Op/aanmerkingen op mn hardware lijstje? :) please?

Pagina: 1
Acties:

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
'lo all. Aangezien ik mn pa's pc niet meer mee mag nemen naar Lan's moet ik dr zelf wel een kopen, naja moet niet, wil ;)
Nu heb ik het volgende lijstje samengesteld, en wil ik heel graag jullie mening weten...dus of er nog op/aanmerkingen zijn! De totale prijs ligt nu rond de 4000 gulden. Dit is exclusief gf1-sdr, 128mbpc100ram en geluidskaart en speakers (heb ik al). Deze prijs mag niet hoger worden (tenzij iemand me geld wil doneren maar dat betwijfel ik |:(
Het belangrijkste doel van deze pc is dattie lang meegaat en games goed kan draaien.

Cpu: amd athlon tb 1200
mobo: abit kt7-a raid ata 100
mem: 128 pc 100-133
kewler: ???
hd: 45 gig ibm 7200rpm udma 100
dvdrom: creative encore kit
writah: yamaha 40x16x10 ide oem
monitor: 17" Ilyama A702HT
netwerkcard: 10/100 mbit utp pci
behuizing: atx midi 300 watt
flop: ... :P
mouse: logitech optical (niet mouseman)
keyboard: ...some cheapy thingie :P

Thanks for the help guys....you 0wn!

Greetz MICH

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:44
Goedgekeurd op de Yamaha na, neem er eentje met burn-proof of soort gelijke beveiliging..

Verwijderd

Het is een perfect systeem maar de brander is iets minder.
ik adviseer een plextor brander IDE met burnproof
verder = het een goed systeem
helpie

Verwijderd

Plextor brander en geen encore kit van creative, je systeem is krachtig genoeg om DVD's te encoden, je hebt daar geen kaartje voor nodig. Koop een Pioneer DVD.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:17

pro_6or

amateur_60r

gvd wat irritant dat ik je post nu niet kan zien!

Raid met een(1) HD? das knap van juh
Neem een 19" (a902mt of sony g400 ofsow)
Neem een pioneer dvd speler (slot in)
'Brander zie vorige post
Koo kwaliteitsgeheugen man een kt7a (raid) kan een fsb van 155 mhz halen doodzonde dus om geen geheugen te kopen dat dit niet aankan want dan kan je je systeem niet op een deze hoge fsb laten draaien en dat is doodzonde met deze proc!! (je weet zelf wel wat een fsb van 310mhz met je algehele systeemprestaties doet!! maw stel maar een nieuw lijstje op >:)

een treffende spreuk

• M1ch
Ik heb nog een hd van 6,4 :)
Maar ja die pleur ik er denk niet in dus dan heb ik geen raid nodig eh? Kan ik em wel MET kopen? voor het geval dat? of werkt da niet met 1 hd?

ikke wil 17" :P daar valt niet over te discussiëren :P

Pioneer dvd roger, welke precies? specs? price? En heb ik dan geen losse mpeg kaart nodig? (heb nu gf1-sdr)
-> ok geen los kaartje nodig (moet leren lezen), maar specs, price? please? thx!!!
Graag een typenummer?

Brander rogerdoger dat wordt die plextor met burnproof zooi 12x

Enne je had het ook over beter geheugen? Kan je wat hints geven voor een "newbie" ?
Ik heb namelijk nog een pc 100-128mb liggen en die gaat er zeker in dusse...dan heeft het toch niet echt nut bruter geheugen te kopen? Help?

Thanks!

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Koop ook een goed toetsenbord (liefst Cherry) met stevige (zware) toetsen, want met zo'n goedkope plastic ramplank werk je echt niet lekker... ;)

• M1ch
GRRRR :P

|:( |:( |:(

lol :)
Ja lekker boeiend :) Ik wil raggen op mn keyboard! Iemand nog suggesties op mn andre vragen? :)

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Komt reactie:
Raid werkt alleen met 2 schijven, raid is zo snel als je langzaamste schijf en zo groot als de kleinste (allebei maal 2) gebruik je dus de 6,4 dan heb je intotaal met nog een schijf hooguit 12,8 g :'( Je kan dus het beste twee identiek (ibm deskstar 30g ofzo) schijven kopen bij dit mobo. Je kan dit mobo overigens ook gewonn met een (1) hd gebruiken alleen dit is dan natuurlijk geen raid maar "gewoon" maar maakt gebruik van de normale udma 100 controller die ook op dit mobo aanwezig is (laat je budget het nu dus niet toe dan kun je een snelle schijf kopen en er dan later een identieke bijzetten om raid te kunnen gebruiken!
Pioneer 105sz 16xdvd 40xcd rom (slot in = gleuf geen laatje is cool en pioneer bouwt echte kwlaiteit (kheb ook een stand alone dvd speler van ze (leest zelfs zelf gebrande cd s door de dubbele laser!) kost 289 in de pricewatch.
Kingston geheugen van informatique moet 148 mhz fsb op cas2 kunnen halen, zie computer totaal van december! Mijn advies aan jou is om nog even te wachten met een PC te bouwen tot je genoeg weet van alle hardware om te weten wat de consequenties zijn van bepaalde keuzes, maar goed je moet het zelf maar weten!

Greetz

een treffende spreuk

• M1ch
Thx

Met jullie hulp kom ik zowieso al een hoop meer te weten...Tja alleen tijd om te wachten is dr niet! Dus dat is het probleem. Ik respecteer je mening onwijs man, maar ik kan gewoon niet wachten!

OK hier komt dan het defintieve lijstje (denk ik :)):

mobo: abit kt7-a (NON-raid) ata 100
mem: 128 pc 100-133 (tja...)
kewler: ??? (help? suggesties?)
hd: 45 gig ibm 7200rpm udma 100 ide
dvdrom: Pioneer 105sz 16xdvd 40xcd rom ide
writah: Plextor 12x burnproof ide
flop: ...blah
keyboard: ...some cheapy thingie

Verwijderd

Ik zou ipv die dondervogel 1.2 een 1.0 GHz versie nemen. Het geld dat je hieraan overhoudt zou ik gebruiken voor: meer ram of RAID (dus twee identieke schijfen buyen met RAID mobo). Eventueel kun je die 1.0 nog altijd overclocken;)(vooral met dat abit ding)

• M1ch
Heb nog 128 thuis liggen

dus in totaal 256, is wel te doen dus...

Over die raid tip, tja ik vind 45 gig wel genoeg...of werkt alles beter met raid en dan 2 hd's van laten we zeggen 22,5 ?

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Let er bij het geheugen op dat je CAS 2 neemt. Als je een beetje behoorlijk merk hebt is dit geen probleem, maar LET ER OP want ik zit hier dus vast aan CAS 3 (nieuw geheugen kopen en 128MB in oude PII :P

Verwijderd

Lo MICH! Zit je op IRC nu? =)
Ik heb nog wel wat leuke plaatjes enzo denk die je vast wel wilt zien. Hehe!
Is Anaalihi er ook? :D
Mzzl m8!

Verwijderd

Sorry, ik wist niet dat je nog 128meg had liggen, ik zou ook altijd 256meg nemen!:9

Ik denk dat je relatief (in de praktijk dus) meer snelheidswinst zult behalen met bijv. twee snelle ibm hd's in RAID 0 opstelling, dan door zoveel extra uit te geven aan die 200MHz wat dadelijk geen ruk meer waard is:(.

Verwijderd

Je hebt een snelle brander, maar de Recordables zijn duur, als ik jou was nam ik eentje met 8x/12x speed en burnproof, (ik raad PLEXTOR aan) en als ik jou was nam ik 256MB ram, hoe zit het met je graphics? ik zou een 3DFX Voodoo 5 5500 nemen (64 MB SD-RAM) en je sound? ik zou een CREATIVE SB Live! Platinum 5.1 nemen( lekker veel opties ) da's mijn op/aanmerking

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 20:39 ]

Verwijderd

Goed systeem, alleen de processor kan je beter vervangen door een 1Ghz en dan ietsjes overklokken scheelt een hoop geld...moet jezelf weten..
Die brander is te gek...niet luisteren naar plextor gangers, want plextor is zekers niet het beste, komt nergens als beste uit de test is dua ook niet het beste, en 16 x branden is echt snellllll.

Neem goed 133 Mhz geheugen zeker als je voor de KT7A gaat,

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ok is al een betere keus zo, je kan ook altijd later een losse raid controller erbij kopen en nog zo'n 45 g ibm dan heb je dan raid (of zoals jezelf al aangeeft nu gewoon alvast de kt7a raid kopen) Wat betreft geluid: niet de sb live nemen deze ondersteunt geen a3d (wel eax) Koop een guillemot fortissimo oem bij dvc-computers deze kost je 80!! gulden en ondersteunt wel allebei deze surround geluidssystemenkun je naar hartelust gamen :9 (koop voor dat geld maar eens een sb die ook nog eens gewoon slechter is) oh ja de fortisssimo heft een optische digitale uitgang dus als je zo'n ingang op je versterker hebt! (3x raden wie dit zo heeft) Doet pijn he om je dure geheugen weg te doen! Als je kwaliteitsgeheuegen koopt kun je je systeem flink overklokken op de FSB, de pci en agp kaarten kunnenworden gedeeld door 4 en 3 in de bios van de abit dus deze blijven wel binnen hun werkbare grenzen. Maar voor het werkgeheugen is er geen optie om het langzamer te zetten dan je FSB (by the way: wel +pci klok!!!155 + 33 = 188whooo hé) Dit wordt dus een gigantische bottleneck voor je systeem. een 1000 mhz processor met goed geheugen op 8 x 150 = 1200 is echt veel sneller dan een 1200 mhz op 12 X 100 met je huidige geheugen. In de toekomst kun je dan nog een geforce 2 gts (momenteeel 430 gulden) kopen zodra je merkt dat je syteem het niet meer trekt! Of wachtuh tot de nv20 betaalbaar wordt lijkt me een betere optie met je nog prima geforce 1 kaart!

Lees maar eens wat threads over het effect van een hoge FSB als je nu nog niet overtuigd bent!

Krijg eelt op m'n vingers, ik vondt het leuk om te reageren omdat ik zelf ook hard aan een nieuw systeem toe bent zoals je wel gezien zult hebben (en tis nog een compaq ook, sst niet verder vertellen anders krijg ik een ban aan m'n broek)

een treffende spreuk

• M1ch
Haha cool man bedankt!
Ik zal eens hard gaan nadenken over al die opties :9

Over die sound, ik heb al live 5.1 player met dtt 2200 dusse :) En het klinkt best lekker *D

Thanks all for responding!!!!!!!!!

Greetings

MICH

Verwijderd

Hoi MICH

Ik was nog even vergeten te zeggen dat ik 11 jaar ben en ook mijn eigen PC in elkaar heb gezet( je zult het nie gelove maar tis ech waar) , alleen wat probleempjes met de soundcard (Geen live 5.1).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 20:39 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Eeej mich...er staat nog steeds in je lijstje dat je niet weet welke koeler dat je wilt hebben.
Een vriend van me heeft een amd 1 ghz en een alpha koeler. Dat is een groot blok koper met daarop een enorme stofzuiger :) lekker koelen :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• M1ch
Roger that kanarietjeuh :)
Thanks makker :P
We praten wel verder op irc ofzo :*

• M1ch
Ok een paar kleine veranderen:

maakt het veel uit of ik dat abit mobo kt7a neem of deze: MSI K7T Pro2A ATA-100

Please lemme know!
O ja en dit ook goede koeler:
Coolermaster Socket-A ?

En de maxtor ipv van ibm hd:
Maxtor 40,9GB 7200rpm ATA-100

Verder zou de monitor deze worden:
Iiyama a705mt 17"
Wat is het grote verschil met de 702?
Ik wil wel graag de beste 17" van Iiyama :) en als dat de 702 is neem ik die!

Thanks!

Verwijderd

Meer geheugen! Da's lekker in grote LAN games.

• nicolai
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:57
Op zaterdag 27 januari 2001 15:32 schreef MICH2001 het volgende:
Ok een paar kleine veranderen:

maakt het veel uit of ik dat abit mobo kt7a neem of deze: MSI K7T Pro2A ATA-100

Please lemme know!
O ja en dit ook goede koeler:
Coolermaster Socket-A ?

En de maxtor ipv van ibm hd:
Maxtor 40,9GB 7200rpm ATA-100

Verder zou de monitor deze worden:
Iiyama a705mt 17"
Wat is het grote verschil met de 702?
Ik wil wel graag de beste 17" van Iiyama :) en als dat de 702 is neem ik die!

Thanks!
Mich, dat maakt pas uit als je echt extreem wilt gaan overklokken of als je in de toekomst een AMD cpu koopt die een 133 FSB heeft. De Abit KT7A heeft een KT133A chipset en de MSI K7T Pro 2A een KT133. Deze chipsets zijn praktisch identiek behalve dan dat de KT133A dus ook ondersteuning biedt aan 133 FSB's.

Ik denk dat je je veel geld kunt besparen door de MSI K7T Pro 2A te nemen. Let wel op de andere verschillen zoals ruimte om socket, aantal IDE aansluitingen, plaatsing voedings connector, etc etc.

succes d'r mee =]

• M1ch
Thanks man

Nog iemand tips op Monitor en HD veranderingen?

het wordt dus die msi :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik vinde dat het perfect is.

Oh ja en als cooler: Coolermaster

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Het verschil tussen de A702HT en A705mt is niet zo groot, het zijn beide vlakke diamondtrons. De A702HT is een iets ouder model die wat hogere resoluties aan kan dan de a705mt. De A702HT is uit productie, maar is wel iets beter dan de a705mt. Als je voor ongeveer hetzelfde geld of iets meer nog ergens een A702HT kan krijgen dan zou ik die nemen. Maar de kans zit er dik in dat niemand hem meer heeft. Ik werk zelf ook in een computerwinkel en wij kunnen hem al niet meer bestellen bij Iiyama. Hopen dus dat iemand nog een voorraadje heeft staan. Zo niet dan is de A705MT ook een prima keuze hoor!

Thijs

• M1ch
Current system:

Cpu: amd athlon tb 1100/1200/1300
mobo: msi k7t pro2a ata 100
mem: 128 pc 133
kewler: coolermaster socket A
hd: Maxtor 40,9GB 7200rpm ATA-100
dvdrom: Pioneer 105sz 16xdvd 40xcd rom ide
writah: Plextor 12x burnproof ide
monitor: 17" Ilyama A702HT / Iiyama a705mt 17"
netwerkcard: 10/100 mbit utp pci NE2000 10-100
flop: ...blahblah :)
keyboard: ...some cheapy thingie

Ik heb dus al gf 1 sdr, 128 pc100 en soundstuff...

Nog final thoughts? :7

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ben ik weer :r je onderhand al van me? Ik weet niet hoeveel de msi en de kt7a van elkaar schelen in prijs (zal toch nooit meer als 150 gulden zijn?) maar zoals ook al door een eerdere poster is gezegd de abit ondersteunt wel de hogere FSB van 133 (155 en meer is zelfs mogelijk) en deze msi ookal zou je dat wel denken met PRO2A doet dat dus niet, wat ik trouwens een zeer gore marketing truck vindt (check mijn profile eens!) Met Abit ben je dus veel meer "future proof" en kun je je huidige syteem in ieder geval op een fsb van 133 laten draaien, en makkelijk tweaken. Ik zou toch voor het raid moederbord gaan koop je dr later nog een schijffie bij als je meer ruimte of prestatie wil en ben je nu ook niet al te veel geld kwijt!

Weet je waarom het altijd zo'n gore zooi is onder een condoom automaat.........

Staat op het bakje "hier trekken"

een treffende spreuk

Verwijderd

Monitor de A702 van iiyama dat is de beste 17 inch van iiyama,

Neem een abit bord iets duurder maar beter dan de MSI..

en een andere cooler, want die coolermaster koelt niet echt goed een orb is beter of als je nog wat geld over hebt een alpha met delta mp (= meer plezier) wil je herrie dan kan je ook voor de hp fan gaan ..

• M1ch
Welke cooler is nou echt geschikt?
Die coolermaster is toch prima?
Ik zou wel een orb kunnen nemen, maar welke dan? Ik wil graag weinig lawaai. Super orb waarschijnlijk he, aangezien die tot 1,5 ghz is...

Help?

Ik neem toch die msi denk ik....andre leveren ze ook niet waar ik em koop...of is dan asusa7v toch beter? ???
btw: ik wordt :r van niemand, ik waardeer jullie meningen onwijs! :D

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Yo,

Ziet er strak uit, maar waarom die switch naar een Maxtor-schijfje? Ik ben in het bezit van zowel een Maxtor als een IBM, maar had ik maar 2 IBM-ers. Die Maxtor maakt duidelijk veel meer herrie dan de IBM, terwijl ze qua prestaties niet voor elkaar onderdoen.

Post na je bestelling alles nog een keer...ben benieuwd wat het dan is geworden.

Succes met de bouw.

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• M1ch
Thanks man,

Tja de zaak waar ik em wil kopen levert alleen maar die Maxtor, maar ik zal kijken wat er te regelen valt...

Verwijderd

Als je toch wilt océn met een superorb enzo, koop dan gewoon een kt7a, daarmee is de FSB perfect op te voeren (veel beter dan met de kt7 of andere kt133 bordjes).

Verwijderd

Trouwens, waar ga je'm kopen?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 27 januari 2001 16:59 schreef CB het volgende:
Neem een abit bord iets duurder maar beter dan de MSI..
Hahaha, zou als ik jou was nog wat reviews lezen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• M1ch
MyCom Ceintuurbaan

Ik weet het , niet het goedkoopst maar wel lekkere service.

Jij bij Funprice zag ik :o

Succes man :)

• M1ch
Plextor 16x10x40 IDE Retail

Zie ik net staan bij Europc, iemand al wat van gehoord?

En is Europc een beetje een betrouwbaar bedrijf? Thanks

MICH

• stunter
  • Laatst online: 07:39
Bij EuroPC moet je vooruit betalen en dat is echt :r

En als hij bij europc te koop is zullen andere bedrijven hem ook snel te koop aanbieden.

• M1ch
Beat - It is dat een beetje te vertrouwen?
De reacties zijn wissellend....Maar daar is die 16x plextor wel supacheap!

Verwijderd

Op vrijdag 26 januari 2001 19:23 schreef MICH2001 het volgende:
[..]
mobo: abit kt7-a raid ata 100
mem: 128 pc 100-133
wat betekent dat 100-133 :? iig: koop 256MB PC133 Mushkin, Kingston, Apacer, Infineon of whatever, kijk maar effe wat het goedkoopst is in pricewatch.
kewler: ???
ThermalTake Golden Orb is een 'voordelige' en goede keus.
hd: 45 gig ibm 7200rpm udma 100
ik persoonlijk zou 2x45 nemen, maar dat ligt aan de persoon :)
dvdrom: creative encore kit
NEE, die wil je NIET hebben (heb ik tevergeefs :(), neem een Pioneer 105S met een Hollywood mpeg2-out kaart
writah: yamaha 40x16x10 ide oem
Ik zou een plextor 12/10/32A nemen, die heeft burnproof en de yamaha niet.
Couldn't agree more :)
Als je ZWAAR download van pubjes en veel sessions tegelijk, dan zou ik een 3Com 3C905B-TX nemen :9 iets van 100 piek
:? Inwin Q500 of een AOpen ofzo, geen nobrand |:(
flop: ... :P
Ja? ik zou die nieuwe 128x e-flop van Sony nemen :7
ik zou de mouseman nemen..
keyboard: ...some cheapy thingie :P
Logitech Cordless Keyboard Pro (de split-key versie), deze ruleert en die BS van dat er vertraging is is echt BULLSHIT!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-08 19:33
Tis ook nooit goed he :P

Als die gast alles zou moeten kopen wat jullie hem aanraden is die wel vet meer poen kwijt ! :)

:P

Verwijderd

mooi systeempje! *D
ik heb mijn pc ook bij Mycom gekocht. Alleen werd mijn cpu erg warm, 60C. Daarom andere cooler gekocht. Had eerst chrome orb.
Nu heb een heatsink met daarop 2x delta fans @6800rpm, maakt een tering herrie dus ;)
wordt nu 40C.
oja koop er ook 2 casefans bij. scheelt ook weer. die case is wel goed! ik heb die ook, is perfect. alleen een beetje klein. toch raad ik je een andere kast aan, vanwege de voeding. 250 is wel een beetje weinig voor een amd systeem. ga voor de 300watt voeding.
koop dus een bigtower of koop een antec kast bij http://www.ned-cool.nl

verder heb je een vet systeem :9
SUCCES ERMEE!!

• M1ch
Dankjewel voor reacties!!!!!!!!

Hardstikke usefull man!!!!
Vooral die laatste :D

THANKS Y'ALL!!!!!!!

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 22:37 schreef MICH2001 het volgende:
Dankjewel voor reacties!!!!!!!!

Hardstikke usefull man!!!!
Vooral die laatste :D

THANKS Y'ALL!!!!!!!
Maar koop dus geen Creative Encore kit heh!!
Pioneer 105S/104S (16x40x) + RealMagic Hollywood+ MPEG2-kaart(voor DVD-out naar TV).

Is veel beter van kwaliteit en creative drives SUCKEN!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 29 januari 2001 23:25 schreef minus0ne het volgende:

[..]
Maar koop dus geen Creative Encore kit heh!!
Pioneer 105S/104S (16x40x) + RealMagic Hollywood+ MPEG2-kaart(voor DVD-out naar TV).

Is veel beter van kwaliteit en creative drives SUCKEN!
Koop in ieder geval geen pioneer 105S als je niet tegen lawaai kan!!! Heb er ook een, en dat ding stijgt op, dus ik raad hem iedereen af!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

ga je nou nog steeds je 128 mb geheugen met 100 fsb erin proppen?

Want dan heeft het geen zin als je de rest 133 koopt
geldverspilling

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Prima monitor, maar ik zou ook eens kijken naar de LG 795ft (oid), daar werk ik wel eens achter en het is absoluut een van de beste 17" monitoren waar ik achter heb gezeten..

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

geen maxtor hdd

• M1ch
Ik blijf bezig *sigh* |:(

:D

Ghehe, het wordt wel die Maxtor, en de Iiyama 705MT, en die pioneer 105s. Ik koop er inderdaad 128-pc133 bij terwijl ik nu al 128-pc100 heb. Dan draaien ze allebei op 100....jammer dan? pc133 is net zo duur als pc100 dusse....En dan nog het mobo. Ik zag een asusa7v133 !!!! Al wat over gehoord? Ik wil namelijk wel zon 133A nemen, en dit is de enige daarvan die ze leveren bij MyCom! Let me know please of dit een goed boardje is!!!
Thanks!

MICH
Pagina: 1