Toon posts:

[XP] Hibernating in een vicieuse cirkel*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn syteem bestaat uit een Dell desktop met daarop Windows XP home.

In een moment van zwakte heb ik ingesteld dat de computer in slaapstand gaat bij het afsluiten zodat het opstarten sneller ging. Dat ging lange tijd goed, maar zonder enige aanwijsbare reden (geen nieuwe programma's geinstalleerd, geen nieuwe randapparatuur o.i.d.) krijg ik nu een probleem:

Bij het opstarten met de aan/uit knop krijg ik kort het Dell scherm te zien, daarna de medeling dat Windows resuming is, vervolgens de mededeling "Preparing to hibernate", een fractie van een seconde het Windows scherm met alle gebruikers, en vervolgens aan zwart scherrm. Daar hangt de computer. Weer de aan/uit knop indrukken levert het windows scherm "hibernating" op, waarna de computer afsluit. F2, F8 en F12 tijdens opstarten levert een halve seconde de gebruikelijke schermen op, met daarna het Black SOD.
USB randapparatuur kan hier een probleem geven, die heb ik verwijderd.

Resultaat is dat ik in het geheel mijn computer niet in kan en dus ook de hibernate stand niet uit kan zetten. Een opstart CD heb ik niet, is dat nu niet alleen dodelijk voor mijn scherm maar ook vor mijn systeem?

Verwijderd

en als je de computer eens helemaal uitzet en op laat starten?

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
CTRL-F11 System restore.. nadeel. je bent alles kwijt.

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:22:
Dat gaat dus niet, als je goed leest.
Inderdaad een lastig probleem. Heb je al gegoogled of zo?

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het is mij een keer gelukt zoiets te doorbreken door de pc halverwege het opstarten vanuit slaapstand een keer keihard uit te schakelen (5 seconden op de power knop, of stekker er uit). De eerst volgende keer kreeg ik de vraag te zien dat er iets fout was gegaan, en of ik nogmaals vanuit slaapstand wou opstarten of normaal wou opstarten.

[ Voor 14% gewijzigd door PierreAronnax op 17-06-2006 20:30 ]

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Verwijderd

je hebt als het goed is nu een werkende computer, juist?
Kan deze branden? zoja, mooi...

want als ik het goed begrijp(als ik het fout begrijp grijp in...) start je computer normaal op als je de hibernate file weggooid, knoppix cdtje branden, computer opstarten vanaf (KNOPPIX) cd... Hibernate.sys weggooien en je computer start weer op? denk ik...

(ONTOEREKENINGS VATBAAR :P )

kan je je computer helemaal uit krijgen dat hij niet meteen uit hibernate komt

(gebruik zelf nooit hibernate, met goed onderhoud en liefde starten mijn schatjes snel genoeg op O+ )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 20:33 ]

Verwijderd

ram.con schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:25:
[...]

Dat gaat dus niet, als je goed leest.
Inderdaad een lastig probleem. Heb je al gegoogled of zo?
ik doelde op helemaal uit, en in zijn verhaal werd niet duidelijk dat hij dat geprobeerd had, alleen de zachte uit, niet de volle mep stroom eraf...

• The__Virus
  • Laatst online: 21:38
Stroom eraf zal totaal geen verschil maken, aangezien er iedere keer bij opstarten simpelweg een image van de HDD in het geheugen wordt gelezen. Daar heeft de stekker eruit trekken totaal geen invloed op, het is niet iets hardwarematigs.

Verwijderd

The__Virus schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:15:
Stroom eraf zal totaal geen verschil maken, aangezien er iedere keer bij opstarten simpelweg een image van de HDD in het geheugen wordt gelezen. Daar heeft de stekker eruit trekken totaal geen invloed op, het is niet iets hardwarematigs.
ok, dus als ik het goed begrijp, kom je niet langs post, niet langs het moment van f8, en start windows gelijk op? klinkt onlogisch... (en nee, je krijgt geen 20.000 €)

Als de TS eens wat van zich liet horen kunnen wij ook weer verder komen, ben namelijk wel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 21:28 . Reden: gewoon had ik zin in... ]

• The__Virus
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:19:
[...]

ok, dus als ik het goed begrijp, kom je niet langs post, niet langs het moment van f8, en start windows gelijk op? klinkt onlogisch... (en nee, je krijgt geen 20.000 €)

Als de TS eens wat van zich liet horen kunnen wij ook weer verder komen, ben namelijk wel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden...
Je begrijpt inderdaad goed, op dat posten na. Problemen lezen is een gave, die heb je blijkbaar niet:
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:16:
Mijn syteem bestaat uit een Dell desktop met daarop Windows XP home.
F2, F8 en F12 tijdens opstarten levert een halve seconde de gebruikelijke schermen op, met daarna het Black SOD.
En die opmerking van helemaal uit zegt net zoveel als een boom.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:22:
Die je overigens 3x aanhaalt.

[ Voor 11% gewijzigd door The__Virus op 17-06-2006 22:32 ]

Verwijderd

ok, duidelijk...
en hoe zit het dan met het deleten van de hibernate.sys?

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie suggesties.

Ik heb de stekker tijdens het opstarten er uit getrokken, maar zoals The Virus al vermoedde heeft dat geen enkel effect. De daaropvolgende keer leest hij weer evenzo vrolijk de image van de HDD.

Googelen leverde de suggestie op dat ranapparatuur met USB soms een probleem kunnen vormen bij hibernation, die heb ik voor dit moment allemaal verwijderd.

De suggestie van ronnie89728 om hibernate.sys te deleten zou ik graag uitvoeren, maar omdat de computer continu pendelt tussen "preparing for hibernate" als ik de aan/uit knop indruk en "hibernating" zelf, als ik de aan/uit knop nogmaals indruk, heb ik geen enkel moment waarin ik in het systeem in kan breken.

Katsjandra

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:34:
Dank voor jullie suggesties.

Ik heb de stekker tijdens het opstarten er uit getrokken, maar zoals The Virus al vermoedde heeft dat geen enkel effect. De daaropvolgende keer leest hij weer evenzo vrolijk de image van de HDD.

Googelen leverde de suggestie op dat ranapparatuur met USB soms een probleem kunnen vormen bij hibernation, die heb ik voor dit moment allemaal verwijderd.

De suggestie van ronnie89728 om hibernate.sys te deleten zou ik graag uitvoeren, maar omdat de computer continu pendelt tussen "preparing for hibernate" als ik de aan/uit knop indruk en "hibernating" zelf, als ik de aan/uit knop nogmaals indruk, heb ik geen enkel moment waarin ik in het systeem in kan breken.

Katsjandra
Bij hibernaten krijg je, lijkt me, wel het bootscreen te zien. Bij standby is dit niet, maar bij hibernate wel hoor. Als het goed is kun je gewoon booten vanaf de CD

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• The__Virus
Inderdaad, aangezien de BIOS gewoon geladen wordt, kun je daarin de boot volgorde wijzigen. Zet de CD-ROM bovenaan, boot met de XP herstel-console en HERNOEM hibernate.sys (voor hetzelfde geld doet ie zonder nog minder :X).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Normaal gesproken moet je een "resume from hibernate" met [esc] kunnen onderbreken waarbij de vraag wordt gesteld of je de hiberfil.sys wil wegkieperen en een normale systeemstart wil doen...

Dat ook al geprobeerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1