Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waar is de *.mdb database in Nokia Phone Suite 6.8 gebleven?

Pagina: 1
Acties:

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 12:19
Ik heb (nog steeds) een Nokia 6310i. Ik backup altijd netjes al mijn contacten elke maand.
Ook zet ik netjes al mijn SMS'jes in Nokia Phone Suite zodat ik ze daarna kan verwijderen uit m'n telefoon en die weer leeg is.

Inmiddels doe ik dat zo'n (3 jaar of langer ?) en daarvoor deed ik het met andere toestellen (6210, 6250-rock-solid, 6110, etc).
Ik gebruik altijd Nokia Phone Suite 4.6
Die bewaard zijn data in C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPDB40 in SmsDB.mdb en ContactsDB.mdb.

Erg handig, want ik kan zelf met Access in die SmsDB.mdb zoeken naar een (oud) bericht wat ik ooit is heb gekregen of een even alle berichten van een bepaalde persoon erbij pakken zodat ik weer weet waar het over gaat.

Ik heb nu zojuist Nokia Phone Suite 6.8 geinstalleerd.
Nu kan ik allereerst de optie om mijn contactpersonen en berichten in te zien niet meer vinden. Ook heb ik het gevoel dat ik niet meer (los) berichten en contactpersonen kan backuppen. Voor contactpersonen is dat een minder groot probleem, die wil ik toch via Outlook gaan doen. Maar hoe kan ik voortaan mijn berichten backuppen en wat doe ik met de 7000 die al in die Access database staan ?
Hoe doen jullie dat ? / Tips ?

...don't know what should be here...

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:48
Toevallig dat je dit hier neerzet: ik ben ook naar zoiets op zoek!

De nieuwe Phone Suite maakt automatisch een backup van álle gegevens (contactpersonen, sms, agenda, etc) in één NFB-bestand. Ik zelf heb Samsung Phone Suite icm met Symbian OS(='NokiaOS'). Daar kan ik makkelijk een backup maken van deze gegevens. Denk dat het bij Nokia PS niet echt anders is aangezien Samsung deze software heeft 'geleend' van Nokia. Dit bestand kan je vervolgens gebruiken om de gegevens weer terug te zetten op de telefoon. Echter, je kan de inhoud van dit bestand niet op je pc bekijken.

Hier gaat ook een topic over NFB, maar daar is niet de oplossing gevonden..

Reden dat ík er naar op zoek ben is dat ik oude SMS berichten uit mijn vorige telefoon op mijn nieuwe wil overzetten.

Ik zal nog even doorzoeken..

• Roel Broersma
Raar inderdaad dat het blijkbaar uit de nieuwe versie is gestripped. Weet je hoe dat zit met Nokia Phone Suite versie 5.x ?

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:48
Voor jou is er het programma MsgArc.
Je kan er echter geen berichten mee terug op de telefoon plaatsen en is dus alleen een "viewer"

sorry dit is alleen voor Symbian telefoons... |:(

[ Voor 18% gewijzigd door IronFist op 18-06-2006 17:49 ]

• Roel Broersma
En die Oxygen Phone Manager II ?

http://www.oxygensoftware.com