Toon posts:

Nieuwe monitoren of een pc speaker set?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar goed geluid!!! Wat ook redelijk hard kan. M'n broertje heeft 2x Tapco S-8 speakers maar die zijn me iets te duur. Ook heb ik een review gelezen van de Klipsch Promedia 5.1, die kwam als beste uit de bus (deze speakers zijn al oud). Heeft er iemand nog een goed idee? maximaal rond de 300,-

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Ik heb zelf een logitech Z2200 (2.1), het geluid klinkt er goed (moet je wel een goede geluidskaart hebben :) (dus geen sweex/qtec... :/ )) en et kan aardig hard 8)
ding kun je niet meer krijgen, wel de Z2300, die is ongeveer hetzelfde :) pricewatch: Logitech Z-2300 (2.1)

misschien is dit ook wel wat voor je :) : pricewatch: Logitech Z-5500 Digital (5.1)

[ Voor 47% gewijzigd door Moning2 op 17-06-2006 18:25 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 19:07
Nieuwe monitoren of een pc speaker set?
Beetje kromme vergelijking, een PC speakersetje komt in mijn ogen nooit in de buurt van goede monitoren.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:25
Hangt van je eisen af, wil je surround --> pc speakerset, vind je dat wat minder belangrijk en wil je gaan voor beter geluid --> monitoren :)

Last.fm
Films!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Ballebek schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 18:55:
Beetje kromme vergelijking, een PC speakersetje komt in mijn ogen nooit in de buurt van goede monitoren.
Juist. Als het hard moet zijn die Logitech dingen prima, maar ik vind 't met muziek echt niet om aan te horen. Een hoop gebonk en gedreun en het middengebied ontbreekt gewoon grotendeels.

Als je muziek zo belangrijk vindt: monitoren! Ver weg blijven van PC speakers. En kijk eens rond op Marktplaats. Ik heb hier JM Labs gescoord die jaren geleden per stelletje een dikke 2000 gulden hebben gekost. Tweedehands koop je zoiets dan voor 70 euro :P Een paar nette stands erbij en je hebt veel beter geluid dan welke PC speaker set dan ook.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Maar voor 300 euro heb je denk ik geen goede monitoren of wel?

En stel ik kies voor een 2.1 set wat zou dan het beste zijn:

logitech z3e?
logitech 2300
creative I-trigue 3800
ProMedia GMX A-2.1

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Wat wil je gaan doen met de boxen? muziek luisteren? Kan je gewoon boxen nemen, maar als je ook wilt gamen kan je ook de HD201 van Sennheiser nemen. 30 euro en heel goed geluid! :P Tenzei je alleen muziek luistert kan je beter boxen kopen, anders beter een koptelefoon

Greyh0und

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vooral muziek luisteren. Gamen boeit me niet zo :P. Dat doe ik een stuk minder dan muziek luisteren.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 19:01:
Maar voor 300 euro heb je denk ik geen goede monitoren of wel?
Zoals ik zei was ik voor 70 euro klaar en dan heb je speakers die nieuw vrij duur zijn geweest en erg goed bekend staan. JMLab/Focal is een topmerk. Ik heb 2 stelletjes voor dezelfde prijs kunnen kopen: eentje ziet er netjes uit en de andere zelfs als nieuw. Voor 300 euro kun je verdomd leuk spul kopen tweedehands :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor het advies. Ik hoop dat nog meer mensen met leuke ideeen komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb besloten te gaan voor de monitoren. Nu zoek ik monitoren to 300,- euro ideetjes? Ze moeten ook een mooie bass hebben.

Ik weet niet of iemand de Tapco S-8 kent maar zoiets zou ik wel leuk vinden.

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:43
is een M-Audio StudioPro 3 http://www.sallandautomatisering.nl/files/23855.jpg niet iets voor jou?

[ Voor 37% gewijzigd door __Deathscythe__ op 17-06-2006 20:09 ]

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
De studioPro 3 lijkt me niet helemaal aan te sluiten op zijn wensen, ik heb de M-audio Dx-4's
er komt een goed geluid uit, maar zeker geen zware bass. Dit zal bij zijn kleine broertje nog minder zijn.

wellicht dat de studio pro 4 + sub voldoen aan jouw wensen:
http://www.m-audio.com/products/en_us/LX421System-main.html

of de BX-5 monitoren:
http://www.m-audio.com/pr...StudiophileBX5a-main.html

veel m-audio producten zijn relatief goedkoop te krijgen op diverse duitse sites.

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Monitors geven iig. het neutraalste het geluid weer. Denk toch snel aan minstens 400 euro. Dan heb je een KRK RoKit 5 die erg leuk klinkt :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit zijn de speakers waar ik het over had:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3584_2.jpg

Ik gebruik ze bij de PC maar heb ze ook wel eens in de huiskamer getest. Komt een erg lekker geluid uit :) Stands erbij en je bent klaar. De stands die ik er onder heb zitten waren iets minder dan 60 euro per paar.

Pagina: 1