Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Premod Big towers?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:41

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
De laatste tijd heb ik mijn computer nogal veel uitgebreid (o.a. nieuwe GFX kaart, nieuwe voeding). Mijn miditower zit op het moment helemaal vol (gewoon standaard, geen premods enzo). Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken naar mooie premod big towers. Ik kan helaas alleen maar mooie midi towers vinden aangezien een big tower meestal nogal saai is en niet zozeer "modbaar" is.

Ik zoek iets zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.bg-computers.com/easyshopmaker/e7_10.jpg
Helaas een midi tower :(
Wat ik ook mooi vind:
Afbeeldingslocatie: http://www.bg-computers.com/easyshopmaker/e7_2.jpg

Ik al verschillende sites bekeken zoals: B&G Computers / Salland / Termaltake / Sunbeam / 3dcool, maar helaas.

Wat moet erin passen:
Essentieel: (2)
1. Huntkey 400W voeding
2. Compaq 400W voeding (hoeft niet persee in de kast)
2. ASUS P4P800S
3. Gainward BLISS Silent 512MB 7800 GS+ _/-\o_

DVD/CD brranders: (3)
1. Lite-On DVD+/- Rewriter
2. LD CD rewriter
3. Compaq CD player

Harde schijven: (3)
Maxtor 80GB Sata
Maxtor 80GB Sata
Fujitsu 20GB IDE

Harde schijf array (hoeft niet in de kast, het is namelijk een array, al is het welwenselijk: (3)
Compaq 9.1GB 10000rpm
Compaq 9.1GB 10000rpm
Compaq 9.1GB 10000rpm

Diskettestations: (1)
3.5 Diskettestation

PCI kaarten:
USB kaart
USB kaart
Firewire kaart
Intel Server Raid controller _/-\o_

Overige:
Leds
koelers metd leds
GEEN waterkoeling

Hier moet ik echt van af:
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/1635/pict08114sg.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/5261/pict08123eg.th.jpg

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, want die midi tower is ronduit lelijk en er past niks in

Sn0WDr4gon :)

[ Voor 4% gewijzigd door wjjkoevoets op 17-06-2006 15:04 ]

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Verwijderd

CM Stacker?

Cooler Master Stacker discussie topic Deel 4

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 15:02 ]

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Veel te kaal, het moet wel modbaar zijn, premodded enzo. Veel leds erin straks

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:17
stacker 830 mss toch
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/images/stacker/830/260_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/images/stacker/830/240_th.jpg

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Sn0WDr4gon schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:03:
Premod != modbaar ;) Het meest modbaar is een stapel plexiglas platen en aluminium hoekprofiel, daar kan je bijna alles mee wat je kan bedenken :P
Maar het hoeft hier geen discussie te worden van premod vs. zelfbouw, dus ik zal gewoon een goede tip geven: Thermaltake. Die hebben veel verschillende kasten, ook grote modellen, en vaak zitten daar al de nodig LED's en versieringen aan. Daarnaast hebben ze ook een hoop accessoires om je kast mee op te vrolijken.

Overigens denk ik dat het wel lastig wordt om die Compaq hotswap-tray ergens netjes weg te werken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Demo op 17-06-2006 15:11 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Sn0WDr4gon schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:03:
Pre-modded is over het algemeen niet modbaar. Een Stacker is juist modbaar omdat ie zo kaal is. Dus wat wil je nou? Bij een stacker betaal je voor de stevigheid en de ruimte, bij pre-modded-spul betaal je voor een goedkope, over het algemeen, slappe kast waarbij ze een gat uit de zijkant hebben gezaagt en er een paar LED-ventilatoren in hebben gezet...

Edit:
offtopic:
ik moet toch eens sneller leren typen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 15:17 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Check deze eens.

Ik heb er zo een en heb er een 4-disk sata enclosure in gestopt (wel de bijgeleverde disk houder verwijdert, maar dat was een kwestie van een paar schroeven als ik het me goed herinner).

Ik denk niet dat er ruimte is voor die 2e powersupply, maar ik heb een sterk vermoeden dat je scsi array er wel in past (als deze in 3 of 4 'gewone' 5.25" bays past).

[ Voor 3% gewijzigd door Device Manager op 17-06-2006 15:21 . Reden: typo ]

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:25
Je zult toch moeten zoeken naar een Stacker achtige kast, want er zijn niet veel kasten die genoeg ruimte hebben voor al jou spul. De Kandalf of Armor serie van Thermaltake komt wel in die richting als je ook led fans enz wilt hebben.

Verwijderd

waarom niet een nieuwe voeding (550watt) en de 2 CD spelers eruit gooien (wtf moet je nog met een CD-rewriter/cd speler als je een DVD brander heb?). Dan kan je alles in 1 kast doen ipv een 2de voeding er nog los naast hangen....

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Ok bedankt voor de snelle reacties, ja er zit idd nogal veel rotzooi op, ik nog een DVD brander liggen maar die past er niet meer bij xD

Altijd makkelijk als je veel cds erin kunt proppen, ik ben nogal een "intense computergebruiker"

Ik be niet bepaal d handig met een zaag en een hamer, ik ga niet zagen in een kast waar je eerst 150 euro voor betaald, het moet wel degelijk zijn, maar ook met een glazen/plexiglas zijkant.

Als er nog meer suggesties zijn dan hoor ik ze graag :)

[ Voor 12% gewijzigd door wjjkoevoets op 17-06-2006 15:33 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Duur maar erg mooi en van goede kwaliteit zijn de Lian-Li kasten. Deze zijn ook te krijgen met een premod window. Gekleurde fans kan makkelijk zelf er in zetten, net zoals een neon buisje.

Een aantal van die kasten zijn erg groot.

• Demo

Demo

Iemand die een kast zoals in de topicstart mooi vindt, die houdt vast niet van Lian Li's ;)
Mijn vriendin noemde het een blokkendoos :X Maar gelukkig is haar oog op een CM Centurion 5 gevallen, die zijn ook wel strak :)

[ Voor 44% gewijzigd door Demo op 17-06-2006 16:47 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:32

sapphire

Die-hard pruts0r

Sn0WDr4gon schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:32:
Ok bedankt voor de snelle reacties, ja er zit idd nogal veel rotzooi op, ik nog een DVD brander liggen maar die past er niet meer bij xD

Altijd makkelijk als je veel cds erin kunt proppen, ik ben nogal een "intense computergebruiker"

Ik be niet bepaal d handig met een zaag en een hamer, ik ga niet zagen in een kast waar je eerst 150 euro voor betaald, het moet wel degelijk zijn, maar ook met een glazen/plexiglas zijkant.

Als er nog meer suggesties zijn dan hoor ik ze graag :)
Koop een 750gb HD en maak images van al je cd's, stuk snaller en handiger :P

En zoek zelf eens wat beter want eht enigste wat er nu gebeurt is dat "wij" kasten opnoemen en jij nee roept...
Got is geen drop-je-probleem-helpdesk, maar vereist enige inspanning van zijn bezoeker...

Gabriël AM5

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ga anders eens naar een site zoals freezinghardware.nl.

Op die site staan enorm veel kasten die je eens goed kan bekijken.

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:50

empy

Rijdt rondjes

en anders kan je altijd nog een case bestellen bij _ferry_ (hoop dat het goed geschreven is :X ) via www.yourcase.nl kom je denk ik meer te weten, zeker weten een succes >:)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59

Mentalist

[avdD]

Ik ben ook een "intense computergebruiker", maar mijn optische drive heeft al maanden niets meer gedaan. Nu onlangs heb ik een paar Linux DVD's gefikt.

Al mijn muziek heb ik in Mp3, geript of gedownload. De hele collectie altijd beschikbaar. Alle games mount ik ISO's van. In ieder geval speel ik ze zonder CD/DVD. En om af en toe een film te kijken heb je geen 3 drives nodig.

Ik zou dus ook eens kijken of je niet meer met je harddisks kan doen. Als je die Compaq array in raid0/5 draait (wat ik gok, maar vergeet dit als het niet zo is), dan kan je die er ook uitgooien, want voor snelle doorvoer kan je beter grotere 7200rpm schijven nemen, en je accesstime verneuk je met raid0/5, dus dan is je array op geen enkele manier meer snel.

Leuke kast heb je trouwens, Target PC430 uit m'n hoofd. Heb ik ook gehad, lekker degelijk :). Aan broertje gegeven. Geen onaardig ding, front-USB was misschien nog wel het grootste gemis..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Over die compaq schijven: Die hoeven niet snel te zijn

Nogmaals over de DVD/CD spelers:
Ik brand een heleboel data, bij die data moet ik in princiepe altijd bij kunnen, ik heb geen zin om overal ISO's van te gaan maken. Als ik formateer heb ik de cds toch weer nodig. Ik er nog nooit problemen mee gehad :)

Over mijn huidige kast: Hij was degelijk, totdat ik hem volgestouwt had :)

Nieuwe kast: Ik vraag alleen maar om suggesties, niet om te zeggen bij iedere kast, nee die is niet goed.

• Demo

Demo

Waarom heb je die Compaq-schijven er aan hangen? Veel ruimte zullen ze ook niet bieden...
En als je die dingen er permanent aan hebt hangen, dan mis ik ook een beetje het nut van een mooie kast :P
En ik heb mijn HDD's vol met iso's staan, formatteer zo af en toe om Windows opnieuw te installeren en toch heb ik nooit CD's nodig - behalve de Windows CD :P Het is een kwestie van je schijf netjes indelen in partities ;)

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Dat gaat ook nogal lekker met een low level format :) En als ik iets moet doen dan moet ik het goed dan anders sta ik het niet uit lol

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:59
Volgensmij is een Thermaltake Tsunami precies wat je zoekt. Gaat zeer veel in, super kwaliteit en ziet er blits doch strak uit :Y)

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Ik zal eens kijken, bedankt :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sn0WDr4gon schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:01:
En als ik iets moet doen dan moet ik het goed dan anders sta ik het niet uit lol
Om het goed te doen zou je zoiets aan kunnen schaffen, neemt alles ook meteen weer 75% minder ruimte in beslag, en cd's branden kan ook met je dvd speler... Da's mijn intepretatie van goed B)

Maar even serieus: Een CM-stacker zou voor jou uitermate geschikt zijn, hij is pre-modded, er is genoeg ruimte voor casefans (evt. mét led), hij heeft een strak design, en je kunt er kant-en klare windows voor kopen :)

• XplodingForce
  • Laatst online: 12-11 13:15

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Ik denk niet dat de TS de strakheid van een stacker 830 waardeerd. De stacker is een strakke kast die gemaakt is om gewoon mooi te staan (jah, ik vind em mooi :P ) De TS houd meer van kasten zoals die in de eerste post. Een beetje "afwijkende" kasten dus.

EDIT: Ik denk dat je er idd zoals veel mensen ook zeggen er eens over moet denken om een HDD'tje van iets van 80 GByte te kopen. Kost je E45,- (Klik voor p.w.) en dan kan je 2 vd 3 Drive's eruit gooien. Heb je alleen nog 1 DVD writer nodig, daar kun je echt wel alles mee. 80 Gbyte vervangt al 120CD's oid. Heb je nog meer nodig, dan neem je gewoon een grotere HDD, dan ben je nog steeds maar E60 kwijt en dan heb je zelfs 160Gbyte (240 CD'tjes!) aan opslag.

Op deze manier kun je gewoon een leuke Mid-tower uitzoeken. Je hebt nu eenmaal een afwijkende smaak, en daar vind je er niet veel van bij big-towers. Een bigtower met zoveel tierelantijnen en frutsels zou wss met al die CD drive's van jou in 1x instorten...

[ Voor 71% gewijzigd door XplodingForce op 18-06-2006 01:53 ]

Everybody lies

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:32

sapphire

Die-hard pruts0r

Sn0WDr4gon schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:49:
Over die compaq schijven: Die hoeven niet snel te zijn

Nogmaals over de DVD/CD spelers:
Ik brand een heleboel data, bij die data moet ik in princiepe altijd bij kunnen, ik heb geen zin om overal ISO's van te gaan maken. Als ik formateer heb ik de cds toch weer nodig. Ik er nog nooit problemen mee gehad :)

Over mijn huidige kast: Hij was degelijk, totdat ik hem volgestouwt had :)

Nieuwe kast: Ik vraag alleen maar om suggesties, niet om te zeggen bij iedere kast, nee die is niet goed.
Maat van me heeft enkele 10-tallen spindels emt gebrande cd's en dvd's en toch red hij eht gewoon met 1 dvd-rw. gewoon de belangrijkste data die je altijd bij de hand meot hebben op je pc zetten en een aparte windows schijf die je zo grondig kan formatten als je wilt...
je kunt altijd bij je data, scheelt 2 optische drives aan ruimte, makkelijk te formateren als er iets met Windows is aangezien aangezien de data op andere schjven staat.
En qua intensiefe gebruiker...hij is emt een compleet netwerk aan pc's 24/7 online en bezig :P

Gabriël AM5

Verwijderd

Ik zou de huntkey 450 watt nemen , die is beter getest door Hardware.info (magazine)

• TheZeroorez
  • Niet online
Als je een grote maar toch mooie kast wil, en écht niet van de CM:S houdt, moet je eens kijken naar wat Antec kasten, deze bijvoorbeeld heb ik zelf, en ik ben er tevreden over. Echt premodded is hij niet, maar hij ziet er wel wat 'anders' uit.

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 01-07-2006 13:21 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat ik zou doen: In de V&A of op Marktplaats,Ebay,whatever kijken naar gemodde towers. Hier zie je vaak wel mooie towers die gemod zijn en die veel ruimte hebben. Ze zijn vaak redelijk afgewerkt maar het blijft tweedehands. Het is daar en tegen wel weer goedkoper. Plaatje van mijn TOWER die ik helaas weg moet doen omdat hij te klein voor mij is 8)7 (91 cm hoog :Y) )

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/6224/hpim0289large7ao.th.jpg

• TheZeroorez
  • Niet online
Ben je niet bang dat zo'n tower omvalt als hij daar zo staat? :X

Ik zou er minstens brede pootjes onder zetten áls ik hem al zo neer zou zetten..

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:27
Als je een echt grote kast zoekt is de :

thermaltake armor/kandalf

ook een goeie oplossing dat zijn uber groote mooie kasten van degelijke kwaliteit [helaas zie je dat ook in de prijs terug ;) ]

zelf heb ik de thermaltake shark [ook een big tower] en voldoet primma aan mijn eisen het heeft :

ruimte voor 5 HDs
2 diskettestations
en 5 cd/dvd spelers/branders

dus dat zou ook ongeveer kunnen zijn wat jij zoekt :)

[dus wat andere ook vertelden kijk is rond op thermaltake die hebben mooie big towers van goeie kwaliteit die wel even meegaan ;) ]

[ Voor 3% gewijzigd door Nano2009 op 18-06-2006 12:37 ]

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 21:07
eeehm volgensmij hebben casemodders een hekel aan premodded.
misschien meer iets voor OH?

[ Voor 26% gewijzigd door laurxp op 18-06-2006 12:40 . Reden: url toegevoegd ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:26:
Ben je niet bang dat zo'n tower omvalt als hij daar zo staat? :X

Ik zou er minstens brede pootjes onder zetten áls ik hem al zo neer zou zetten..
Hij staat veilig tussen mijzelf en een plank ingeklemd. En er zitten pootjes onder hoor. Is alleen een oude work foto. Verder is de Armor een aanrader :) Groot en stevig. Kandalf trouwens ook alleen die heeft een wat groter deurtje en ik heb het niet zo op deurtjes (afbreken enz.)

• Demo

Demo

Sn0WDr4gon schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:01:
Dat gaat ook nogal lekker met een low level format :) En als ik iets moet doen dan moet ik het goed dan anders sta ik het niet uit lol
Als ik iets doe dan doe ik het ook goed, maar een low-level format om Windows opnieuw te installeren is gewoon onzin. Wat denk je daarmee te bereiken? :P

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 00:04
laurxp schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:39:
eeehm volgensmij hebben casemodders een hekel aan premodded.
misschien meer iets voor OH?
Voor sommige (kleinere) dingen is premodded veel handiger zoals fancontrollers. De lage prijs staat totaal niet in verhouding met de tijd dat je er mee bezig bent (en de afwerking).
Voor kasten etc, ga ik zelf wel aan de slag.

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
msteggink schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:50:
[...]

Voor sommige (kleinere) dingen is premodded veel handiger zoals fancontrollers. De lage prijs staat totaal niet in verhouding met de tijd dat je er mee bezig bent (en de afwerking).
Voor kasten etc, ga ik zelf wel aan de slag.
In princiepe weinig, alleen weet ik nu zeker dat de harde schijf ook echt leeg is :)

@ Teammike: wtf, heb je er een aquarium van gemaakt o.O, ziet er wel mooi uit. Dat ding is 1 meter en hij is te klein? Heb je er soms 10 harde schijven inzitten ofzo? Krijg medelijkden met je voeding+moederbord :P

@ Nano2009: Heb eens gekeken bij Armor en Kandalf, die armor bied voldoende ruimte, zal ik zeker over nadenken, vooral deze sprak mij aan: http://www.thermaltake.co...tower/armor/va8003bws.asp

@ Mensen die liggen te zeuren over het aantal CD/DVD drives die in mijn pc zitten: OFFTOPIC :/

@ The_Zeroorez: Mooie kast, zal ik overwegen, bedankt :)

Oke ik denk wel dat ik er nu uit ben, deankt voor alle reacties :)

Verwijderd

Sn0WDr4gon schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:01:
[...]

In princiepe weinig, alleen weet ik nu zeker dat de harde schijf ook echt leeg is :)

@ Teammike: wtf, heb je er een aquarium van gemaakt o.O, ziet er wel mooi uit. Dat ding is 1 meter en hij is te klein? Heb je er soms 10 harde schijven inzitten ofzo? Krijg medelijkden met je voeding+moederbord :P

@ Nano2009: Heb eens gekeken bij Armor en Kandalf, die armor bied voldoende ruimte, zal ik zeker over nadenken, vooral deze sprak mij aan: http://www.thermaltake.co...tower/armor/va8003bws.asp

@ Mensen die liggen te zeuren over het aantal CD/DVD drives die in mijn pc zitten: OFFTOPIC :/

@ The_Zeroorez: Mooie kast, zal ik overwegen, bedankt :)

Oke ik denk wel dat ik er nu uit ben, deankt voor alle reacties :)
En wat is het geworden?

Verwijderd

Miss is de Aerocool Aero-Engine iets voor je?

NVM :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 13:21 ]

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Thermaltake armor with 25cm sidepanel ;)

Trouwens, huntkey voeding eruit gegooit, chieftecj 450W erin

[ Voor 16% gewijzigd door wjjkoevoets op 08-07-2006 03:37 ]

Verwijderd

mooie premod big towers
Mwhehehe.

Sorry, maar ik vind al het premod lelijk omdat iedereen het heeft. Het doel van modden is om speciale dingen te maken die andere mensen niet hebben, technieken te gebruiken die nog nooit gebruikt zijn.

Ik zit al sinds 2001 in de casemod wereld, ben er de laatste tijd niet zo enorm mee bezig omdat er naar mijn idee teveel premod is. Zoek eens een topic van mij dat het casemodden uit is, dat "gevoel" had ik in 2003 (ofzo) al. Nou zie ik steeds meer premod meut komen, steeds gekker en lelijker, maar nooit originele ideén.

Kijk eens naar de casefeets, die ik in 2001 of 2002 bedacht had, mijn idee werd een jaar later overgenomen in de premod wereld, en daar hield het voor mij op. Premod zuigt gewoon, en wel met de volgende redenen 1) de bedrijven jatte alle coole ideén en 2) iedereen heeft het zelfde. Casemodden was juist begonnen omdat alles het zelfde was, nou met een premod heeft iedereen het nogsteeds. Ik ben van mening dat een premod helemaal geen MOD is, maar gewoon even lelijk als een standaard kast!

Zo, ik moest even mijn gal spuiten op het casemodden van tegenwoordig ;) :+
Pagina: 1