Toon posts:

Moederbord 486 DX 2 66 MHz met HDD block mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een motherboard met een dx2 cpu er op.
maar ik wil er windows 95 op zetten en ik krijg voor dat het venstertje van registratie nummer in voeren komt krijg ik een zwart venstertje op mijn scherm daarna nokt de pc er mee
in de bios staat de block mode op disabled.
maar ik krijg het toch!
help!!

helpie

Verwijderd

Heb je in de bios de Virus-warning aanstaan? Ja, dan uitschakelen. en installeren.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt sjonnie !!!
nog meer mensen die hulp willen bieden ???
helpie

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
een paar jaar geleden had ik ook zoiets.. ik hab een 486 met 4MB, het lag waarschijnlijk aan die 4MB ram want met 8MB lukte het wel. (ja ok op sommige machines installeert ie wel met 4mb maar bij mij dus niet...)

Heb je dus 4MB ram dr in zitten? Anders zou ik het ook niet zo weten.. het eerste wat er in me op komt is dan idd viruswarning van bios.
Je kunt ook proberen in het bios wat 'Shadows' op enabled te zetten.. misschien helpt dat..

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Hehehe shadows op enabled zetten..
*LOL* echte beunhaas aan het woord.

Ik zou eerst een WIN95 boot floppy pakken en
A:\>FDISK /MBR
Laden dan overschrijf je iig die Master Boot Record.
Als die bak daar crasht of een foutmelding geeft weet je waar het aan ligt.
Mocht de harde schijf nou te "nieuw" zijn voor het systeem ,moet je bij de site van de leverancier ff een drive overlay programma downen.
Ik heb heel wat gebeunt met 486 bakkies ,SX / DX / DX2 / DX4 name it..
Ze hebben hiervoor gepost dat Virus Boot detection (of een synoniem ervoor) op disabled moet staan.
Deze beschermt je MBR tegen overschrijven.
Als je het aan hebt staan en je wilt windows installeren krijg je een zwart scherm ,meestal geen foutmelding (handig hè... typisch windows).
Je kunt de schijf even in een ander systeem doen ,daar windows installeren en nadat deze de eerste keer reboot meteen het systeem uit mikken.
Dan in het huidige systeem de harddisk mikken en de installatie vervolgen..
Mjah... hangt er dus vanaf waarom hij niet verder gaat.
Dat van die MBR is het meest logisch dus vis dat eerst eens uit.
Mocht je er niet uitkomen ,moet je ff mailen naar :
eric@informatique.nl

Mazzels,

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Haha, block mode van je hd heeft niks te maken met het feit dat je een blokje op je scherm krijgt hoor :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Het enige juiste antwoord is reeds door sjonnie gegeven.
Heb dat zelf vroeger ook aan het handje gehad.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Dank je koekum, maar ik ben benieuwd of dat het is

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 27 januari 2001 16:31 schreef koekum het volgende:
Het enige juiste antwoord is reeds door sjonnie gegeven.
Heb dat zelf vroeger ook aan het handje gehad.
het enige juiste?? Ik had (zoals ik net postte) vroeger een 486/4MB.. daar kreeg ik ook zo'n (dosfont) blokje in beeld.. het lag niet aan de viruswarning.. en later met 8MB ram deed ie het wel gewoon..
MAar viruswarning zit er wel dik in.. al hoeft dat het niet perse te zijn..

Verwijderd

Topicstarter
Nu kan ik niet fatsoenlijk van mijn HDD boten ik moet nu eerst van floppy booten en dan win.com in typen
wie kan mij helpen om het systeem van de HDD te booten ???
Helpie

Verwijderd

Al geprobeerd sys c: in te typen vanaf de a: (floppy) ? Daarna zou die moeten booten vanaf de HD. Bij de weg windows even installeren op een ander systeem en daarna de harde schijf over zetten is alleen een goed idee als beide systemen exact gelijk zijn.
Pagina: 1