Toon posts:

Welke WLAN router?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek voor een middeklein bedrijf een WLAN router die (erg) goed bereik heeft. Deze hoeft alleen maar als switch te fungeren, omdat er al een router in het netwerk hangt die internet en DHCP adressen ed. uitdeelt. Dit moet dus geen standaard Linksys ding worden en geen router functie... Ik kan zo niets vinden wat nou echt goed is wat dat betreft..

Kan iemand me aub helpen?

Dank..

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Waarom wil je persé een router, terwijl je al aangeeft dat je geen router nodig hebt. Kortom: neem gewoon een acces point.

En uitzoeken welke geschikt is kan je ook eerst zelf eens proberen lijkt me? Anders snap ik sowieso niet waarom dat bedrijf jou zoiets laat regelen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Hoeveel computers moeten eraan hangen ? en waarom kan de Wlan router de oude niet gewoon vervangen ?

Edit: wat versta je onder goed bereik? meerdere verdiepingen in het gebouw? veel muren ? grote/kleine kantoren ?

[ Voor 37% gewijzigd door Dutchie! op 17-06-2006 19:26 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

Topicstarter
Aap schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 19:25:
Hoeveel computers moeten eraan hangen ? en waarom kan de Wlan router de oude niet gewoon vervangen ?

Edit: wat versta je onder goed bereik? meerdere verdiepingen in het gebouw? veel muren ? grote/kleine kantoren ?
4 PC's maar, de rest is bedraad as the lake of fire.
meerdere verdiepingen.. dus het moet lijpe shit zijn. veel muren, kleine kantoren

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:09
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 19:29:
[...]

4 PC's maar, de rest is bedraad as the lake of fire.
meerdere verdiepingen.. dus het moet lijpe shit zijn. veel muren, kleine kantoren
Denk niet dat je dat lukt met 1 AP, als je tenminste binnen de officiele 100mW EIRP norm wilt blijven.

Waarom per verdieping niet een AP plaatsen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geen idee, bij die specs staat namelijk niks over het bereik (oftewel vermogen) van dat ding.

Verder is het alles behalve van gewenst om zo snel achter elkaar in je eigen topic te posten. Dat zou je na drie jaar toch wel moeten weten, net zoals dat het niet de bedoeling is dat je hier maar wat vage eisen en ideeën neerplempt en het 'ons' laat uitzoeken.

Als het voor een bedrijf is, en er dus hoge eisen aan de kwaliteit van het netwerk worden gesteld zou ik zoiets ook door een bedrijf laten inrichten. Zoiets is namelijk alleen te doen met verstand van zaken en genoeg kennis van dat pand. En zeker dat laatste zul je hier op GoT niet vinden.

Veel kans kom je er met standaard acces points iig niet, laat staan met één standaard acces point. Als het gaat om meerdere verdiepingen (hoeveel?) en kleine kantoren (hoe veel, hoe klein) dan zul je eerder aan meerdere professionele acces points moeten denken met eventueel speciale antennes.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga met de Linksys Wireless LAN 54Mb accesspoint (WAP54G) die er nu al staat wel bridgen..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie Orion84

Verder zoek je dus simpelweg een Access Point .. :P

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.