[FireFox] pagina's laden soms zeer traag

Pagina: 1
Acties:
  • 2.420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Okee ik geef toe dat het raar klinkt, maar soms klik ik in FireFox op een link binnen een pagina, en die laadt dan heel traag. Ik moet dan nog een keer klikken om de pagina te openen, omdat het laadbalkje niet of half volloopt. Heb het bij verschillende pagina's geprobeerd. IE doet dit niet.

Waar kan het aan liggen? Heb ook al FF opnieuw geinstalleerd (zonder eerst deïnstalleren) maar dat hielp niet. Het is iig pas sinds eergisteren ofzo...

Mvg Stijn

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Kijk is bij Extra, Opties, Verbindinginstellingen, niet per ongeluk een proxy ingesteld? Je moet dus directe verbinding met internet hebben.

• Stijnhoofd
Dat lijkt te werken ja! Hartelijk dank.

EDIT: toch niet helaas.

[ Voor 26% gewijzigd door Stijnhoofd op 19-06-2006 14:08 ]

Mvg Stijn

• Stijnhoofd
Ik heb ook het volgende geprobeerd, gevonden op een forum:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Free Republic
Home · Browse · Search News/Activism
Topics · Post Article

Skip to comments.

How To Speed Up Firefox (Helpful Vanity)

Posted on 12/12/2004 12:45:50 PM PST by KoRn

Here's something for broadband people that will really speed Firefox up:

1.Type "about:config" into the address bar and hit return. Scroll down and look for the following entries:

network.http.pipelining
network.http.proxy.pipelining
network.http.pipelining.maxrequests

Normally the browser will make one request to a web page at a time. When you enable pipelining it will make several at once, which really speeds up page loading.

2. Alter the entries as follows:

Set "network.http.pipelining" to "true"

Set "network.http.proxy.pipelining" to "true"

Set "network.http.pipelining.maxrequests" to some number like 30. This means it will make 30 requests at once.

3. Lastly right-click anywhere and select New-> Integer. Name it "nglayout.initialpaint.delay" and set its value to "0". This value is the amount of time the browser waits before it acts on information it recieves.

If you're using a broadband connection you'll load pages MUCH faster now!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En ik heb broadband (Chello) maar het werkt niet.

Mvg Stijn

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb iets dergelijks ook ondervonden, en ben eigenlijk een beetje tot de conclusie gekomen dat het volgens mij aan de Java Runtime Environment van Sun ligt. Als er een java-applet op de pagina staat (wat nog wel eens wil) moet eerst de JRE geladen worden - en dat neemt wat tijd in beslag. Helaas kan FF niet (overigens logisch) met de MS java VM overweg.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Stijnhoofd
The_Eagle schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:37:
Ik heb iets dergelijks ook ondervonden, en ben eigenlijk een beetje tot de conclusie gekomen dat het volgens mij aan de Java Runtime Environment van Sun ligt. Als er een java-applet op de pagina staat (wat nog wel eens wil) moet eerst de JRE geladen worden - en dat neemt wat tijd in beslag. Helaas kan FF niet (overigens logisch) met de MS java VM overweg.
'Ik heb iets dergelijks ook ondervonden'... heb je het nog steeds?

Het is niet regelmatig helaas. Dat is ook zo gek. Soms wel en soms niet. Lijkt wel dat, hoe langer ik een pagina niet ververst of doorgeklikt heb, het meer is. Maar ook op andere momenten. Dat van die vorige post deed ook niet veel af.

Deze geeft heel veel problemen: http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/daily/bb64

[ Voor 7% gewijzigd door Stijnhoofd op 19-06-2006 16:44 ]

Mvg Stijn

• Stijnhoofd
Heb er nog steeds last van. Ook het volgende had geen effect:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Met deze tweak kan je de snelheid van Firefox flink verbeteren.

Het eerste wat je moet doen is Firefox openen en in de adres balk: about:config typen, je krijgt nu een pagina te zien waar
je allerlei instellingen van Firefox kan wijzigen.

Zoek naar:
- nglayout.initialpaint.delay en verander die naar 0, standaart staat die op 250.

Zoek het volgende ook op:
- network.http.max-connections en verander die naar 64

- network.http.max-connections-per-server en verander die naar 21

- network.http.max-persistent-connections-per-server en verander die naar 8

Als je Firefox nu opnieuw opstart dan merk je dat de pagina's veel sneller worden geladen.

Mvg Stijn

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Gaarne wilde ik dit topic terug onder de aandacht brengen. Ik heb namelijk al meerdere malen last van een soort gelijk probleem, echter met verbinding instellingen of >server configuraties in about ligt het niet. Bij mij is het al meerdere malen dat mijn firefox hartritme stoornissen heeft maw pagina's worden niet geladen, de download nokt er ineens mee, een email kan niet worden verstuurd = blauwe balkje loopt niet vol. Het enige dat helpt zijn o.a meerdere malen blijven drukken/klikken, drukken op stoppen en dan nog een keer proberen, firefox helemaal opnieuw opstarten of in het meest cruciale geval de pc opnieuw opstarten. Voor wie is dit herkenbaar?? Ik heb me laten vertellen dat het ook wel eens een adaware virus kan zijn zoals een zeer schadelijke keylogger. Mijn av prog kunnen echter niets vinden! Het is niet de bedoeling dat ik nou firefox helemaal opnieuw wil installeren, er moet een makkelijkere uitweg zijn.
Ik heb trouwens ook geprobeerd op trefwoord te zoeken, maar ik vind niks op traag, hapert, doet het niet.. ik probeer het even via deze weg.

[ Voor 0% gewijzigd door Jarwo op 13-01-2007 06:07 . Reden: d'tjes en t'tjes ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Jarwo schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 06:06:
pagina's worden niet geladen, de download nokt er ineens mee, een email kan niet worden verstuurd = blauwe balkje loopt niet vol.
Ja kijk, maar dan is dit topic helemaal niet van toepassing op jouw probleem. Dit topic gaat specifiek over traag ladende pagina's in Firefox en verder niets.

Bij jou lijkt echter de complete verbinding weg te vallen, want je geeft aan dat downloads ermee kappen en dat je zelfs geen email kunt versturen. Dus ligt je hele verbinding op dat moment niet gewoon plat? Kabelmodem offline of iets dergelijks? (Ik ga er voor het gemak dus even vanuit dat je internet via een kabelmodem, maar ik kan natuurlijk de plank misslaan.)

Terwijl de kabelmodem op zijn dooie gemak weer verbinding met de provider zoekt, zit jij ijverig op de stoppen/vernieuwen knopjes te klikken, en tja op het moment dat de kabelmodem weer online is kun je dus weer pagina's openen.

Ik wil maar even aangeven dat de oorzaak van jouw probleem helemaal niet op de pc hoeft te liggen. ;)

• Qumars
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-01-2016
Jarwo schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 06:06:
Gaarne wilde ik dit topic terug onder de aandacht brengen. Ik heb namelijk al meerdere malen last van een soort gelijk probleem, echter met verbinding instellingen of >server configuraties in about ligt het niet. Bij mij is het al meerdere malen dat mijn firefox hartritme stoornissen heeft maw pagina's worden niet geladen, de download nokt er ineens mee, een email kan niet worden verstuurd = blauwe balkje loopt niet vol. Het enige dat helpt zijn o.a meerdere malen blijven drukken/klikken, drukken op stoppen en dan nog een keer proberen, firefox helemaal opnieuw opstarten of in het meest cruciale geval de pc opnieuw opstarten. Voor wie is dit herkenbaar?? Ik heb me laten vertellen dat het ook wel eens een adaware virus kan zijn zoals een zeer schadelijke keylogger. Mijn av prog kunnen echter niets vinden! Het is niet de bedoeling dat ik nou firefox helemaal opnieuw wil installeren, er moet een makkelijkere uitweg zijn.
Ik heb trouwens ook geprobeerd op trefwoord te zoeken, maar ik vind niks op traag, hapert, doet het niet.. ik probeer het even via deze weg.
probeer eens adaware ;)

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Nog bedankt voor uw aandacht. Ik maak geen gebruik van een kabelmodem en mijn verbinding is verder wel okee.
Kort na dat ik dit bericht had geplaatst is er een soort van svchost.exe toepassing geknapt (?), deze geeft elke keer weer een melding als ik de computer opstart.
Het enige wat ik denk te missen zijn enkele icoontjes rechtsonderin de taakbalk en die moet ik dan weer apart opstarten, niks aan de hand zou ik zeggen, behalve dat..

mozilla firefox ook weer soepel draait

Volgens mij zat daar ergens de oorzaak, maar was het spy/ad aware? Als ik zo eens wat bronnen opzoek is het ook wel eens een backdoor vulnerability of een trojan?

"which may be installed for malicious purposes by an attacker allowing access to your computer from remote locations, stealing passwords, Internet banking and personal data. If unaccounted for, this process should be removed immediately."

[ Voor 23% gewijzigd door Jarwo op 14-01-2007 22:17 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 22:13
Tjah misschien niet helemaal volgens de TS maar ik kom er ook in de buurt. Ik heb dan Orange ADSL Family en ik heb hier ook wel eens last van. Soms laad de hele pagina in Firefox in een keer en snel en de andere keer moet ik hem een keer verversen en dan laad alles wel. Dit komt vooral voor bij plaatjes.

Overigens komt het ook wel eens voor dat ik bij Google op een link klik en dat hij het dan niet doet, totdat ik er een tweede keer op klik Net of er even een time-out plaats vindt.. Dit is overigens pas bij mij gekomen sinds Firefox 2.0 dacht ik.
Pagina: 1