Toon posts:

Wel lan geen internet. Beginnersvraag ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb een alcatel 570 modem en kan daarmee prima op internet komen.
Omdat ik meerdere pc's en een laptop wil aansluiten op dat modem, heb ik een linksys WRT54G
router gekocht.
Als ik de router installeer en aansluit, heb ik wel lan, ook draadloos, ik kan alleen niet op internet komen.
Ik denk dat het een heel simpel instellings probleempje is, maar ik heb al van alles geprobeerd en het lukt me gewoon niet.

Settings momenteel: IP netwerkkaart pc 10.0.0.151/24
Default gateway: 10.0.0.138
DNS 10.0.0.138
Daarnaast heb ik nog het IP adres van m'n provider.

Hoe vul ik nu m'n router in ?

Router heeft ip: 192.168.1.1

Bij internet verbindingen kan ik het volgende invullen:

IP adres,
Default Gateway
DNS

ik kan kiezen of ik wel of geen DHCP wil.
Deze heb ik disabled, omdat de modem ook al als dhcp fungeerd.

Ik zonder router heb ik dus èn internet èn LAN
met router heb ik alleen maar LAN

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
[quote]Deze heb ik disabled, omdat de modem ook al als dhcp fungeerd.
[quote]

Zet deze maar weer aan dan, je router krijgt zo te zien namelijk geen IP adres van je modem, en dat heeft ie wel nodig.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Bij gateway moet je het IP van je modem invullen, en dan zou het als het goed is moeten werken

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

de modem heb je die wel met een crossover kabel verbonden met de router ? anders werkt het ook niet wat je ook kan probeeren is opniew je netwerk instelllen op je pc

@Flapietoetoe

Dat is niet nodig omdat hij een dhcp draait

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké. bedankt voor jullie info, ik ga eens wat aan het experimenteren !

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens de installatie van de router heb ik precies gedaan wat er gezegd werd.
De kabel (straight) die mijn pc met de modem verbind, heb ik uit de netwerkkaart gehaald en op de internetpoort van de router aangesloten.
Daarna heb ik de meegelerde kabel in een van de lanpoorten van de router geklikt en weer op de netwerkkaart aangesloten.

Zoals u in de topicstart kunt lezen werkt dit niet, ik heb wel lan maar geen internet.

Nu heb ik de modem met de router verbonden dmv een cross cable (in de internetpoort) maar het werkt nog steeds niet.

Op de netwerkkaart staat alles op automatisch verkrijgen,
op de modem heb ik DHCP enabled en nu op de router ook.

Helaas werkt het nog niet.

iemand een gouden tip ! :-)

Verwijderd

Topicstarter
Oké, nog wat verder geexperimenteerd, ik heb ondertussen wel internet en LAN, maar kan nu mijn mail niet meer ophalen.
De PC kan de mailserver niet vinden....

ik kan pop.zonnet.nl wel pingen maar smtp.zonnet.nl niet

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 15:17 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Voor zover ik weet is de Speedtouch 570 een draadloos modem dat je geleverd kreeg bij KPN ADSL als je een paar jaar terug vroeg om een draadloos modem.

Je modem is ook gelijk een router.
Als je dus een netwerk wil, kun je je WRT54G terugbrengen en een switch van 15 euro kopen en die in je modem prikken.
Wireless zou in je modem moeten zitten (misschien aanzetten als je em hebt uitgezet), dus dat zou ook zo moeten werken.

Zo werkt het iig. bij een winkeltje hier waar ik de zooi beheer, en waar ze zo'n modem hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Romke op 18-06-2006 17:47 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:30:
Oké, nog wat verder geexperimenteerd, ik heb ondertussen wel internet en LAN, maar kan nu mijn mail niet meer ophalen.
De PC kan de mailserver niet vinden....

ik kan pop.zonnet.nl wel pingen maar smtp.zonnet.nl niet
Hier hetzelfde, smtp server plat prolly

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn PC heb ik nu weer Mail, op mijn laptop helaas steeds nog maar half.
Als ik vanaf mijn PC een mailtje verstuur, draadloos, krijg ik het volgende:

Ik stel een mail op.
ik klik op "verzenden ontvangen"
dan komt de mededeling "verbonden"en word het balkje meteen groen.
Status: Bezig met uitvoeren.

Ik heb de server timeout al op 2 min gezet omdat ik dacht dat het een en ander met WIFI misschien iets langer duurt, maar alsnog krijg ik na een poosje:

De server heeft de verbinding onverwachts verbroken.
Ik heb exact dezelfde email instellingen op mijn laptop als op mijn pc.

Ik denk dat het een router instelling is ?
Mijn meest gebruikte emailadres is een zonnet adres. versturen lukt daarmee nu niet
Ik heb ook nog een Gmail account. Ik kan ook Gmail versturen en ontvangen mbv Outlook express.
Dit lukt nu echter ook niet....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 23:02 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-04 18:13
Breng dat ding gewoon terug, de functionaliteit zit ook in je speedtoch. Sluit een switch aan en het werkt. Heb je ook geen gedoe met router achter router. Simpel en het werkt ook in ene keer.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het nog steeds niet aan de praat.

Het vreemde is dat ik wel naar smtp.zonnet.nl kan telnetten over poort 25.
Een password probleem kan het denk ik ook niet zijn omdat ik wel post kan ontvangen.

Nog even kort:

Ik heb wèl LAN, internet en kan post ontvangen dmv mijn draadloze linksys router,
ik kan alleen geen post versturen.

Als ik daarna de laptop met een draad op de router aansluit, lukt het ineens wel weer.
Weird :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb net Thunderbird geinstalleerd.........mijn mail wordt probleemloos verstuurd...

Misschien iemand enig idee hoe dit mogelijk is ?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:02
Firewall issue? Misschien de regels van Outlook (of welke andere email client je gebruikt) wissen en de firewall nieuwe regels laten maken.
Pagina: 1