Strepen in beeld

Pagina: 1
Acties:

• Yavaris
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:05
Een van de pc's bij mij thuis vertoont opeens paarse en groene strepen in beeld. Ik heb een beetje rondgekeken op de forums, en daar staat dat het of aan je drivers ligt, of dat de kaart naar de knoppen is.

De drivers heb ik geupdate naar de meest recente versie (Catalyst 6.5) en daarmee is het probleem niet verholpen, dus neem ik aan dat de kaart het niet meer zo goed doet.

Nu is het vreemde, die kaart zit al een jaar in die kast en er is voor de rest niets anders mee gebeurd, geen andere koeler ofzo, gewoon de stock fan die er standaard opzit.

Kan het zijn dat ivm de recente hittegolf dat dat ding het heeft begeven? Of weet iemand nog een andere oorzaak?

Specs:
Pentium IV HT 2,8Ghz
ATI radeon 9800 pro AIW
Geen flauw idee wat voor mobo (TG 865PE ?)
Novita 17" CRT monitor
FSP 300W psu
(PC was gewoon zo'n el cheapo ding (advent), ik heb later die 9800pro erin gezet. Over de procfan zit een kap dattie automatisch naar buiten blaast)

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 15:33
Nou check anders eerst is na wat de temps zijn van die kaart, en check ook ff of het fannetje nog draait;)

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:22
Heeft de kaart het ook als je de comp net opstart?
Zo ja dan kan je er vanuit gaan dat de kaart niet meer 100% is.

Probeer de clock van je core en mem van je kaart eens naar beneden te zetten of het dan weg gaat.

• Goros
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 12:08
trek de kaart er eens uit en check eens of je visueel rare dingen op de kaart ziet.

• Yavaris
Fan draait. Temperaturen zal ik zo eens met een thermometer checken ofzo, zitten geen sensors op het mobo, en andere tempmeters heb ik thuis niet.

Ja, hij heeft het al vanaf het opstarten. Ik zal em zo eens downclocken met die ATItool

Nee, er is visueel gezien dan niks mis mee.

Ow enne, ik had mn TFT van mijn eigen pc even gepakt om te kijken of het aan de monitor lag, wat niet zo was, maar nu is mijn eigen pc ook gaan trippen. De hele tijd ververst het scherm zichzelf, en dingen worden ook niet helemaal jofel meer weergegeven. Ik vind het wel verdomd toevallig. Kan het misschien een virus zijn? (ben nu aan het scannen)

Specs eigen pc:
proview 866 18" tft
amd 4400+
7800GT
asus A8n5x mobo

Verwijderd

Ik heb ook strepen check dit screen: http://users.telenet.be/debuckramses/IMG_0475.jpg :s

het zijn niet de golven die ik bedoel maar die verticale balk

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 20:38 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Een virus wordt niet overgedragen via je monitor iig ;) Het kan natuurlijk dat je op beide pc's hetzelfde hebt gedownload de laatste weken en dat je dan toevallig hetzelfde virus is, maar het lijkt me sterk.

Ik ben bang dat door de videokaart uit die ene pc jouw TFT is overleden.. (of deed die ook al zo vaag voordat je hem aan die ander had gehangen?)

• Yavaris
Eigen PC herstart, die doet nu weer normaal. Dacht zeker dattie leuk kon zijn door die ander na te apen :/ .

ATItool werkt bij de eerste pc helemaal niet, downclocken doet niks, en bij het zoeken naar artifacts krijg ik een foutmelding:

Cannot init Direct3D

[ Voor 5% gewijzigd door Yavaris op 17-06-2006 20:43 ]

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:22
Heb je toevallig een screenshot van die strepen?

En dat atitool geen direct3d kan vinden heeft weer te maken met je windows installatie.

Heb je ook al een clean install geprobeerd van windows?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:32:
Ik heb ook strepen check dit screen: http://users.telenet.be/debuckramses/IMG_0475.jpg :s

Edit: laat maar
Hmm, toch op die golven gelet :(

[ Voor 23% gewijzigd door marcieking op 18-06-2006 14:55 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Yavaris
Ik heb ff een oude nVidia Riva uit de kast getrokken en die in de plaats van die Radeon erin gestoken. Toen werkte alles opeens weer goed (behalve dat er nu nog steeds niet op te gamen valt, maja wat wil je met 16mb videogeheugen).

Dus ik denk toch dat die kaart naar z'n grootje is en dat ik een nieuwe moet kopen. Zonde, iig bedankt voor de hulp.

• TheZeroorez
  • Niet online
Als 'ie nieuw gekocht is kun je hem natuurlijk ook RMA'en ;)

• Yavaris
Nee, kaartje is al twee jaar oud en heeft al een hoop meegemaakt. Vind het nog raar dat hij het zo opeens begeeft, alleen omdat het ff heet is in NL.

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, ik denk dat het meer je voeding is die niet genoeg power kon leveren toen jij net veel vroeg van je hele PC, en het erg heet was.. ;)

• Invad3r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 16:44
Ik heb precies het probleem met de Philips 200w6cs wat in deze foto is te zien, heb jij hier inmiddels een oplossing voor?

Oh, nog iets iets, in een ander topic las ik dat je zei dat alle Philips 200w6cs met op de achterkant een code vanaf 000550 nieuwe 8ms exemplaren zijn. Over welke code heb je het dan, de serial number?
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:32:

Verwijderd

Invad3r schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:37:
Ik heb precies het probleem met de Philips 200w6cs wat in deze foto is te zien, heb jij hier inmiddels een oplossing voor?

Oh, nog iets iets, in een ander topic las ik dat je zei dat alle Philips 200w6cs met op de achterkant een code vanaf 000550 nieuwe 8ms exemplaren zijn. Over welke code heb je het dan, de serial number?

[...]
ik heb hem moeten RMA'en :(. Kun je uw serial number eens geven (staat achteraan uw scherm)? de mijne is iets van VN 2c 0606 dus 606 is groter dan 550 -> 8ms 800:1 paneel :).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 17:42 ]

• Invad3r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 16:44
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:40:
[...]

ik heb hem moeten RMA'en :(. Kun je uw serial number eens geven (staat achteraan uw scherm)? de mijne is iets van VN 2c 0606 dus 606 is groter dan 550 -> 8ms 800:1 paneel :).
Okey, dat deel. Bij mij is dat 0608, met een fabricagedatum van februari 2006. Dat zit dus zo te horen wel goed. Helaas wordt het voor mij nu dus ook RMA, ivm. met de strepen :(

Bedankt voor de informatie.

Verwijderd

Tenzij het een defecte dvi kabel zou zijn, maar aangezien de dsub kabel die strepen ook gaf...ik dacht dat mijne van maart was, hopelijk geven ze nu een goeie versie anders wordt het weer rma en zo blijven we bezig he.
Pagina: 1