Toon posts:

[DOS] Opstartdiskette met aspi drivers voor sata hdd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, graag zou ik wat hulp ontvangen.

Ik heb het volgende probleem:
Sinds gisteren heb ik geen toegang meer tot mijn harde schijf, een Maxtor MaxLine III 250gb.

Ik probeer al de hele middag om een diagnostic programma van maxtor er op los te laten, maar het lukt me niet.
Aangezien ik een SATA hardeschijf heb moet ik een opstartdiskette hebben waarin deze wordt geladen, de zogenaamde ASPI drivers. Pas als me dat gelukt is dan kan ik dat diagnostische programma runnen. Maar ik ben nu al uren aan het klooien. Veel geprobeerd, google, tweakers.net forum, etc... Ik kom er niet meer uit.

Hulp graag!!!!

(en ik heb al een bootdisk gemaakt via de optie formateren: ms-dos opstartdiskette maken. Maar dan mis ik de aspi drivers.)

En ik kan niet de xp opstart diskettes maken, ik heb maar 2 diskettes die het nog doen hier. Misschien een boot cd maken? maar hoe dat moet kan ik ook nergens duidelijk vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 18:27 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:06
Op de cd van je moederbord staan drivers voor je sata controller (deze kun je ook nodig hebben tijdens de instalatie van je windows, als de controller niet herkend wordt).

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat weet ik. Ik heb die drivers ook op een diskette staan, maar die zijn bedoelt om te gebruiken tijdens de installatie van windows xp (f2 drukken en dan de juiste schijf selecteren). Maar hoe kan ik ze gebruiken als ik met dos opstart?

• asfaloth_arwen
Ik weet niet wat er op die diskettes staat (mijn controller wordt gelukkig automatisch herkend bij instalatie, dus geen nodig) maar als er bijv. een .com bestand opstaat kan het misschien ook is dos gebruikt worden.

ben niet van de dos-generatie, begonnen met w3.11 dus meer dan echt standaard dingen in dos moet ik ook uitzoeken

[ Voor 28% gewijzigd door asfaloth_arwen op 17-06-2006 18:40 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt kiezen uit verschillende besturingsprogramma's, zoals xp, win98, millenium. Daar staan twee bestanden dan. Een .sys en een .inf

Verwijderd

Topicstarter
Misschien iemand anders evaringen hoe ik het programma SCSIMAX.exe moet gebruiken?

http://maxtor.com/portal/...Diagnostics&downloadID=27

• asfaloth_arwen
er is een dos- versie van Maxblast die sata ondersteund. Staat op maxtor site.

informatie

download hier

[ Voor 72% gewijzigd door asfaloth_arwen op 17-06-2006 18:53 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, maar volgens mij heb ik die al geprobeerd. Versie 4.22 had ik, maar die liep vast. (Of ik moet meer geduld hebben, maar na 60 minuten was ie nog steeds aan het zoeken.)

• asfaloth_arwen
Probeer eens knoppix of bartPE, kun je de schijf vanaf deze PE's benaderen?

overzicht van alle tools maxtor met beschrijving

[ Voor 7% gewijzigd door asfaloth_arwen op 17-06-2006 18:55 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Knoppix of Bart PE zegt me helemaal niets :?

Ik heb net een milenium opstartdisk gemaakt, die werkte ook en laadde ook wat aspi drivers in, maar volgens het maxtor programma had ik geen aspi drivers die goed werkte.

Zucht :S

Ik ben nu maxblast 4 aan het installeren. Eens kijken of dat iets oplevert.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 19:06 ]

Pagina: 1