Toon posts:

Problemen met 6800GT AGP

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,
ik heb sinds gisteren mijn nieuwe Sparkle GeForce 6800 GT (256MB) binnen, met AGP aansluiting. Ik heb hem aangesloten en toen begonnen de problemen pas echt. Bij het eerste schermpje dat ik krijg, het logoschermpje van mn mobo nog voor ik de bios in kan, zie je al dat er allemaal rare pixels in het scherm komen:
... ...
... ...
... ...
... ...

etc. Dit krijg je ook in het laadschermpje van windowx (ik heb XP). Als ik de bios in wil dan is dat scherm helemaal geblurred, zodanig dat ik de tekst van de bios niet meer kan lezen.
Dan kom ik in windows en gaat windows op zoek naar de software van de net aangesloten problemen. Als ik hem via dit laat installeren, houdt het beeldscherm er tijdens de installatie spontaan mee op. Ik heb gehoord dat dat met de refresh rate te maken heeft, maar die is in mijn beeldscherm niet te veranderen als mijn nieuwe videokaart aangesloten is (wel als mijn oude aangesloten is). Ik heb hem nu met mijn oude kaart op 60Hz gezet (mn monitor is een LG E700B, mijn oude videokaart is een GF4 TI 4800 64Mb).
Soms gaat de installatie wel goed (vraag me niet waarom), en reboot mijn computer. Zodra hij echter windows in gaat, wordt het scherm helemaal zwart. Maar soms verschijnt er wel een muiscursor in beeld. En in nog een andere situatie (ik heb steeds het systeem laten herstellen naar de vorige goede configuratie als hij het weer niet deed) krijg ik tijdens het booten van windows een blauw scherm error en nokt mn pc er mee.

Dit is mijn pc op het moment:
> >25379 1x MSI K8 N Neo-Platinum Ed. nF3, So 754
> >23232 1x 512 MB DDR/400 PC3200 Kingston
> >24478 1x AMD Athlon 64 3000+ 2.0GHz / 512kb
> >25117 1x Q-Tec WT-PS03 350 WATT P4 CE/LVD/PFC
> >23880 1x 160GB 7200 Maxtor 6Y160M0 8MB SATA

Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik begin echt wanhopig te worden en in het grote 6800 GT topic stond alleen maar info (eerst paar pag.) over de PCI versie...
:(
Alvast bedankt voor de moeite

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Met de oude kaart in de PC werkt deze wel gewoon normaal of heb je daarmee ook last van onstabiliteit?

Ik vind dit: "> >25117 1x Q-Tec WT-PS03 350 WATT P4 CE/LVD/PFC" erg eng... :/

[ Voor 26% gewijzigd door Ultraman op 17-06-2006 15:43 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
ja mijn oude kaart doet het gewoon (edit: en dus mijn gehele pc daar mee)
En wat is er zo eng aan die voeding? Zou dat de bron van het probleem kunnen zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 15:43 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:43:
ja mijn oude kaart doet het gewoon (edit: en dus mijn gehele pc daar mee)
En wat is er zo eng aan die voeding? Zou dat de bron van het probleem kunnen zijn?
Qtec voedingen staan er om bekend erg weinig vermogen te leveren. 350W Qtec kan 350W piekvermogen leveren, dus niet constant. Hij komt ongeveer overeen met een 250W voeding van een A-merk. En 250W is echt krap voor een systeem van jou kaliber met een 6800GT.
Kun je misschien een andere sterkere voeding proberen?
Anders zou je moeten proberen zoveel mogelijk onderdelen los te koppelen, maar ik denk dat dat lastig wordt omdat je je opticals en je HD nodig hebt voor de installatie van je OS. En USB apparaatjes etc trekken niet zo gek veel.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Googlen op Q-Tec + problemen zal vast een hoop hits geven. Die Q-Tec voedingen staan niet bekend als degelijk spul. Veel problemen met instabiele voltlijnen, specificaties die niet helemaal kloppen, gebrekkige (lees: geen) beveiliging ingebouwd. Zet maar eens een 400 Watt zalman of een 450 watt Coolermaster voeding in je systeem. Dan draait het vast wel weer stabiel.

De nieuwe videokaart verbruikt meer stroom dan de oude, en dat was voor de voeding de druppel die de emmer deed overlopen, zeg maar.. :P

[ Voor 18% gewijzigd door frankknopers op 17-06-2006 15:48 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Die voeding zou het probleem dus op kunnen lossen? Mijn oude kaart had geen aparte power-stekker (of hoe je die dingen ook noemt) en mijn nieuwe wel. Dat zou ook die rare pixels en het stoppen van mn beeld kunnen verklaren? Mijn monitor zit wel gewoon op zn eigen voeding (maar das geloof ik standaard :P)

edit
dan ga ik maar eens op de korte termijn een nieuwe voeding halen :) Laten we hopen dat dat alles oplost...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 15:49 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 08:41
Je oude kaart had een piekvermogen van ongeveer 30 watt, je nieuwe kaart lust zo'n beetje 100 watt.

Best kans dat een voeding die het nog net wel trekt met jou oude kaart prik te kort zal hebben voor je nieuwe kaart

[ Voor 40% gewijzigd door martijn_tje op 17-06-2006 15:53 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik denk ook dat je met de nieuwe kaart echt zit te balanceren op een spanningslijn. Hij kan de lijn nog net sterk genoeg houden voor de PC om te "functioneren".
Spontane reboots kunnen oa veroorzaakt worden door slechte/zwakke voedingen.
En als ik naar jou systeem en de voeding kijk zie ik goede onderdelen op een brakke voeding.

Verwijderd

Topicstarter
SmartPower 2.0 450 Watt Retail

is dit dan een betere voeding? Is SmartPower een beter merk daarvoor?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Klinkt iig budget. Beter kijk je voor een: OCZ, Coolermaster, Antec, Zalman, Enermax, Tagan, Nexus, Bequiet, enz enz voeding.

[ Voor 7% gewijzigd door J0J0 op 17-06-2006 16:07 ]

specs

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 16:01:
SmartPower 2.0 450 Watt Retail

is dit dan een betere voeding? Is SmartPower een beter merk daarvoor?
Volgens mij bestaat er geen Smartpower. Als het een Antec voeding uit de smartpower serie zit, zit je zeker wel goed. Aan de prijs kan je vaak wel genoeg afleiden. Cheap-ass voedingen zijn vaak <50 <40 euro. :)
@hieronder:
Oke, Fortron is dan een uitzondering.

[ Voor 12% gewijzigd door Satch op 17-06-2006 16:17 ]

• J0J0
Ow... Fortron (ook wel eens FSP group genoemd) mag je daar niet onder rekenen :P Die kosten wel eens minder dan 50 euro maar zijn zeer krachtig.

specs

Verwijderd

Topicstarter
het is idd een antec. Bedankt, ga ik voor die :)

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 15:35
de Asus A-45GA 450W (ATX12V 2.01) pricewatch: Asus A-45GA 450W (ATX12V 2.01)
is erg goed en goedkoop.

maar ook de al eerdere genoemde:

Antec SmartPower 2.0 SP-450, 450W pricewatch: Antec SmartPower 2.0 SP-450, 450W (ATX12V v2.0)

beide rond de 45 euries exclusief verzend kosten.

beide goede reviews van te vinden op het net.

de antec, is modulair, en is efficienter( zuiniger)
de asus is mischien iets mooier om te zien mede door blauwe leds...

Verwijderd

Topicstarter
Kutzooi. Ik heb nu een nieuwe voeding en hij geeft nog steeds hetzelfde probleem. Het rare is, dat mijn monitor bij mijn oude kaart herkent wordt als plug and play monitor (en ik dus frequenties ed in kan stellen), en bij mijn nieuwe kaart kan dat niet. Zou dat misschien iets met het probleem te maken kunnen hebben?

edit
ik neem aan dat mn mobo die kaart toch gewoon aan kan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 17:51 ]

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 15:35
tuurlijk kan je mobo die kaart aan? welke drivers heb je gewoon de laatste nvidia?
zit gewoon in die driver hoor. Draait de koeler wel goed van de GT? genoeg koeling?
meet anders even je voeding door. health monitor of met multimeter. kan je die dingen uisluiten in ieder geval. Verse Windows install wil je mischein al laatste optie houden

• memoryandfate
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hallo,

misschien heb ik een soortgelijk probleem. Heb ook sinds een paar dagen de sparkle 6800gt. Werkte in eerste instantie perfect, maar crashte gisteren voor het eerst bij Oblivion. Het scherm kreeg allemaal schuine gekleurde strepen en de komplete computer viel dood. Moest m resetten dus. Daarna weer niks aan de hand. Vandaag crashte ie echter weer (precies hetzelfde) en als ik de computer opnieuw aanzette bleef het scherm zwart. Daarna kast opengezet (dacht dat ie oververhit was) en na 10 min opnieuw aangezet. Startte nu wel op. Ander spel geprobeerd, wat ook crashte waarna het me niet meer gelukt is de computer op te starten met de 6800gt erin.

Ik dacht ook dat het misschien aan de voeding lag, heb namelijk maar 250 watt voeding. De eerste dagen was dat echter geen probleem. Daarnaast trouwens athlon 64 3000+ en 1,5 gb ram.
Heb geprobeerd de zowel de dvd rom als dvd writer te ontkoppelen maar dit hielp ook niks. Uiteindelijk mijn oude videokaart er weer ingezet en de computer werkt weer gewoon.

Nu mijn vraag, iemand een idee wat nu precies het probleem is? De voeding? of is mijn kaart getoast ondertussen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die multimeter/health monitor laten doen? Ben een redelijke computernoob dus geen idee van al dat soort dingen :\

edit
net gevoeld onder mn videokaart, er staat daar een straf windje dus die kaart doet het gewoon. Ik denk ook dat het de driver is, maar ik snap dan nog steeds niet waarom hij al vern**kte gfx geeft nog voordat windows opstart, en dat hij mn bios niet eens goed weer kan geven...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 18:09 ]

• J0J0
Hoe dan ook, die voeding is geen verspild geld geweest. Je mag blij zijn dat je van die Q-tec rommel af bent. Als zo'n voeding eruit knalt neemt hij vaak andere hardware mee.

Een verse installatie van windows lijkt mij ook een goed idee.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik in mn bios wou komen was het beeld zo blurred dat ik niets kon lezen. Als ik mn C schijf leeg haal, is het beeld dan nog steeds zo blurred? Want ik moet wel in de bios zijn om windows er opnieuw op te pleuren maar als dat weer zulk gezeik geeft...

Verwijderd

hier ook een sparkle kaart 6800gt ,maar dan met grafische problemen,artifacts,in b.v Oblivion,hebben jullie hier ook,voordat jullie problemen kregen,last van gehad?

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet kunnen zijn dat er een productiefout oid is in mijn kaart? Of zijn dit de kenmerken van een driverfout oid?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik soort van bump, maar ik heb nu windows er opnieuw op gepleurd, maar hij geeft exact hetzelfde probleem als eerst. Spikkeltjes in het beeld, verragde gfx, zwart beeld tijdens/na het installeren van de drivers...

Ik heb nu alle mogelijke softwaredingen gedaan, ventilator op mn pc gericht en nieuwe voeding gehaald. Ik zie nu geen andere mogelijkheid dan dat de kaart beschadigd is of dat hij niet samen gaat met mn mobo. Aangezien dat laatste het niet is volgens jullie moet de kaart dus wel verragd zijn lijkt mij? Maar voordat ik de winkel ga contacten wil ik wel zekerheid hebben. Zou het iets anders kunnen zijn dan een defecte kaart?

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:58
Als ik alles post lees denk ik dat het om een rotte serie Sparkle kaarten gaat. Gewoon terug gaan naar de winkel (of rma-en).

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Het is nogal warm deze dagen.... hoe is de temperatuur in je kast (en de rest van de kamer)?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen temperatuur oid gemeten, maar bij de kaart is het iig niet warm en ik heb mn kast nog gewoon open... Ik weet eerlijk gezegd neit waar je de exacte temperatuur kan zien. Zodra ik dat weeet (en windows er weer 100% op staat) zal ik het testen en laten weten...

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

* Apie! had een ouderwetse thermometer in z'n kast gehangen :Y)

Hmm ik hoop niet dat het een gare batch is van die Sparkle kaarten, want ik krijg er volgende week eentje binnen :/

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 20:20
Probeer de kaart bij een ander in de computer.

Misschien is de kaart wel gewoon defect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een paar foto's gemaakt (althans, poging tot) en die kunnen jullie hier zien:
http://i73.imagethrust.co.../view-image/img-0954.html
http://i73.imagethrust.co.../view-image/img-0956.html
http://i73.imagethrust.co.../view-image/img-0957.html
http://i73.imagethrust.co.../view-image/img-0959.html

edit
en die kaart kan niet in een andere pc getest worden aangezien we geen mobo hebben hier in huis die zo'n kaart aan kan :| ik zal wel eens wat vrienden vragen...

edit2
die laatste is dus mn bios :|

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 11:57 ]

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Heb je die kaart nieuw gekocht? Anders gewoon een nieuwe halen, en gelijk een andere voeding.

[ Voor 4% gewijzigd door Renegade! op 18-06-2006 11:58 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:45:
Kutzooi. Ik heb nu een nieuwe voeding en hij geeft nog steeds hetzelfde probleem. Het rare is, dat mijn monitor bij mijn oude kaart herkent wordt als plug and play monitor (en ik dus frequenties ed in kan stellen), en bij mijn nieuwe kaart kan dat niet. Zou dat misschien iets met het probleem te maken kunnen hebben?

edit
ik neem aan dat mn mobo die kaart toch gewoon aan kan?
Wat voor nieuwe voeding is dat?

Verwijderd

Topicstarter
Die kaart is donderdag binnengekomen, gisteren geinstalleerd.
Mijn nieuwe voeding is:
Product: SmartPower 2.0 400 Watt Retail
Merk: Antec -

• TheZeroorez
  • Niet online
Dan lijkt het probleem inderdaad niet meer bij de voeding te liggen. Het kan zijn dat je kaart overleden is omdat hij teveel ondervoed is, dus als je die nieuw gekocht hebt zou ik daarvoor RMA aanvragen. Dit lijkt mij het waarschijnlijkste, omdat je vorige voeding gewoon no-way dat systeem heeft kunnen draaien, en een 'toevallig' ook brakke kaart toeval zou zijn...

• Nilco
  • Laatst online: 31-07 09:58
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:54:
Ik heb even een paar foto's gemaakt (althans, poging tot) en die kunnen jullie hier zien:
http://i73.imagethrust.co.../view-image/img-0954.html
http://i73.imagethrust.co.../view-image/img-0956.html
http://i73.imagethrust.co.../view-image/img-0957.html
http://i73.imagethrust.co.../view-image/img-0959.html

edit
en die kaart kan niet in een andere pc getest worden aangezien we geen mobo hebben hier in huis die zo'n kaart aan kan :| ik zal wel eens wat vrienden vragen...

edit2
die laatste is dus mn bios :|
Terug gaan naar de winkel of terugsturen. Deze kaart is kapot. Omruilen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat er een reactie is van de rma? Het andere mailcontact met de winkel was zeer snel, maar nu hebben ze na anderhalve werkdag (ok, is niet veel maar toch :p) nog geen reactie gegeven... De mail was met die foto's 2.5 mb dus mssn dat er bij mijn/hun email wat mis is gegaan door de grootte (lijkt me sterk eigenlijk), of is het normaal dat het rma-contact zo veel langer duurt dan het gewone contact?

Verwijderd

misschien heel stom hoor, misschien is je DSUB kabel (zie pinnetjes) vernaggeld bij het erin/eruit doen? krijg je ook van dit soort gekke dingen.. of niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou hij toch dezelfde problemen moeten geven bij mijn oude videokaart?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:44:
Dan zou hij toch dezelfde problemen moeten geven bij mijn oude videokaart?
misschien juist met het verwisselen van de kaart en het erop nieuw insteken van de kabel kan dat toch?

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 08:50

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb een dergelijk probleem gehad met mijn asus v9999gt/td 256MB en mijn epox 4pca3+ moederbord. Vanalles geprobeerd en het bleek een compabiliteitsissue te zijn dus uiteindelijk maar een ander moederbord gekocht.

Heeft u de mogelijkheid om de kaart te testen in een ander systeem of bij kennissen/familie?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 08:50

icecoolsniper

never run from a sniper!

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 09:12:
[...]

misschien juist met het verwisselen van de kaart en het erop nieuw insteken van de kabel kan dat toch?
hij zou dan ook vervormingen van het beeld moeten geven bij de oude videokaart van de TS, dus de kabel zal het wel niet zijn.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

die videokaart is niet goed.. Ik zou hiermee naar de winkel gaan.. waarschijnlijk geheugen van de videokaart defect..

gewoon een garantiekwestie.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• TheZeroorez
  • Niet online
Lees voortaan ook alle replies even voordat je slim gaat lopen doen :/

Verwijderd

TheZeroorez schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:42:
Lees voortaan ook alle replies even voordat je slim gaat lopen doen :/
slim gaat lopen doen? ik wil alleen maar helpen? mijn excuus

• TheZeroorez
  • Niet online
Mijn bericht staat pal onder die van nightorius, zonder enige quote.. Hij was dus voor hem bedoeld ;)

• Fliepke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 14:59
Ah, Je hebt hem denk ik ook bij dollarshop gekocht. Je problemen klinken ongeveer hetzelfde als die van mij. Ik heb er even een klein filmpje van gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=3v7ThDi0PBw

Het gaat een beetje te snel, maar je kunt toch duidelijk de streepjes en andere verkeerde dingen zien.
Wat meer specs van mijn zijde:

-Asus p4p800 mobo (geloof ik)
-2.8 ghz intel
-380 Watt TruePower voeding (Standaard bij een Antec Sonata Pianoblack)
behuizing.

Ik kan me dus niet zo goed voorstellen dat het aan de voeding ligt.
Ik krijg overigens de drivers niet eens geinstalleerd, zowel die op de CD als de nieuwste. Aan het einde van de installatie krijg ik een BSOD en dan een reboot.

[ Voor 14% gewijzigd door Fliepke op 26-06-2006 17:25 ]

• Fliepke
Heeft iemand al een reply terug van dollarshop. Ik heb ze gisteren meteen gemaild, maar tot nu toe geen reactie -O-

• Cheetah
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Je had ze vorige week toch al gemailt? Nog steeds geen reactie :?
Kun je die toko niet bellen? Ze zouden in ieder geval geen lekkere shopsurvey van mij krijgen :/

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Fliepke
Cheetah schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:24:
Je had ze vorige week toch al gemailt? Nog steeds geen reactie :?
Kun je die toko niet bellen? Ze zouden in ieder geval geen lekkere shopsurvey van mij krijgen :/
Ik heb de kaart pas sinds gisteren, dus dat lijkt me sterk :D
Enige waar ik toen voor gemaild kon hebben was over de betaling ;)

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:48
Ik had zelf de Sparkle 6800 besteld. Nadat ik het heb geinstalleerd, bleek dat de kaart arti-facts vertoont bij het spelen van Need for speed. Heb meteen RMA aangevraagd. Ik hou jullie op hoogte van de ontwikkelingen.

Verwijderd

ik had exact hetzelfde probleem.
bij mij was de kaart gewoon kapot...

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

JoEEE schreef op maandag 03 juli 2006 @ 23:04:
Ik had zelf de Sparkle 6800 besteld. Nadat ik het heb geinstalleerd, bleek dat de kaart arti-facts vertoont bij het spelen van Need for speed. Heb meteen RMA aangevraagd. Ik hou jullie op hoogte van de ontwikkelingen.
Dat ligt niet aan de kaart... :/
NFS is gewoon damn buggy, heeft hier ook niet gelopen met de drivers destijds. Mega blurry altijd. Zeer bekende bug.
Maar welke drivers heb je nu gebruikt? Want als dat nu nog niet gefixed is ligt het dus echt bij NFS zoals "back in the days" al gedacht werd. Of er is mogelijk een patch voor tegenwoordig.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 03-07-2006 23:54 ]

Verwijderd

een vriend van me heeft ook de 6800Gt van Sparkle, bij hem was het gewoon erin poppen en nieuwe drivers instaleren en hij werkt perfect, wel word hij erg warm. maar jung, de koeling moet er op zijn gemaakt om geen artifacts tegeven, ook niet als het zo warm is als nu

Verwijderd

Apie! schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:27:
Het is nogal warm deze dagen.... hoe is de temperatuur in je kast (en de rest van de kamer)?
Als de GPU te warm is dan klokt hij terug maar moet wel gewoon normaal beeld geven. Zeker als hij nog in de bios staat. Ik dacht ook aan de voeding (is al vervangen). Hardwareconflict of een RMA gevalletje.

Dat laatste lijkt mij het geval.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 12:24:
een vriend van me heeft ook de 6800Gt van Sparkle, bij hem was het gewoon erin poppen en nieuwe drivers instaleren en hij werkt perfect, wel word hij erg warm. maar jung, de koeling moet er op zijn gemaakt om geen artifacts tegeven, ook niet als het zo warm is als nu
Dat is omdat dit te maken met eventuele emp mede omdat het apparaat 21Mwh per seconde opsloeberd.
Pagina: 1