Toon posts:

HTT verlagen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs ben ik met een nieuw systeem begonnen, waarbij ik al een beetje aan het overklokken ben.

Alleen kan ik bij mijn moederbord (MSI K9N Platinum SLI) de HTT multiplier niet vinden in de BIOS.
Nu beschik ik over een AMD Athlon 64 3800+ AM2, die ik zonder stabiliteitsproblemen heb kunnen klokken naar 2650mhz, maar als ik verder ga krijg ik fouten in Prime95 en games.
Dit komt door de te hoge HTT. Volgens Everest is die nu 1100mhz (waarbij alles wel stabiel blijft), en ik las dat hij voor het goede onder de 1000 moet blijven.

Stabiele settings:

V-core 1,49V
HTT: 220
CPU multiplier: 12x (2400)

Nu heb ik al geprobeerd de multiplier van de CPU te verlagen, en dan de HTT te verhogen, maar dat werkt niet. Dus heb ik die HTT multiplier nodig, maar die is dus nergens te vinden.

Iemand een idee?

Grtz.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Ik geloof dat er bij MSI mobo's via een toestencombo geheime opties kwamen, ik weet niet zeker.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Deze hoort inderdaad in Tweaking & Cooling Algemeen, dus daar schoppen we hem dan ook maar even heen :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:34
Kom nergens op internet een vergelijkbaar probleem tegen, blijkbaar moet het dus wel te doen zijn. Je kan het in ieder geval met software voor elkaar krijgen, bijv. A64 tweaker. Misschien dat een idee?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik heb even de manual van dat mobo bekeken. Er komt in de setup wel degelijk een optie voor het instellen van de HTT voor.
Engelse manual pagina 3-11
Hyper transport MCP55 configuration onder Advanced Chipset features.
In plaats van <Auto> op disabled zetten.
Dan je frequentie kiezen

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 17-06-2006 23:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pfff, heb dat manual wel 10x gelezen, en heb dat dus niet gezien... Ik ga me schamen. 8)7
Pagina: 1