Samsung lcd en dvi signaal van pc

Pagina: 1
Acties:
  • 560 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06-2025
Onderstaande tekst was onderdeel van een andere topic, maar ik maak er maar een aparte topic van. Is wat duidelijker en misschien reageren er wat meer mensen nu.

Ik heb het volgende probleem. Mijn Samsung lcd tv mét DVI-D ingang kan geen signaal ontvangen van mijn pc met HDMI uitgang. Althans, tv beeld blijft blauw met opmerking: geen signaal, wat ik ook doe.

Vreselijk dure kabel gekocht van 139 euro 10 meter, (hdmi A-male to dvi-d male) maar niks werkt. Nu schijnt het te zijn, God betere het, dat Samsung geen pc signaal accepteert via de DVI-ingang??? Waarom in vredesnaam niet? Is hier geen foefje voor? Het is toch gewoon een signaal? Heeft iemand een soortgelijk probleem?

Indien geen oplossing, is er dan een adapter te koop om deze dure kabel te gebruiken en aan te sluiten op de andere in- en uitgangen. (bijvoorbeeld scart of s-video naar hdmi) en VGa (d-sub) naar DVI? Zodat ik de dure kabel wel kan gebruiken... Mijn comp heeft alle mogelijke uitgangen en mijn tv alle mogelijke ingangen.. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik vermoed dat deze kabel alleen werkt wanneer een dvi bron wordt aangesloten op een hdmi ingang. Precies andersom dus. Kun je die kabel niet meer ruilen?
Indien geen oplossing, is er dan een adapter te koop om deze dure kabel te gebruiken en aan te sluiten op de andere in- en uitgangen. (bijvoorbeeld scart of s-video naar hdmi) en VGa (d-sub) naar DVI?
Beide zijn kansloos. Jouw kabel is een kabel voor digitaal signaal terwijl alle andere genoemde aansluitingen analoog zijn. Hiervoor zijn niet eens convertors te vinden. Daarnaast is een convertor net zo duur als een kabel van 10 meter dus kun je net zo goed een (scart, VGA of svideo) kabel kopen.

[ Voor 91% gewijzigd door Janoz op 17-06-2006 15:37 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Alphons
die kabel kan maar op één manier van de pc naar de tv, dus precies andersom begrijp ik niet zo.. Maar ik ben niet technisch dus dat zal aan mij liggen. Ruilen, tja..Maand of 2.5 geleden gekocht, door omstandigheden recent pas aangesloten, dus dat wordt moeilijk.. Dat verhaal van de prijs is wel een goeie, denk dat ik een andere kabel koop ja.. Iemand interesse in een dure dvi kabel? Zacht prijsje..

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

die kabel kan maar op één manier van de pc naar de tv, dus precies andersom begrijp ik niet zo..
Zo lastig is het niet hoor. Ik heb het over een computer met een DVI aansluiting en een beeldscherm/TV met een hdmi aansluiting. Precies het tegenovergestelde van wat jij hebt.

• Alphons
Verdomd! Het intructieboekje van de tv zegt notabene dat er een DVI naar HDMI kabel nodig is! Ze hebben me gewoon de verkeerde kabel gegeven, en dat terwijl ik beide instructieboekjes en plaatjes van de in- en uitgangen had meegenomen. Nu ga ik terug.

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 23:30
Fonzzzzz, zou je ff kunnen zeggen welk type samsung je hebt en welk type video-kaart, dan kunnen we iets beter helpen met welke kabel je nodig hebt, en vertellen of je je video kaart misschien op 720p ofzo kan instellen...

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• Alphons
MEDION RADEON X740XL [Display adapter]
MEDION RADEON X740XL Secondary [Display adapter]

samsung lcd LE32R51

Maar mijn kabel is toch ook verkeerd?

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Grappig. Als ik op internet naar de specs van die TV kijk dan heeft deze helemaal geen dvi ingang. Wel een hdmi en vga.

• Alphons
Klopt. We waren er al achter dat ik een verkeerde kabel heb en wat termen door elkaar heb gegooid.

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 23:30
Janoz schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 19:21:
Grappig. Als ik op internet naar de specs van die TV kijk dan heeft deze helemaal geen dvi ingang. Wel een hdmi en vga.
kon me al geen model van Samsung herinneren met een DVI ingang, zover ik weet levert alleen LG die.

maar de enige manier om die kabel aan te sluiten is met het DVI einde in de computer en het HDMI einde in de TV, als je je video-kaart zover krijgt om een 720p signaal uit te zenden, zou je gewoon beeld moeten krijgen..

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02 10:58
Alle samsung modellen hebben inderdaad HDMI, op de le(27/32)t51 na dan. Die heeft alleen DVI.
Verder hebben oudere modellen Philips, 32pf9966 bv ook DVI.

Het klopt dat de kabel niet goed is. Er zijn verschillen tussen DVI-HDMI en HDMI-DVI. Ik weet niet waar je het gekocht hebt. Maar als je het uitlegt en het doosje/zakje van de kabel nog hebt zou ik daar persoonlijk niet moeilijk over doen. Nu maar hopen dat het een servicegericht bedrijf is! :P

[ Voor 8% gewijzigd door keesheid op 17-06-2006 21:50 ]

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 16:23
Ik snap dat dit een oud topic is, maar ik heb een erg vergelijkbaar probleem. Ik sluit mijn PC (met een 7950GT) aan op mijn televisie (Samsung LW22N23) aan via een DVI kabel (jawel, een samsung televie met DVI ;) ).

Nu herkent de televisie soms het signaal wel, en soms het signaal niet. Omdat ik wat problemen heb gehad met het systeem dacht ik dat het aan de videokaart lag, maar het aansluiten van een andere monitor zorgde voor beeld! Op een of andere manier lijkt de televisie het signaal van de PC niet altijd te zien. Zoals ik zei, soms wel, soms niet. Ik kan de pc 20 keer opstarten zonder beeld en er daarna een maand geen last meer van hebben.

Flickr PSN ID= cheironnl

Pagina: 1