Hoe reset ik kabelmodem vanaf mijn PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173226

Topicstarter
Mijn excuses als dit niet het juiste forum is voor dit probleem.

Ik heb een kabelinternet abonnement van @home, het was eerst Nutsbedrijven Maastricht maar ze zijn overgenomen door Essent. Nou heb ik regelmatig last van het uitvallen van mijn internetverbinding en meestal dien ik gewoon de kabelmodem opnieuwe uit weer aan te zetten. Het probleem is echter dat ik helemaal boven in een studentenwoning woon en de kabelmodem beneden ligt op iemand anders kamer. Een oplossing die ik al had voorgesteld om een timer op de stroomkabel van het kabelmodem te zetten wilde degene beneden niet aan. Aangezien het nogal vervelend is dat ik die telkens moet storen om het kabelmodem te resetten zou ik willen weten of het mogelijk is en zo ja hoe om dat vanaf mijn PC te doen?

Het kabelmodem is van het merk Thompson en in de instellingen van mijn netwerkverbinding vond ik een IP adres dat in mijn browser leidde naar een venster waar om een username en password werd gevraagd. Ik heb al van alles geprobeerd om van mijn accountgegevens in te voeren maar zonder resultaat. Is het mogelijk dat ik van daar in het modem kan komen en het kan uit- en aanzetten? Of zijn er nog andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Je zult in de web interface moeten kunnen komen ja. Bij m'n Motorola modem (UPC) is die open zonder login en kan ik m'n modem resetten vanaf een PC.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179479

Met de Motarola modem weet ik het wel, Configuration en dan staat er onderin de button : Restart Cable Modem.

Als je een Thompson hebt weet ik het niet, vraag een nieuwe modem aan bij @home wat ik ook heb gedaan en het kost je niks.dit was bij mij het geval.

Om in de config te komen is het misschien dit adres : http://192.168.100.1

Succes ermee

oeps iets te laat ...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 179479 op 17-06-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X4n
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 09:31

X4n

/edit te laat

[ Voor 87% gewijzigd door X4n op 17-06-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Staat er toevallig ook nog een (goedkoop) routertje tussen dat modem en jou pc? Want die willen namelijk nog al eens voor problemen zorgen als er veel verbindingen openstaan (filesharing enzo). Meestal helpt dan een modem reset, omdat de router dan zijn verbinding met internet verliest en zijn (volgelopen) tabel met verbindingen reset.
Daardoor lijkt het probleem bij het modem te liggen terwijl het probleem eigenlijk in de router zit.

Mocht het probleem echt bij het modem liggen, dan zou ik dat probleem bij @home neerleggen ipv te gaan prutsen met resetten en dergelijke, want dat zou natuurlijk echt niet mogen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zit niks tussen de kabelmodem en mijn PC alleen een lange UTP kabel dus geen router en dergelijke. Ik zal wel contact opnemen met @home en vragen of ik een nieuw kabelmodem dan kan krijgen. Mijn huidige is volgens mij al oud en heb ik al ruim 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173226 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 19:00:
Er zit niks tussen de kabelmodem en mijn PC alleen een lange UTP kabel dus geen router en dergelijke. Ik zal wel contact opnemen met @home en vragen of ik een nieuw kabelmodem dan kan krijgen. Mijn huidige is volgens mij al oud en heb ik al ruim 3 jaar.
Hoe maakt die dan een sluis naar alle andere pc's in het studenten hok. ?? via een switch ? of extra netwerkkaart ?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 179479 op 17-06-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 179479 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 19:05:
[...]

Hoe maakt die dan een sluis naar alle andere pc's in het studenten hok. ?? via een switch ? of extra netwerkkaart ?
Ik ben momenteel de enige die via dat kabelmodem op internet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou @Home eens bellen inderdaad.. het is niet normaal dat je je kabelmodem zo vaak moet resetten :P Oudere Thomsons (o.a. TCM390) staan er trouwens wel om bekend dat ze nog wel eens vast willen lopen als je heftig zit te Bittorrenten.

Kijk trouwens eens of je je modem kunt bereiken via http://192.168.100.1/ , daar zou geen wachtwoord voor nodig moeten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Bigs op 17-06-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat je niet afzeiken door @home hierin staan ze bekend, ze zullen wel zeggen zo van ; een nieuwe modem is niet nodig blablablabla want wij hebben dhcp problemen of ip adressen zijn op ...

Vraag om een Motarola surfboard modem, want ik heb een week lang de nieuwe Arris modem getest en dit was 1 groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bigs schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 19:09:
Ik zou @Home eens bellen inderdaad.. het is niet normaal dat je je kabelmodem zo vaak moet resetten :P Oudere Thomsons (o.a. TCM390) staan er trouwens wel om bekend dat ze nog wel eens vast willen lopen als je heftig zit te Bittorrenten.

Kijk trouwens eens of je je modem kunt bereiken via http://192.168.100.1/ , daar zou geen wachtwoord voor nodig moeten zijn.
Bedankt, ik zal dan maar geen torrentjes meer draaien.

Ik had die link gisteren geprobeerd en kreeg ik niks, uiteindelijk sprong mijn internetverbinding opeens aan nu ben ik wel in de web interface van het modem gekomen. Het kan zijn dat ik gewoon het adres verkeerd had ingetypt. Ik vond daar een pagina waar scan frequencies kunnen worden ingesteld en een knop met "set values and reboot" hopelijk kan ik dat nu proberen als ik hem weer moet resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173226 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 10:05:
[...]

Bedankt, ik zal dan maar geen torrentjes meer draaien.

Ik had die link gisteren geprobeerd en kreeg ik niks, uiteindelijk sprong mijn internetverbinding opeens aan nu ben ik wel in de web interface van het modem gekomen. Het kan zijn dat ik gewoon het adres verkeerd had ingetypt. Ik vond daar een pagina waar scan frequencies kunnen worden ingesteld en een knop met "set values and reboot" hopelijk kan ik dat nu proberen als ik hem weer moet resetten?
Je hebt volgens mij deze modem van @home :

Thomson TCM290
Afbeeldingslocatie: http://img.shopping.com/cctool/PrdImg/images/pr/100X100/00/01/95/c7/a1/26593185.JPG

Hierin zit een webinterface maar daar is volgens mij geen knop te vinden voor het restarten van uw modem.

Bij de Motorola Surfboard SB51000
Afbeeldingslocatie: http://www.theelectronbeam.com/graphics/SB-5100.jpg

Hierin zit ook een webinterface maar dan wel met deze knop :

Afbeeldingslocatie: http://82.73.35.12/tweakers.net/foto1-s.JPG

Als je een Arris modem krijgt, zit hiervoor helaas geen webinterface in, ik mocht deze testen maar voor mij is er bijna een week geen internet geweest door deze modem.

De motorola surfboard kan ook meer connecties aan dan uw oude modem, dus een torrent draaien is dan geen probleem.
Pagina: 1