Toon posts:

Ghost dvd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zou graag een dvd maken met mijn OS op, en alle programmas die ik wil gebruiken. Dit om af en toe een clean install van mijn systeem te doen zonder dat ik alle programmas en drivers afzonderlijk moet installeren.

Hoe doe ik dat best ?

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Kan ook met nLite.

Je zou idd ook met Ghost een image kunnen maken.

Gooi er een google op en je komt echt een heel eind.

Greetz Big-R

Verwijderd

Topicstarter
ga ik dan zelf scripts moeten schrijven zodat alle programmas geinstalleerd worden of kan dit ook automatisch ? ik heb Nlite eens bekeken, is dit enkel voor windows ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 17:37 ]

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 19:28
Je komt denk ik al heel ver door te zoeken. Gebruik google, en vindt uit hoe je back-ups kan maken, hier zijn veel programma's voor. NLite lijkt me niet geschikt, omdat als je niet al te handig bent, het aardig lastig voor je kan zijn om een goede dvd te maken (daarnaast kan het ook erg veel tijd in beslag gaan nemen, als je er al je drivers en software in wil gaan implenteren.)

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Als je een image van een complete schijf maakt, hoef je niets te installeren. Je kopieert dan gewoon de inhoud van de dvd 1 op 1 terug naar je lege schijf.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

met nlite kan je vrjiwel geen programmas installeren of je moet alles zelf custom gaan doenmet scripts voor de rest weet ik het niet :)

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 19:28
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:35:
ga ik dan zelf scripts moeten schrijven zodat alle programmas geinstalleerd worden of kan dit ook automatisch ? ik heb Nlite eens bekeken, is dit enkel voor windows ?
nLite is inderdaad alleen beschikbaar voor windows (nt). Beste lijkt mij toch gewoon om een of ander programma te gebruiken om een back-up te maken. Dan wordt alles naar een dvd'tje (misschien meerdere) gekopiëert, en kan je het later allemaal in een keer teruggooien.

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:30
installeer gewoon Windows + drivers + apps etc die je gebruikt... activeer windows :P
en dan maak een "image" met Ghost, TrueImage of een ander image program...

Verwijderd

Topicstarter
DEVoTi0N schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:40:
[...]

nLite is inderdaad alleen beschikbaar voor windows (nt). Beste lijkt mij toch gewoon om een of ander programma te gebruiken om een back-up te maken. Dan wordt alles naar een dvd'tje (misschien meerdere) gekopiëert, en kan je het later allemaal in een keer teruggooien.
ok ik snap het, maar dan moet ik wel nog handmatig windows gaan installeren, en dan eerst ook het programma waarmee de back-up gemaakt is vermoed ik ?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Laats heb ik dit gedaan met Norton Ghost. Heb nu een image van mijn complete windows install die iets minder dan 2.3GB is.

Ik had vrij snel na het maken van die image een probleem en heb de gemaakte image terug gezet. Het kopieeren duurde iets van 10 min en toen had ik een weer prima werkende windows.

Ik heb nu een cd voor Ghost en een dvd voor de image maar beide kunnen ook op 1 dvd.

Verwijderd

Topicstarter
Evilman schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:42:
installeer gewoon Windows + drivers + apps etc die je gebruikt... activeer windows :P
en dan maak een "image" met Ghost, TrueImage of een ander image program...
kan je die image dan op dvd zetten zodat deze boot ? dit is wat ik zoek
dus als ik de dvd insteek, dat alles opnieuw wordt geinstalleerd zodat het stond op het moment van de boot.

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:30
Jup, dat kan op internet staan wat tutorials om een bootdisk temaken met Ghost. etc..

ff zoeken..(brb)

http://nightowl.radified.com/bootcd/steroids.html

in de reacties staat ook nog wat info van de command parameters van Ghost.exe

http://www.experts-exchan...g_Systems/Q_20829621.html

[ Voor 54% gewijzigd door Pascal op 17-06-2006 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Evilman schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:49:
Jup, dat kan op internet staan wat tutorials om een bootdisk temaken met Ghost. etc..

ff zoeken..(brb)

http://nightowl.radified.com/bootcd/steroids.html

in de reacties staat ook nog wat info van de command parameters van Ghost.exe

http://www.experts-exchan...g_Systems/Q_20829621.html
Ghost, is dat dan Norton Ghost 9.0 bvb ?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Norton Ghost, je hoeft de DVD er maar in te stoppen en dan zet ie de ghost terug als je op t knopje klikt.

Alleen vond ik dat DVD gedoe niet zo handig , ik had 25 gig C: partitie :P

Alleen wel eraan denken als je een backup op een HDD zet wel op een andere HDD doen, niet zoals ik op dezelfde (en toen ging de HDD kapot) 8)7

Verwijderd

Topicstarter
k thx allemaal. ik zal het eens uitzoeken
Pagina: 1