Toon posts:

Vastlopen Acer Aspire 5652

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 3 weken mijn Acer Aspire 5650 (5652WLMi), alleen zo langzamerhand begin ik spijt van mijn aankoop te krijgen.
Hij blijft maar vastlopen (freezen) en soms start ie ineens automatisch opnieuw op, ik heb al contact opgenomen met de helpdesk en kreeg het advies de recovery dvd te installeren zodat de laptop weer als 'af fabriek' is.
Dit heb ik gedaan en in eerste instantie leek het probleem verholpen, echter na 3 dagen begint het gekl**t weer.
Ik heb er niets anders op geinstalleerd als Norton Internet Security 2006 (legaal gekocht) en de Windows updates

Heeft iemand een idee? Ik word er behoorlijk krankjorem van.

Patrick

Verwijderd

Beste

Ik heb ook sinds enkele weken een acer laptop gekocht, 5672wlmi en hierbij moest je de recovery dvd s zelf maken, dit ging zeer goed, alleen zit ik met het volgende probleem: hij wordt behoorlijk heet, vooral rond en onder het touchpad, mijn edele delen worden er behoorlijk warm van, en dan heb ik hem nog niet gebruikt voor het gamen, ook heb ik contact met acer gezocht en eventueel zouden ze hem terug komen ophalen om hem na te zien

hopelijk heb je dit probleem niet, want ik heb eigenlijk ook al spijt van mijn aankoop

Groeten

Verwijderd

Beste

Grote kans dat norton het geklte geeft, zoek een andere oplossing hiervoor, want norton geeft wel een redelijke bescherming, maar alleen maar miserie voor het systeem,

dus mijn voorstel, dvd recovery volledig opnieuw en eens testen met de gratis versie van zonealarm, die geeft ook een goede bescherming en daar heb je minder miserie mee

Groeten F

PS Laat even weten hoe het ging

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:13:
Beste

...

Groeten F

PS Laat even weten hoe het ging
groeten en beste hoeft hier niet ;)
Ik was van plan om de Acer Aspire 5672 te kopen, dus bijna hetzelfde alleen dan met ATI videokaart ipv Nvidia, maar ik wacht toch maar even na het horen van deze klachten.

Probeer eens een keer te booten met een linux live cd (Knoppix/ubuntu) en werk daar een tijdje mee; je kunt ook je windows helemaal opnieuw installeren (eventueel zonder norton, maar dat mag neit wat uitmaken) en kijk of het probleem dan verholpen is. Bij de meeste laptops is standaard een enorme berg software geinstalleeerd, waarvan het overgrote gedeelte overbodig/troep is, en dat kan voor instabiliteit of mischien zelfs crashes zorgen.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogmaals een complete herinstall gedaan (met alle Acer progs) en tevens weer Norton geinstalleerd, nu even kijken hoe het gaat.

Iig bedank voor de reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Na een aantal weken begint het vastlopen en spontane rebootten van voren af aan.

Ik heb contact gehad met Acer en men zegt dat ik nogmaals via de recovery dvd eea moet proberen anders zal het waarschijnlijk een hardware probleem zijn en moet mijn lappie opgestuurd worden.

Nu heb ik over 3 weken (ja dan pas) vakantie, heeft iemand een idee hoe lang ik mijn laptop kwijt zal zijn?

Patrick

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:47:
Na een aantal weken begint het vastlopen en spontane rebootten van voren af aan.

Ik heb contact gehad met Acer en men zegt dat ik nogmaals via de recovery dvd eea moet proberen anders zal het waarschijnlijk een hardware probleem zijn en moet mijn lappie opgestuurd worden.

Nu heb ik over 3 weken (ja dan pas) vakantie, heeft iemand een idee hoe lang ik mijn laptop kwijt zal zijn?

Patrick
Als jij het hebt over het freezen van een systeem dan ligt dit eerder aan hardware of drivers.

In dit geval zeg je dat problemen steeds terugkeren. Misschien is je werkgeheugen defect in de hoge MB's die je pas later gebruikt als je pc flink belast is(wat vaak pas gebeurd met veel programma's tegelijk).

Ga een met ctramtest of een ander gratis ramtester je ram checken. Daarna probeer je de drivers zo up to date mogelijk te maken om deze direct bij de leverancier van de onderdelen te downloaden.

LET OP: Controlleer ook je temperaturen van je pc en de voltages van je voeding! Deze kan je vinden in de BIOS, dit door DEL knop te drukken tijdens opstarten (2-10 sec na indrukken power on knop).

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:47:

Patrick
Ja, bij Acer ligt het aan het hoe druk het bij hun is. Je kan ze bellen en dit vragen. Maar het duurt al snel een maand want ze zijn echt traag (trage honden).

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
Bij Acer gaat het momenteel vrij vlot. 2 weken geleden notebook opgestuurd, 1 week later was ie terug. Vervangen: Adapter, Moederbord, Klep waar scherm in zit (zaten scheurtjes in), en alles grondig gereinigd.. Ding is weer als nieuw, en dat in 1 week tijd!

Maar goed, soms duurt het ook wat langer, maar ik heb het idee dat het sneller gaat in de vakantietijd...

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag weer behoorlijk zitten stoeien met mijn laptop, liep weer een aantal malen vast en rebootte uit zichzelf.

Na wat googlen kwam ik op het programma EventVwr.msc (via start, uitvoeren opgestart) en in deze kwam ik telkens dezelfde foutmelding tegen:

Gebeurtenisid : 7000 Bron: Service Control Manager

De Planner voor Automatische LiveUpdate-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

LiveUpdate kwam me zeer bekent voor van Norton, welke ik gedeinstalleerd heb middels de tool van de site van Symantec. Wanneer ik nu in het register zoek kom ik nog wel een regel tegen welke heet :

Standaard : REG_SZ ALUSchedulerSvc
Local Service : REG_SZ Planner voor Automatische LiveUpdate

Als ik op F3 druk kom ik nog een aantal keren een sleutel tegen van LiveUpdate.

Mijn vraag is de volgende : Kan ik deze sleutel zo verwijderen uit het register ? Zouden er nog meer restanten van Norton kunnen blijven hangen op mijn laptop?

Patrick

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 19:28 ]

Pagina: 1