Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 09:51
Ik ben momenteel op zoek naar een losse mp3 speler (met flash geheugen, geen hdd) die ondersteuning bied aan de AAC-HEv2 standaard (ookwel eAAC+, eAACplus, AAC-HE+PS of AacPlus V2 genaamd).

Het zoeken op GoT levert zoizo bijna niets op , behalve enkele nieuwe telefoons die dit (gaan) ondersteunen. Google is ook bijna niet te doen, vééél telefoons, maar 'mp3'-spelers vind ik niet. Er zijn er wel (De iPod b.v.) die AAC ondersteunen, maar dit is de normale variant, AAC-LC. Hier zit ook meteen het hele probleem...De marketing afdeling weet niet eens precies wat het apparaat kan en zet er AAC neer i.p.v. precies erop te zetten WELKE AAC versie het is.

Maar goed, behalve een Nokia en de W710i van SE (wat telefoons zijn) heb ik er helemaal geen gevonden :? Zijn ze er wel?

Misschien nog even vermelden waarom... Met AAC-HEv2 kun je op ~48kbit/s al een redelijke FM/CD geluidje produceren, voor mobiel gebruik is dit echt goed genoeg! Momenteel heb ik voor het luisteren achter de computer al mijn cd's al in dit formaat omgezet en ik heb geen zin om dit nogmaal te gaan doen (elke keer als er een nieuwe cd op de speler moet).

En als je in het formaat geinteressert bent geraakt, kun je in WinAMP (5.12+) je cd's omzetten, of via een gratis command-line encoder van Nero: http://www.nero.com/nerodigital/eng/Nero_Digital_Audio.html

ps. Misschien een idee om in dit draadje een lijstje te maken van alle spelers (ook HDDs, Telefoons) die dit ondersteunen (ookal ben ik daar niet naar op zoek).

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:29
Meizu M6, heeft AAC ondersteuning :).

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 09:51
Bedankt voor de tip, alleen is dit een videoplayer... beetje overkill voor wat ik wil (wel ERG leuke gadget verder ;) )... Alleen kan ik ook in de specs niets vinden over het afspelen van AAC geluid, laat staan de HEv2-variant. Ik neem aan dat je dit zelf hebt getest, aangezien je ook in het topic over deze speler hebt gepost...

M'n tijd begint verder beetje krap te worden (voor een verjaardag), als het nu niets wordt ga ik wel naar een 'gewone' op zoek en zal ik wel weer een boel moeten encoden (:r) Naja.