Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mitac Mio P550 pas na aantal minuten gps verbinding !

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 15:55
Beste tweakers,

Ik heb een nieuwe P550 met tomtom. Als ik buiten sta en de ppc de lucht in mik duurt het alsnog een aantal minuten voordat ik verbinding heb. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen. Zou een externe antenne de verbindingssnelheid verbeteren of alleen de kwaliteit ? Zoja, iemand die weet waar je zo'n kabeltje kan aanschaffen? Ik zag op pdashop.nl wel het een kabel maar weet niet of dit is wat ik zoek.

Zie hier

Alvast bedankt !

Verwijderd

Er zijn meer mensen met dit probleem, je kunt ze hier vinden:
Mitac Mio P350 (en P550)
Een echte remedie is er trouwens nog niet, de een heeft er wel last van, bij de ander werkt het feilloos, ik heb nu 3 p350's gehad, allen deden het goed. In bovenstaand topic staan wat instellingen die je kunt proberen. Misschien staat daar iets wat voor je helpt.
Een extra antenne moet trouwens niet nodig zijn, ik heb een P350 (zelfde GPS-chip als de P550) en duurt maar een halve minuut voordat ik een fix heb.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 23:35 ]

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-11 14:47
Via het franse gpspassion forum las ik dat mitac nu ook de ontvangstproblemen van de p550 gekonstateerd heeft. De P350 heeft die problemen niet. De P550 ontvangt structureel slechter dan de P350. Het is zeer waarschijnlijk een constructiefout hoewel Mitac beweert de oorzaak niet te kennen. Als ik jou was zou ik hem onmiddelijk omruilen.
Een externe antenne kun je bij mio bestellen. De antennes voor de 168 en 269 passen ook op de p550. En ja, een externe antenne helpt.

[ Voor 17% gewijzigd door mesa57 op 09-07-2006 12:09 ]

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10 21:58
mesa57 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:09:
Via het franse gpspassion forum las ik dat mitac nu ook de ontvangstproblemen van de p550 gekonstateerd heeft. De P350 heeft die problemen niet. De P550 ontvangt structureel slechter dan de P350. Het is zeer waarschijnlijk een constructiefout hoewel Mitac beweert de oorzaak niet te kennen. Als ik jou was zou ik hem onmiddelijk omruilen.
Een externe antenne kun je bij mio bestellen. De antennes voor de 168 en 269 passen ook op de p550. En ja, een externe antenne helpt.
dat wordt dan een recall of een refund !

het probleem is overigens niet de antenne, maar het feit dat tomtom op de com2 poort steeds een warme start uitvoert...

als je tomtom op de virtuele com4 poort zou kunnen laten draaien met sirf kun je gebruik maken van sif (sirf instant fix)... je hebt dan onmiddellijk een fix in tomtom.

het probleem is, dat tomtom dit in versie 5.21 nog niet ondersteund... wachten op nieuwe tt versie dus !

igo heeft dit probleem dan ook NIET ! 8)

Verwijderd

Yup,

Ik gebruik mijn Mio P550 nu al ruim 2 weken, icm iGO en werkt perfect!, bijna direct een fix.

Als je overigens eerst iGO gebruikt en daarna tomtom werkt tomtom wel correct. Tot nu toe heb ik echter geen reden gezien om tomtom te gebruiken, igo ziet er grafisch beter uit, heeft naar mijn weten even veel functionaliteit en de herberekeningen gaan ook nog eens sneller.

Enige nadeel is dat ik geen notificaties krijg bij flitspalen. Dit zal echter vast wel komen.