. Hij verbruikt geen druppel.

Verder hebben deze wagens vrij weinig bekende kwaaltjes. Op een gegeven moment krijgen ze allemaal last van wat roest bij de wielenkast linksvoor, maar dat valt te verwaarlozen.

Volgens mij moet je bij Starlets vooral op roest letten en bij Swiftjes op olieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hoeveel mag zo'n Micra/Swift/Starlet hebben gereden voor je je zorgen moet gaan maken? Het merendeel op internet heeft 150k op de teller, hier en daar heb je ze met 40k, maar daar geloof ik verdomd weinig van bij een auto van 10-15 jaar. Wel zit uitgerekend bij die exemplaren zo'n NAP, dus het zou moeten kloppen. Toch van oude vrouwtjes geweest?

Overigens heeft m'n oma zo'n Micra gehad en oh wat een fijne, maar vooral ruime auto was dat. Ik pas er met m'n 1m95 _makkelijk_ in, stoel stond nooit in de achterste stand. Haar nieuwe Suzuki Alto is heeeeel wat anders wat dat betreft. De versnellingspook zit in de 1e versnelling in m'n knieholte te prikken en ik moet m'n benen in de andere versnellingen links tegen de deur en rechts tegen de middenconsole houden om het stuur niet vast te klemmen :X

[ Voor 40% gewijzigd door Grrrrrene op 22-06-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Grrrrrene schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:25:
Hoeveel mag zo'n Micra/Swift/Starlet hebben gereden voor je je zorgen moet gaan maken? Het merendeel op internet heeft 150k op de teller, hier en daar heb je ze met 40k, maar daar geloof ik verdomd weinig van bij een auto van 10-15 jaar. Wel zit uitgerekend bij die exemplaren zo'n NAP, dus het zou moeten kloppen. Toch van oude vrouwtjes geweest?

Overigens heeft m'n oma zo'n Micra gehad en oh wat een fijne, maar vooral ruime auto was dat. Ik pas er met m'n 1m95 _makkelijk_ in, stoel stond nooit in de achterste stand. Haar nieuwe Suzuki Alto is heeeeel wat anders wat dat betreft. De versnellingspook zit in de 1e versnelling in m'n knieholte te prikken en ik moet m'n benen in de andere versnellingen links tegen de deur en rechts tegen de middenconsole houden om het stuur niet vast te klemmen :X
250.000 km voor een starlet is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Grrrrrene schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:38:
Bij zo'n Suzuki Swift of zo'n Civic ben ik trouwens wel een beetje bang dat hij van een jong figuur is geweest die hem helemaal aan gort heeft geraced. Dingen als "mooi verlaagd" of "sportstuurtje" zijn voor mij dan ook meteen een reden om verder te kijken. Dat is toch terecht of overdrijf ik?
Dan neem je dus een Swift Sedan, die is per definitie niet van een jong figuur geweest maar van een stel bejaarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Grrrrrene schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:25:

Gewone japanners kunnen zo`n 300/400K lopen op de teller. Hoe dat met de kleintjes zit, weet ik niet, maar 2 ton is geen probleem voor die dingen. De mijne kreeg ik met 54K op de teller en die gaat morgen 69K aangeven (hij is ook sinds vorige maand 20 jaar oud) :)

Eventueel kun je ook nog altijd zo`n onafhankelijke test laten doen bij bv de ANWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Drake schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:35:
[...]
Klopt, maar dat is vrij eenvoudig wat "stugger" te krijgen.
Hoe dan? verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

SeatRider schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:39:
[...]

Dan neem je dus een Swift Sedan, die is per definitie niet van een jong figuur geweest maar van een stel bejaarden :)
daar word je ook niet altijd vrolijk van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Nu online

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Mijn moeder en vriendin hebben allebei een Suzuki Alto en Daihatsu Cuore gehad en ik kan je die zeker aanraden. Wil je een stapje hoger/groter dan kan je voor een Mazda 323 gaan. Japanse merken zijn altijd aan de winnende hand als het bedrijfszekerheid betreft. En mocht er iets stuk gaan dan zullen de reparatekosten erg meevallen.

Ga in ieder geval niet voor een Fiat Panda of (erger nog) een Seat Ibiza. In die wagens is echt alle opsmuk/luxe/veiligheid verwijderd en ze zijn ronduit gevaarlijk op de weg. Ik spreek uit ervaring!

Al het bovenstaande is overigens niet alleen mijn mening, maar de Consumentenbond komt met de zelfde resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
stabistang/verlagen/stuggere dempers.
maar dat had je wel moeten weten gezien je zelf ook op de axclub rondhangt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door _Drake_ op 23-06-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 02:02:
[...]

daar word je ook niet altijd vrolijk van
Nou, ik denk dat je minder problemen kunt verwachten met een auto waar rustig mee gereden is en die goed onderhouden is, dan met een auto die afgeragd is door een 18 jarige puber met te weinig centen voor goed onderhoud ;)

Pagina: 1