Toon posts:

Aantal vraagjes overclocken P4.

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb me Donderdag eigenaar gemaakt van een ASUS P5LD2 mobo voor me computer, mede omdat ik een foutje had gemaakt bij het bestellen van de kast, praat me er niet over ;). Ik had vooreen een Dell mobo, ik heb nu al het DELL ga naar de hell weggewerkt en ik heb nu dus eigenlijk alleen een Dell beeldscherm over maar dat voldoet gewoon.

Maar met een nieuwe mobo komt unlocked CPU qua FSB dan. Nou zit er een programmatje bij van ASUS "AI-Booster" en daarmee heb ik me CPU overgeclocked met 5% (yay :P). Maar nu is ook me RAM overgeclocked met 5% wat dus niet de bedoeling is. Ik ben nog overclock n00b qua CPU dus please guide me! Hieronder me specs:

P4 630 3.00GHz @ 3.15 GHz @ 36/45 C Idle/Stressed (na 2 uur gamen)
2 x 1 GB Corsair ValueSelect 667 MHz @ 700 MHz O-)
6800 GS @ 475 / 1150 @ 36/45-50 C Idle/Stressed (tijdens gamen)
ASUS P5LD2

Nu is me FSB me bottleneck van me PC dus ik dacht laat ik die even omhooggooien, nou dit met succes gedaan maar me RAM is dus ook omhoog wat dus niet veel zin heeft. Ik zou dus gewoon me FSB omhoog willen gooien ZONDER dat me RAM hoger gaat dan dat ie nu al is. Me CPU-Z's zien er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.domaindlx.com/warsn7per/CPUZ.JPG

Qua temperatuur kan het makkelijk en de prestaties van me PC zullen omhoog gaan op een manier waarop het echt loont. Nu heb ik al gezien dat er nog een programmatje bij zit waarbij ik me FSB met 1MHZ en voltages van me PCI bus CPU en me 6800GS kan veranderen met 0.0125V per keer maar daar waag ik me maar niet aan tenzij ik echt echt echt echt zeker weet dat het geen kwaad kan ;).

Dus mijn vraag is, hoe overclock ik me CPU met deze opstelling zonder me RAM een trap op zijn staart te geven?(wat dus geen enkel zin heeft)

Ik dacht laat ik hier maar weer eens even posten omdat ik altijd hier wel goed geholpen word en voordat ik weer iets sloop :Y)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Met dividers.
Nu heb je een 5:4 divider ingesteld, dus je RAM loopt op 80% van je FSB. Als je je RAM langzamer wil laten lopen, dan moet je bijvoorbeeld een 4:3 divider instellen, dan loopt je RAM op 75% van je FSB. En je kan leuk doorgaan, bijvoorbeeld een 2/3 divider, dan loopt je RAM op 66.667% van FSB. B)
Maar het is juist fijner als je RAM sneller loopt. Aan je pci en agp bussen moet je niks doen.
Als je CPU instabiel wordt van hoge clocks, dan kun je het voltage verhogen. Dat kan ook bij het RAM

Dit verhaaltje, en nog veel meer staat trouwens ook in de FAQ :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de FAQ al enkele keren doorgelezen (voor werkstuk over werking van computers waar ik overigens een 9 voor had :z , hier heb ik wel een standaard verhaaltje van in me hoofd zitten, maar die Dividers (dat stuk heb ik dus denk ik wel gemist :P, heb ook niet alles gelezen), hoe verander ik die en dat slaat dus op 175 / 215 * 100 = 81 %. Dus eigenlijk is me FSB dus niet de bottleneck zoals ik dacht want me FSB is sneller dan me RAM (667 / 2 (van DDR2) = 333 is sneller dan 200 ;)) En natuurlijk de 3:5 FSB/DRAM op CPU-Z.

Dus nu kan ik gewoon door gaan met overclocken? Ik heb met dat programmatje in 1 keer me FSB met 10 verhoogd (5%) en dat vind ik denk ik iets te veel in 1 keer. Dat zal ik denk ik ook niet meer doen, tenzij het gewoon kan. Ik zal nu met 2MHz per keer overclocken en kijken hoe hij zich gaat gedragen en ik zal nog een keer Prime95 draaien om te kijken voor stabiliteit.

Bedankt voor je snelle reactie btw :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 15:00 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Je moet je bios gebruiken als je wilt overclocken, want dan heb je veel meer handige features die voor het overclocken van belang zijn, zoals vCore, ram timings, etc.

In je bios moet je eerst eens je geheugen 1:1 laten lopen met je FSB, zodat je een gigantische headroom hebt om de FSB te verhogen. Dan ga je in de bios met stapjes van 3 MHz iedere keer je FSB verhogen. Dus de FSB met 3 MHz verhogen, saven, de PC op laten starten en dan PIfast, 3Dmark, Prime95 of een ander programma draaien dat je CPU voor 100% belast. Als je PC dan gewoon stabiel blijft (dus niet vastloopt of opnieuw opstart) dan herhaal je het proces opnieuw. Naar de bios, FSB met 3 MHz verhogen, etc, etc. Als je PC op een gegeven moment onstabiel wordt, zet je de FSB terug naar de snelheid waarop alles nog wel goed werkte en voila, daar is je overclock. ;)

Er zijn nog manieren om daarna nog verder over te clocken, maar daar kom ik wel op terug als je bovenstaande hebt gedaan.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik kan in me BIOS niets veranderen (alles is grijs, bij RAM kan ik niets vinden, zal zo nog eens even kijken) maar met dat programmatje kan ik wel veranderen wat jij net heb gezegt. Met dat progje kan ik dan het gene instellen en dan opnieuw opstarten, waarna de wijziging toegepast word. Alleen hoe kan ik me geheugen gelijk laten lopen met me FSB sinds dat programmatje me FSB EN me RAM tegelijk overclocked.

Ik ga even me BIOS induiken, ben zo terug! Bedankt nog :)

EDIT: Ik heb alles al gevonden, alles stond onder een vaag kopje waarvan ik de naam nu weer ben vergeten maar daar kon ik me FSB veranderen, me voltages van al mijn componenten en na een knopje van Enabled naar Disabled te halen kon ik ook me RAM timings veranderen :P Dus dat heb ik al gevonden, ik heb gelijk me CPU met 3MHz omhoog gegooid naar 213 x 15 =3.2GHz, en nu zie ik ineens bij CPU-Z dat me FSB met me DRAM gelijk loopt op 1:1 dus dat is ook mooi _/-\o_ ook al zou ik niet weten hoe ik dat gedaan heb ;)

EDIT2: Me CPU-Z ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.domaindlx.com/warsn7per/CPUZ.PNG

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 15:26 ]

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:12:
EDIT: Ik heb alles al gevonden, alles stond onder een vaag kopje waarvan ik de naam nu weer ben vergeten maar daar kon ik me FSB veranderen, me voltages van al mijn componenten en na een knopje van Enabled naar Disabled te halen kon ik ook me RAM timings veranderen :P Dus dat heb ik al gevonden, ik heb gelijk me CPU met 3MHz omhoog gegooid naar 213 x 15 =3.2GHz, en nu zie ik ineens bij CPU-Z dat me FSB met me DRAM gelijk loopt op 1:1 dus dat is ook mooi _/-\o_ ook al zou ik niet weten hoe ik dat gedaan heb ;)
Mooi. Nu kan je verder gaan met de FSB verhogen. :P

Edit:
Ik zie op je screenshot dat je geheugen er nogal hoge timings op na houdt. Misschien dat je die in je bios even kan verlagen naar 4-4-4-12, want die timings die er nu staan zijn ontzettend hoog. :o

[ Voor 14% gewijzigd door Rhannie op 17-06-2006 15:29 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
BTW nog een vraagje, nu loopt me CAS op 5, met een frequentie van 213, dat 5 is nog de instelling van 333 dus kan ik hem dan niet op 4 of 3 zetten? (kijkend naar de SPD) En wat voor temperatuur is het maximum voor een processor? Bij videokaarten ligt dat rond de 90 dacht ik zo maar bij processoren is dat denk ik zo 60? Dus zo'n beetje onder de 55 proberen te blijven?

Edit: Wij dachten hetzelfde :P

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 15:35 ]

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Volgens de specs van Intel mag 'ie maximaal 66,6 graden celcius worden. Dus rond de 55 blijven is inderdaad wel een goede richtlijn.

Verwijderd

Topicstarter
Oke Timings veranderd naar 4-4-4-12, en FSB weer met 3MHz omhoog en ik ben er nu nog dus dat ging goed ;) RAM ging ook netjes omhoog met 3MHz dus ik ben blij :) Dalijk even Super PI 8M digits laten calcen en even kijken of ie stabiel blijft. Bedankt! (PS zal ook nog een keer Prime voor een paar uurtjes aan laten staan als ik er de tijd voor heb)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 15:43 ]

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Graag gedaan ;)

Post het uiteindelijke overclockresultaat ook even als je daarmee klaar bent.

Verwijderd

Topicstarter
Zalk zeker doen! Stessed is ie nu 45 C met 8M digits, dus ik heb nog wel even te gaan!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer weet ik dat ik me spanning met 0.0125 omhoog moet gooien? En hoe merk ik als ie instabiel word, ineens opnieuw opstarten ofzo? Ik zit nu al redelijk ver moet ik zeggen :) PCMark04 scores gaan omhoog :D Tot nu toe nog stabiel van 3.00 @ 3.44 nu met een stressed temperatuur van 47 C, niet hoger gezien. Idle draait ie op het moment 39 C (afgelezen van de temp sensortjes van me Antec P160W :), en me PC Probe van ASUS

Verwijderd

het beste is om even een aantal uurtjes prime95 te laten draaien en dan de torture test doen , maximum heat en power consumption .
als dit zo'n 3 uurtjes draait kun je je fsb we lmet 5 MHz omhoog gooien .

Zodra je temperatuur boven de 55 graden komt moet je niet meer verder overclocken of een goede zalman o.i.d op monteren , en als je een fout krijgt dan moet je de Vcore 1 stapje hoger zetten en weer prime draaien .

Het systeem is naar mijn idee wel stabiel als hij een uur of 8 prime stabiel is .

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Instabiliteit kan inhouden dat je PC niet meer door de POST komt, dat windows niet meer opstart, spontaan rebooten, BSOD's, PC reageert niet meer in windows en dat soort dingen. Als je Prime95 voor langere tijd kan draaien zonder dat je PC vast loopt of spontaan reboot, dan is 'ie stabiel.

Mocht je 1 van de bovenstaande dingen ervaren met je PC, dan kan je de vCore (het voltage van de processor) een klein beetje hoger zetten om ervoor te zorgen dat je PC weer stabiel wordt. Als 'ie na deze maatregel nog steeds instabiel is, is het ook goed mogelijk dat je gewoon aan de limiet van je processor zit.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hij heeft nu een half uur super PI gelopen, ik stop nu met overclocken want hij loopt op bijna 3.5GHz, ik zal dan wel proberen 's nachts hem te laten Prime'n, als ie dan stabiel is, ga ik weer verder :) Thx alweer :P

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09-2025
yo zet die divider is wat hoger, op 266 kan ie makkelijk aan.

266@ 4-4-4-12

Verwijderd

Topicstarter
Dus me geheugen op 266 laten lopen? Dan loopt ie niet meer 1:1 FSB:DRAM. Hij kan op 333 MHz btw

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 21:00 ]

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:59:
Dus me geheugen op 266 laten lopen? Dan loopt ie niet meer 1:1 FSB:DRAM. Hij kan op 333 MHz btw
Laat het geheugen maar gewoon op 1:1 staan. De geheugensnelheden en timings moet je eigenlijk pas aanpassen nadat je klaar bent met het overclocken van je CPU.

Verwijderd

Topicstarter
Me geheugen loopt nu automatisch gelijk met me FSB, maar dat kan ik veranderen. Op het moment is het wel prettig want dan hoef ik niet me FSB en geheugen apart te veranderen, en hoef ik er niet op te letten :P

Maar als ik klaar ben met overclocken kan ik me geheugen op 266 of 333 laten lopen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 21:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:03:
Me geheugen loopt nu automatisch gelijk met me FSB, maar dat kan ik veranderen. Op het moment is het wel prettig want dan hoef ik niet me FSB en geheugen apart te veranderen, en hoef ik er niet op te letten :P

Maar als ik klaar ben met overclocken kan ik me geheugen op 266 of 333 laten lopen?
hoe hoger the clocks hoe sneller hij kan "rekenen", dus kijk of je mem op 333 stabiel loopt en zo ja, lekker op 333 laten staan, of misschien je divider aanpassen dat je geheugen nog wat harder dan 333 loopt

succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij zou stabiel moeten zijn ja, want er staat 667 op het pakketje ;) Nee, 333 moet makkelijk kunnen. Moet ik dan de timing weer terug zetten op 5-5-5-15? Of misschien 5-4-4-15 of 4-4-4-12, ik hoor het wel :) ik ben nét terug van training dus ik ga zo weer aan de slag.

Oh BTW Prime95 liep 9uur en 25 minuten op max heat enz, geen errors en foutmeldingen! En de temperatuur kwam nooit boven de 48, oten ik in me bed lag nog even naar zitten kijken, gotta love mijn temperatuursensor op me kast :D :)

Edit: Hier is nog de SS van Prime:

Afbeeldingslocatie: http://i.domaindlx.com/warsn7per/torture.PNG

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment loopt mijn nederige P4 630 3.00 GHz @ 3.62 GHz. Alle 3Dmark04 scores zijn goed, geprimed op 3.5GHz en alles stabiel. ATM is alles ook nog stabiel, kan nog gewoon in windows komen, 1M Super PI doet ie in 36 S tegen 44 pre-overclock. Zal ik nu nog verder gaan met overclocken? Hij word stressed tegen de 50C aan, dus qua temperatuur kan het nog even, tot ik de eerste 55C melding krijg. Verder voltages gewoon normaal, niets aan gedaan. RAM loopt ATM 1:1 met de FSB, dus op 242 MHz, deze zal ik omhooggooien naar 333 MHz als ik klaar ben met overclocken.

Als ik nu verder ga met overclocken, zal ik dan nog prestatie boost merken of wat dan ook behalve een kapotte processor? :P Anders vind ik het wel mooi zo, niet al te hoog des te langer kan ik ervan genieten, alowel ik denk dat processor snelheid niet zoveel effect heeft op een levensduur van 20 jaar, misschien dat ie 18 jaar volhoud maar dan heb ik toch al een nieuwe ;)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:41
even voor de goede orde, je meet je processor temperatuur dus met temperatuur sensors van je kast??? Dit is natuurlijk NIET de interne CPU temperatuur. Je hebt die sensor waarschijnlijk tegen je cpu of in je koeler gedouwd. Lees de temperatuur eens uit met Asus probe of everest ofzo. Dat geeft je een acuratere temperatuurs meting. 50 graden full stressed voor een 3GHz Prescott @ 3,6 lijkt me heeeel erg stug namelijk :)

edit: net gelezen dat je ook met pcprobe meet, maar hoe heb je dan ooit die antec sensor aangesloten dat die dezelfde waarden geeft?

[ Voor 14% gewijzigd door -ErikE- op 18-06-2006 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft 2-3 graden minder aan, en met PC probe komt ie ff op 50 waarna hij weer terug gaat naar 49, dus hij loopt op 50 stressed zullen we zeggen, die sensor heb ik in de koelvinnen van me koeler gestopt, en ik ben tot nu toe uitgegaan van de hoogste waardes van de 2, omdat die altijd natuurlijk het veiligst zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 15:44 ]

• -ErikE-
vind ik heel :) netjes. Ik heb zo niet kunnen vinden wat voor koeler je gebruikt?

[ Voor 63% gewijzigd door -ErikE- op 18-06-2006 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke hier is het bewijs :P Hij werd heeeel even 53 C en ik heb er net even een SS van kunnen maken, ik denk dat het zo wel goed zit :) Misschien naar de 3.7 GHz maar dat zien we dan wel weer :)

Afbeeldingslocatie: http://i.domaindlx.com/warsn7per/supa.PNG

:D

Als proc koeler heb ik deze:

http://www.alternate.nl/h...rue&artno=HPLT55&#tecData

oke nu moet ik alleen nog me RAM op 333 MHz zetten, kan ik nu ook me 4-4-4-12 timings houden of is dat geen goed idee en moet ik ze terug zetten op 5-5-5-15 ?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 16:16 ]

• -ErikE-
dat verklaard een hoop. Dat is een heel redelijke koelert :) Die 6xx serie schijnt hartstikke goed te klokken. Probeer gewoon @ 266 (1066) FSB te draaien. Dan wordt je moederbord verder ook niet overgeklokt en draait je proc gewoon @ 4GHz. Als dit qua temp en voltage te doen is zou ik hem hierop laten. Staat ook wat netter dan 3,7 hè >:)

[ Voor 70% gewijzigd door -ErikE- op 18-06-2006 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehehe het is te doen ja, maar ik ga niet te ver wat betreft voltages verhogen, 1 keer hoger naar 1.4125 lijkt me wel voldoende en om het niet te slopen Ik zal me er zeker een over gaan buigen, qua temperatuur kan het nog net, 53C piek is nog te doen, vergeleken met 66C uitvallen

Ik heb me RAM op 333 gezet, met de timings 5-5-5-15, kan ik ze net iets strakker zetten op 4-4-4-12? of is dat weer teveel van het goede? Het zijn 2 x 1GB DIMMetjes he! (Corsair ValueSelect :Y) )

Edit: Tijdens een potje BF2 werd me processor 55C dus ik ga niet verder met overclocken, het eindresultaat is dus 3636,8 MHz tegen 2992 MHz voor het overclocken

Overclock van 21%! :)

Hij loopt nu veeel lekkerder, en als ik die timings ook nog zonder al te veel gevaar terug kan zetten naar 4-4-4-12 ben ik helemaal blij :)

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 13:36 ]

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12-2025

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Mmm, die timings van je geheugen. Waarschijnlijk heb jij geheugen zonder heatspreader eromheen he? (Dan zit er zo'n ijzeren ding om je geheugen, om de warmte te verdelen.) Ik zou zeggen, gewoon proberen en dan Prime95 draaien. Blijft ie dan minstens 5 uur stabiel ofzo, dan kan het. Blijft ie dat niet? Lekker op 5-5-5-12 laten draaien! Timings verlagen geeft bij pentiums geen extreme boost (wel wat!). Als je dan toch graag je timings wilt verlagen kan je gewoon een paar heatsinkjes of heatspreaders voor op je geheugen kopen. Dan blijft het zeker wel koel genoeg om op 4-4-4-12 te draaien.

Everybody lies

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

XplodingForce schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:20:
Mmm, die timings van je geheugen. Waarschijnlijk heb jij geheugen zonder heatspreader eromheen he? (Dan zit er zo'n ijzeren ding om je geheugen, om de warmte te verdelen.) Ik zou zeggen, gewoon proberen en dan Prime95 draaien. Blijft ie dan minstens 5 uur stabiel ofzo, dan kan het. Blijft ie dat niet? Lekker op 5-5-5-12 laten draaien! Timings verlagen geeft bij pentiums geen extreme boost (wel wat!). Als je dan toch graag je timings wilt verlagen kan je gewoon een paar heatsinkjes of heatspreaders voor op je geheugen kopen. Dan blijft het zeker wel koel genoeg om op 4-4-4-12 te draaien.
Geheugen wordt zowiezo niet echt denderend warm op standaard voltages en als je geen strakke timings kan draaien komt dat meestal door een combinatie van de chips die op de geheugenbankjes zitten en een tekort aan voltage. Een heatspreader gaat daar geen verschil in brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus ik zou gewoon even de timings op 4-4-4-12 kunnen zetten, en dan testen hoe ze het uithouden? Dan kan ik gelijk even me 3.63 op Prime zetten (9.5 uur stabiel op 3.5). Gaat ik doen zodra ik tijd heb, weet niet of ik zo nog weg moet of niet ;) Bedankt!

Oja nee ik heb geen heatspreaders, 170 euro voor 2 gieg ram vond ik al wel genoeg ;) Deze ga ik misschien dan nog wel kopen omdat dat er een stuk mooier uitziet en ze niet zo heel erg duur zijn :P

Edit: Alleen moet ik nog even zoeken waar ik ze op kan halen of tegelijk neon kan bestellen, anders betaal ik meer verzendkosten dan dat ik koop :P

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 13:03 ]

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Paddixx schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:01:
[...]

Laat het geheugen maar gewoon op 1:1 staan. De geheugensnelheden en timings moet je eigenlijk pas aanpassen nadat je klaar bent met het overclocken van je CPU.
Nadat je geheugen harder gaat kan je CPU ook altijd weer wat harder gaan, geldt iig voor AMD

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

m0nkey schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:10:
[...]

Nadat je geheugen harder gaat kan je CPU ook altijd weer wat harder gaan, geldt iig voor AMD
Wat bedoel je?

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08-2025
een beetje oud topic maar goed ik ben ook ff bezig geweest ook met het overclocken van mijn CPU en geheugen :)

moet zeggen met een stock koeler is het nog aardig gelukt :)

draait nu op 3.5 ghz en het FSB:Dram draait netjes op 1:1 (4.4.4.12) stabiel wel te verstaan.

Getest met Prime95 (ruim 8.5 uur laten draaien)

Max temp stressed is 56 graden en idle 39

Als het meezit deze week een andere koeler binnen en dan nog even verder stoeien om te kijken of die nog verder kan.

Al gelezen namelijk dat je met een goede koeling tot max 4 GHZ kan komen zonder dat je hardware problemen krijgt.

Eens kijken of ik dat ook kan halen,

btw thanx guys zonder dit topic was ik er niet uit gekomen :D

als ik klaar ben plaats ik nog wel ff een screenie ;)

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ehm.... Ok dan ! Ik weet neit wat het voor meerwaarde heeft om dit topic omhoog te schoppen? Volgensmij echt 0,0, vandaar dat dit topic maar op slot gaat :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.