Secondary IDE kapot?

Pagina: 1
Acties:

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 14:03
Sinds 2 dagen lijkt het wel of mn secondary ide controller(onboard) kapot is.
Mijn dvd-brander en speler worden niet meer herkend. Als ik ze op de primary zet, dan wel..
Bios heb ik gereset(batterij er 10 minuten uit)..verse windows installatie erop.. maar het mocht niet baten..

Als er iemand een idee heeft.. graag.. want ik heb eigenlijk niet zo'n zin om mn moederbord terug te sturen..

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

En de master/slave-instelling van de betreffende apparaten staan wel goed? Heb je verder iets hardware-matig veranderd in de afgelopen dagen? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 19:47
Staat je 2e controller niet uit in het bios?

Verwijderd

Het klinkt allessinds alsof de secondary kapot is, ik heb ooit hetzelfde gehad.

• endness
Master-slave staat goed, of het aanstaat weet ik niet.. dat is niet te vinden in 't bios.. maar dat staat toch altijd aan? Als t bios net gereset is..?

• endness
ok, weer nieuwe ervaringen.. heb nog zitten prutsen.. en wat blijkt,, als ik er 2 hdd's aanhang, dan herkent ie heel het secundaire kanaal niet, hang ik er maar 1 hdd aan, dan herkent ie de drives wel...

Lijkt me dus een voeding, of temperatuur-probleem..temperatuur lijkt me sterk, mn case staat helemaal open.. omdat ik er mee bezig ben..voeding lijkt me ook sterk, want het heeft wel gewerkt met dezelfde configuratie.. Ik heb er vorige week wel een andere, zwaardere videokaart ingezet(6600 GT agp) maar daarna heeft het nog wel gewoon gewerkt..
Ik heb niet de beschikking over een andere voeding, ja heb ik wel,, maar das precies dezelfde, dus dat schiet niet op..
als iemand nog tips/opmerkingen heeft... graag :)

oja, nog even mn specs,,

Intel Pentium D 820 2.8 ghz, @ 3.3 ghz.
Asrock 775-dual 880pro
768 mb geheugen, GEIL 512, noname 256
PNY 6600GT AGP
350 watt noname voeding..

Verwijderd

endness schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 22:10:
ok, weer nieuwe ervaringen.. heb nog zitten prutsen.. en wat blijkt,, als ik er 2 hdd's aanhang, dan herkent ie heel het secundaire kanaal niet, hang ik er maar 1 hdd aan, dan herkent ie de drives wel...

Lijkt me dus een voeding, of temperatuur-probleem..temperatuur lijkt me sterk, mn case staat helemaal open.. omdat ik er mee bezig ben..voeding lijkt me ook sterk, want het heeft wel gewerkt met dezelfde configuratie.. Ik heb er vorige week wel een andere, zwaardere videokaart ingezet(6600 GT agp) maar daarna heeft het nog wel gewoon gewerkt..
Ik heb niet de beschikking over een andere voeding, ja heb ik wel,, maar das precies dezelfde, dus dat schiet niet op..
als iemand nog tips/opmerkingen heeft... graag :)

oja, nog even mn specs,,

Intel Pentium D 820 2.8 ghz, @ 3.3 ghz.
Asrock 775-dual 880pro
768 mb geheugen, GEIL 512, noname 256
PNY 6600GT AGP
350 watt noname voeding..
om dat voedingsprobleem te onderzoeken kan je eens je oudere kaart er insteken of je cpu onderklokken om zo minder energie te verbruiken, als het dan werkt weet je wat je te doen staat ;)

zowiso is een goede voeding altijd een goede investering
ik raad een coolermaster extremepower aan, die zijn goed betaalbaar en goed van kwaliteit.

• endness
ok, alles werkt weer :) .
Ik heb er een geforce mx 440 aangehangen, toen werkte alles.
Daarna heb ik mn 6600 er weer in gezet, en alles werkte nog steeds :)..
Toch raar dan, want het heeft wel gewerkt.. zal toch maar eens naar een andere voeding gaan kijken dan.. :/
Pagina: 1